Optiwolk schreef:xyzutu2 schreef:Dat is toch bizar, dat de ballonvaarder niet alleen als een soort vliegende wildplasser overal zijn ballon mag dumpen, maar hij volgens jou bovendien én dierenarts én schade-expert op gebied van landbouw, veeteelt en paardenhouderij is die precies kan en mag bepalen hoeveel schade hij heeft aangericht en hoeveel hij daarvoor gaat betalen?
Waar heb ik dat nou weer gezegd?
Kan je me dat even quoten?
Geen probleem:

Optiwolk schreef:Hoe snel zal de piloot bereid zijn schade te betalen als je direct moeilijk doet? En hoe snel als je even vriendelijk praatje doet "joh, hier heb ik schade, zullen we er even samen naar kijken en een prijs afspreken?"
Je schrijft hier letterlijk dat jij als ballonvaarder vindt dat je zodra de ballon geland is gewoon even een prijsje moet afspreken voor de schade die is geleden. En dat wordt volgens jouw dan geen welles-nietes-spelletje, maar die ballonvaarder betaalt gewoon meteen het bedrag wat jij als schadelijder noemt? En wie maakt jou als ballonvaarder dan tot expert in het inschatten van de omvang van die schade?
En hoe doe je dat dan als je een kreupel dier hebt als gevolg van zo'n landing, hoe spreek je dan een 'prijs' af voor de dierenarts er is om de ware omvang van de schade te bepalen?
Dan reken je als ballonvaarder toch wel heel erg naar jezelf toe, als je overal mag landen, je ballon op mag halen en je er met deze manier van schade verrekenen vanaf denkt te kunnen maken?
@ Cestlavie: het ergste is dat niet alleen de landingen schade veroorzaken, maar ook de bijna/net wel/net niet landingen. En soms ook gewoon het varen zelf. Bijvoorbeeld omdat de piloten altijd het effect van een rivier lijken te onderschatten en dan altijd boven het weiland met drachtige merries aan de ene oever nog heel hard bij moeten gassen om de andere over te halen.
Maar goed, er is niet geland, dus geen schade als zulke paarden 'gewoon' schrikken en door de draad gaan...