Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LadyMadonna schreef:Betreft hoe kinderen er moeten komen...
Onze manege zat midden in de biesbosch. Zo'n 6 km onverlichte polderweg. Het gros van de kinderen werd gewoon gebracht. En de ene week reed de moeder van jantje, en de andere week de vader van Pietje....
Wat is het probleem?
Cowgirl schreef:Ik ben nog nooit op de HM geweest maar heb als kind 5 jaar bij Vincent op de manege gereden in HHW.
Lessen waren toen (als ik nu terug kijk) ook niet zo kwalitatief goed. Er was nog wel weide maar dat verdween later ook. Hij huurde dat pand trouwens ook en s'winters stonden de paarden gewoon op stal buiten de lessen om.
Pipodipo schreef:Het is verbazend hoe sommigen in dit topic tegen de tijd dat ze zich volwassen mogen noemen ineens vergeten zijn hoe het was om kind te zijn. Laat die kinderen toch paardrijden als ze dat willen, ik vind het zo gemeen als grote mensen dat af willen pakken.
Weet je wat zielig is, de paarden die optreden in Carre tijdens het Wereld Kerst Circus, die staan 3 weken in de kelder van het theater, die zien al die tijd geen daglicht.
Veulen84 schreef:Nikass schreef:Even de praktijk schetsen: vanuit de binnenstad van Amsterdam naar de dichtstbijzijnde manege buiten de stad is ongeveer 20 minuten met de bus en dan nog tien minuten lopen.
Deze manege heeft echter ook geen weiland. Wel een paar kleine paddockjes maar die zijn volgens mij voor de pensionklanten. Ponylessen gaan wel het bos in af en toe.
Zelfde bus, iets verder lopen nog een manege zonder weiland waar de manege paarden en pony's iets vaker in de buitenbak en paddocks gezet worden en in de zomer op vakantie gaan naar de wei.
De manege in diemen en de ponyclub in diemen zijn te bereiken vanuit de stad en er zijn best wat kleine alternatieve in de stad die het wel goed doen. De stad kan heus wel een perk stellen aan stallen zonder welzijn zonder dat er geen enkel alternatief is.
Overigens las ik dat het terrein in Andijk 1 hectare groot is. Daar kun je ook niet heel veel paarden non stop vrij geven.
Jennyj01 schreef:Het zou een prachtige uitvalsbasis zijn voor de bereden politie en koetspaarden. Midden in de stad en goed gefaciliteerd. Een kantine voor paarden die in de stad aan het werk zijn en af en toe een pauze hebben.
Jennyj01 schreef:Het zou een prachtige uitvalsbasis zijn voor de bereden politie en koetspaarden. Midden in de stad en goed gefaciliteerd. Een kantine voor paarden die in de stad aan het werk zijn en af en toe een pauze hebben.
maralyn schreef:Jennyj01 schreef:Het zou een prachtige uitvalsbasis zijn voor de bereden politie en koetspaarden. Midden in de stad en goed gefaciliteerd. Een kantine voor paarden die in de stad aan het werk zijn en af en toe een pauze hebben.
Ik ben voor!!
En dan niet te veel paarden. Passend voor de ruimte qua weidegang voor vrije beweging. Boxen vergroten. Hachikidee.
Ook bruintje haar post.... helemaal mee eens. Laten er maar eens regels komen. En ook welzijnssterren.
Minimaal vier uur buiten. Één ster. Én een minimaal 2500 vierkante meter per paard.
Met zes uur buiten en 5000 vierkants meter per paard twe sterren.
Minimaal acht uur buiten drie sterren.
Dag en nacht buiten vier sterren.
Paddock paradise op ten top. Droog. Afwisselend. Voldoende ruwvoerplaatsen en voldoende schuilplaatsen.
Met mogelijke deel indivudele ruime stallen van minimaal 15 vierkante meter met uitloop naast de pp voor de persoonlijke contacten. Én vul maar in. Vijf sterren.
This máár een voorbeeld. Maar ik kijk wel naar welzijn en als het in sterren uitgedrukt kan worden zoekt dit sneller.