Politiepaard aangevallen door hond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:21

Die verplichte cursussen zijn leuk bedacht, maar hoe ga je dat controleren? Moeten hondeneigenaren dan altijd rondlopen met hun diploma aan de hond gespeld? En hoe herken je of dat diploma wel voor die combinatie mens/hond is? De simpelste manier is om gewoon te zeggen dat honden uit bepaalde fokrichtingen altijd een muilkorf om moeten hebben als ze de deur uitgaan. Ja, dat is reuze sneu voor degenen die hun hond goed voor elkaar hebben, maar als dat voorkomt dat er kinderen of andere dieren het slachtoffer worden van de foute exemplaren zou je er voor moeten zijn. Je doet het dan niet voor je eigen hond, maar juist voor de honden die niet zijn opgevoed en wel het imago van jouw geliefde ras verpesten.

Het heeft echt een reden waarom mensen angstig zijn voor dit type honden....

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:32

GabberGill schreef:
Dat is het type hond hoe ze dat doen. Dit deed hij toen hij aangevallen werd door een rottweiler en herderde

Dat lijkt me nu net een deel van het probleem. 'Dat type hond' zoals jij ze noemt heeft een wat aparte vorm van communicatie. Waar 'gewone' honden mekaar in de meeste gevallen heel goed begrijpen en er zelden echte gevechten zijn, lijkt het me dat bij 'dat type hond' de vechtmodus nogal snel in actie komt.
Als gewone honden spelen kan het er soms op het eerste gezicht nogal ruig aan toe gaan, maar als je beter kijkt zie je dat ze eigenlijk nooit bijten, wel de hele tijd doen alsof. Ze happen in elkaar maar laten hun tanden niet zien en 'knijpen' alleen een beetje. Ze luisteren dan ook nog naar hun baas en ze zijn ook helemaal niet boos op de andere hond. Het lijkt wel alsof pitbull-achtigen dat spel en de spelregels niet zo goed kennen en er meteen een ernstig gevecht willen van maken.
En als het misgaat, dan is het altijd de schuld van de andere, 'hij is begonnen, meneer !'

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 12:39

Ik zou het gewoon doodzonde vinden omdat het wel de leuke honden zijn, maar zo verpest worden.

Mijne is idd dat type hond en dat is ook de rede dat ik met hem omga zoals je met dit type om moet gaan! Alleen honden kunnen in hem net zo goed bijten en doen, het is niet gelijk een gevecht. Heb je wel eens 2 Staffords zien spelen? Gaat er hard en ruw aan toe zonder enige agressie. Vaak is het lomp en onbehouwen en kan dat inderdaad mis lopen in combinatie met een gezinshond ofzo.

En er zijn wel degelijk gevechten tussen andere rassen allen zoals ik al eerder toegaf is een gevecht tussen een Dog, molosser en normale hond gewoon niet eerlijk
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-11-16 12:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, gelieve de WIJZIG knop te gebruiken