Monique1963 schreef:Wat een rot-ervaring voor die mevrouw. Het allerzuurste vind ik nog wel het schandalige gedrag van de eigenaar van de hond.
Ik ben zelf ooit achternagezeten door een jachthond en nadat mijn paard van de schrik was bekomen en ik haar weer onder controle had, ben ik omgedraaid en heb ik de hond achternagezeten. Die rende terug naar zijn baas en daar heb ik, laten we het zacht uitdrukken, een praatje mee gemaakt. Deze ervaring was erg goed voor mij en mijn paard omdat we er beide sterker zijn uitgekomen. Het heeft me vertrouwen gegeven dat ik mijn paard weer terug kan pakken en de hond wegjagen voelde megagoed.
Ik heb geen idee hoe een andere soort hond/ras gereageerd zou hebben, maar als ik hond was zou ik voor een veel groter paard dat me achterna komt toch altijd wegrennen. Zou dat in de situatie van die mevrouw nog hebben kunnen helpen?
Ik denk dat die mevrouw het beste heeft gehandeld wat ze kon doen in haar situatie. En aangezien zij dierenarts is, zal ze vast via collega's wel die eigenaar gaan weten te traceren. En de partner van de hondeneigenaar die dame met zo'n postuur valt toch ook niet over het hoofd te zien.
Ik ben blij dat haar paard zal herstellen van zijn wonden en maar hopen dat hij noch die mevrouw er een trauma aan zullen overhouden.
Ik denk dat dit een goed voorbeeld is om het verschil aan te duiden met de zogenaamde 'powerbreeds' . Een jachthond wil het paard opjagen en zal inderdaad sneller vluchten als je de rollen omdraait. Powerbreeds zullen gewoon het gevecht aangaan.