Make-up voor paarden steeds populairder

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CaPrIoLe`79

Re: Make-up voor paarden steeds populairder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 13:34

Dat paard van het filmpje wordt er niet knapper op. :=
Dan werken de huis-tuin-en-keukenmiddeltjes 10x beter.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 14:01

safina schreef:
In de categorie acrylnagels voor paarden: http://www.horsehoofies.com

Och hemel, scoort ook in de categorie "things that cannot be unseen", die hoeven met bloemetjes
- mist muil valt open tot de grond smiley -.

Maar eerlijk, ook al verbaas ik me er over wat er allemaal te koop is, net als de hoeflak, de verfjes en de poedertjes, leuk voor een show of een shoot. Make-up, tja, als ik het podium op ga sta ik ook vol in de lak en plak, dus als je met je paard wilt showen, dat ie dan een paardvriendelijke makeover krijgt, moah, waarom niet? Zolang je bij zo'n beest niet hele stukken eraf knipt dat ie niet meer in z'n vrije tijd normaal paard kan wezen of er dingen op of in smeert waar ie echt last van heeft. Dan zie ik nog liever een gemake-upt paard, al dan niet met bloemetjes hoeven en nike-ijzers dan die arme sloebers waar ze mee aan soaring doen. Dát is pas zielig.

Maar goed, persoonlijk zie ik zelf het liefst mijn vzpaard blij als een soort wandelende dubbelvla-pinto (valkkleur met moddervlekken) in het land staan grasjes trekken. Zo'n tevreden koppie, al dan niet met bagger of oren waar de mest nog aanhangt doet me echt nog meer dan een mooie bek voor op de foto.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:15

Dit wordt al heel lang gedaan hoor.

Is dit nou nieuws?

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 17:35

Er staat ook niet dat het nieuw is, maar steeds populairder.. Misschien dus ook bekender/toegankelijker voor mensen die niet zo in het keuringswereldje zitten?

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 18:36

Dit is niets nieuwe we deden 20 jaar geleden al als we met onze fjorden naar de keuring gingen. Dag ervoor in de zilvershampoo om de witte delen echt wit te krijgen en wat babyolie rond de ogen en snuit voor een extra accent. Heb toen ooit een cursus toiletteren en voorbrengen van het KNHS gedaan. Vind dat toch wel zo verzorgt staan.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:25

Goof schreef:
Dit is toch niets nieuws? Dit gebeurt ook op keuringen etc.

Precies dit

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:26

Op stal staan er een stuk of 5 of 6 flessen antiklit in de kast met glitters, was in de aanbieding :') Ik vind het LELIJK :') Ik heb het eruit gespoeld....

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:28

Dit is toch gewoon hetzelfde als wat babyolie op de neus en ogen? Niks mis mee vind ik.

Kiekeboefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:38

Chasey schreef:
Ik vind het onnodig, waarom is het dier niet mooi genoeg zonder make up?

Maar eigenlijk is dit net als bij mensen.. Soms zie ik echt mensen lopen, en dan vraag ik me echt af hoe die er nou in het 'echt' uit zal zien! Hoop niet dat dit hetzelfde word in de paardensport. Nergens voor nodig.

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 19:52

Hou op hoor... -O-

Wat een onzin. Glans snap ik nog maar dit??!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:30

Ik denk dat men er voor al over valt omdat ze het over make-up hebben.
Als dat woord niet genoemd was had niemand er een probleem van gemaakt.

mazarmalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 20:43

Ik vind het erg mooi staan, een stukje extra verzorging voor het paard. Niks mis mee om je paard nog net wat mooier te maken tijdens wedstrijden en keuringen lijkt mij. Zolang het paard er verder geen last van heeft zie ik het probleem niet.

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-17 23:39

Azmay schreef:
IHN schreef:
Idioot wat mensen verzinnen...laat een dier gewoon dier zijn. Het paard zal er nieteens last van hebben misschien maar zijn we niet al genoeg aan het vervuilen? En dan met dit soort onzinnig gedoe het milieu nog extra belasten...echt...de wereld is knettergek.

Dat denk ik van makeup voor mensen ook, maar toch is dat ook min of meer "verplicht" als je een beetje mee wil draaien als vrouw.
Ik zelf draag het niet, heb dan ook geen rede om het wel te dragen.

Hoezo verplicht? Ik draag het ook niet. Nog nooit op aangesproken.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 09:51

Ik draag ook geen make-up.
Ik ben wie ik ben.
Ik ben er ook nog nooit op aangesproken terwijl ik toch erg veel receptie werk heb gedaan.
Dus mijn kop het eerste gezicht was wat mensen zagen.

Wellicht dat ik daarom de opgedirkte paarden ook niet mooi vind.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:05

Ik vraag me soms af welke criteria mensen gebruiken om iets ok dan wel niet ok te vinden?
Paarden staan in stallen of op omheinde stukjes grond, we leggen een stoel op hun rug en plaatsen een stuur aan hun hoofd. We zetten paarden in kleine hokken op wielen en halen daarmee een snelheid tot 90km. We vlechten ze in voor een wedstrijd en draaien schroeven in de hoefijzers wanneer we op gras moeten rijden. We leggen vliegendekens op en doen vliegenmaskers om.

Het hele leven van een paard wordt bepaald door de mens waarbij die terechtkomt.

En als die mens dan toevallig schoensmeer op de neus van zijn paard smeert, dan is de mensheid kapot, zijn we allemaal gek geworden en behandelen we het paard onnatuurlijk.
Is dat niet een heel klein beetje overdreven?

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:08

Er worden voorkeuren uitgesproken over paarden make-up, jij maakt er een drama van geloof ik dat mensen een voorkeur hebben :D

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:28

Ach bruintje123, er wordt door meerdere bokkers wel iets meer gezegd dan alleen 'ik vind het niet zo mooi'.
Daarbij maak ik geen drama, maar vraag ik me oprecht af waar mensen de grens natuurlijk - onnatuurlijk trekken.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 10:46

Ik snap het niet, maar inderdaad, het gebeurt al járen.
En niet alleen bij paarden, maar bij alle voornamelijk showdieren.

Vind ik het fijn; Nee......ik zie mens en dier graag naturel. Niks mis met wat mascara of een oogpotloodje, maar allemaal die dicht geplamuurde koppen tegenover me in de trein......of koffie en theekopjes waar de lipstick nog aanhangt........brrrrrrrrrrrr.
Dieren zijn zo wie zo al prachtig van hunzelf dus waarom die extra smuck??

Snap het trouwens ook niet.
Men gaat naar een keuring om te weten waar je staat met je dier.
Als je alle minpunten dan nog eens gaat camoufleren, met wat voor een spray's olie of kleurstoffen.... wie hou je dan voor de gek??

Enerzijds een pure geldkwestie.
Hoe hoger geklasseerd hoe meer geld er gevangen kan worden voor de off spring.....pa en of ma was tenslotte hoog in het klassement geeindigd.
Anderzijds heeft het in mijn ogen gewoon te maken met de drang om te tutten die vele mensen hebben.
Het vermenselijke van een dier en het meedoen aan de hype om maar vooral perfectie uit te stralen.

Ik vind het zielig.
Zielig voor het dier en zielig voor de mens.
Aan mode onderheven en bang om er niet bij te horen, voor vol te worden aangezien.

Daarom hou ik van natuurvolkeren, rasloze huisdieren en kan ik genieten van de zwart/wit foto's en films van vroeger.
Pure mensen, niks fotoshoppen, niks poseren......hooguit wat sjiek en belangrijk kijken.......met ál hun plus en min punten gewoon zijn wie ze zijn. <3 <3 <3

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 14:49

Dit doen vele met show arabieren. Zelfs ogen scheren is daar niet vreemd om de ogen groter te laten lijken. Dat gaat mij weer een stap te ver. Een beetje olie op neus of ogen vind ik geen ramp, ziet er vaak mooier uit. Mijn eigen arabier reageerde slecht op babyolie op zijn huid en daar gebruikte ik bright eye van sectolin.

Hier een site met tekst en uitleg over het "Exterieur begeleiding..." van arabieren. Of te wel, hoe een paard pimpen voor de show.
http://arabianfantasie.nl/pages/trainin ... eiding.php

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 16:06

RaafSmits schreef:
Snap het trouwens ook niet.
Men gaat naar een keuring om te weten waar je staat met je dier.
Als je alle minpunten dan nog eens gaat camoufleren, met wat voor een spray's olie of kleurstoffen.... wie hou je dan voor de gek??

Door make-up op de juiste manier te gebruiken camoufleer je minpunten niet maar accentueer je pluspunten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:18

aikon schreef:
Dit doen vele met show arabieren. Zelfs ogen scheren is daar niet vreemd om de ogen groter te laten lijken. Dat gaat mij weer een stap te ver. Een beetje olie op neus of ogen vind ik geen ramp, ziet er vaak mooier uit. Mijn eigen arabier reageerde slecht op babyolie op zijn huid en daar gebruikte ik bright eye van sectolin.

Hier een site met tekst en uitleg over het "Exterieur begeleiding..." van arabieren. Of te wel, hoe een paard pimpen voor de show.
http://arabianfantasie.nl/pages/trainin ... eiding.php

Dat scheren van de ogen bij arabieren vind ik echt verschrikkelijk lelijk.

ouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 19:41

Vele hebben het erover dat de 'middeltjes' niet slecht zijn voor paarden maar denk eens aan bijvoorbeeld de siliconen die erin zit....

Dat is niet zo onschuldig... :(

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 20:30

ouck schreef:
Vele hebben het erover dat de 'middeltjes' niet slecht zijn voor paarden maar denk eens aan bijvoorbeeld de siliconen die erin zit....

Want?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-17 23:04

ouck schreef:

Er zijn tegenwoordig ook al veel van dat soort middelen zonder siliconen. Net zoals je tegenwoordig anti-klit hebt zonder siliconen.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:30

ouck schreef:

Maar wil je zeggen dat dat kwaad kan bij hoogstens een paar keer per jaar? Ik denk dat niemand wekelijks zijn/haar hele paard gaat staan opmaken. Tenminste, wij doen dat alleen bij een stamboekkeuring of fotoshoot. En hoe vaak is dat ...?