Blog: Wat hebben paarden en baby’s met elkaar gemeen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:47

Cayenne schreef:
Een voorbeeld van hoe een blog schrijven wel degelijk grappig kan zijn:
http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... inner.html

Tsja, dat is een kwestie van smaak. Ik vind de blog die je aanhaalt namelijk niet grappig :+

Oh, je hebt je bericht verandert. Ik reageerde nog op het oude bericht.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 11:56

Misschien niet heel grappig, maar echt veel beter passen dan dit domme praatje op de bokt voorpagina.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 12:31

kally

Re: Blog: Wat hebben paarden en baby’s met elkaar gemeen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:48

Deze vd Hoefslag is idd erg grappig......

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 23:11

Ik ga bijna denken dat ik geen humor heb, maar ook die van de Hoefslag vind ik niet grappig.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:11

Ik denk dat wat voor blogs er ook komen, er altijd wel een bepaalde doelgroep is die de blog niet leuk vind. Dressuurmensen vinden grondwerkblogs waarschijnlijk niet veel aan, en springruiters hebben niks aan menblogs. Ik denk dat er gewoon informatieve blogs online moeten komen en dan voor iedere week/maand een ander onderwerp. Dat lijkt mij veel leuker :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 00:40

Ik ben op 1/3 van de tekst afgehaakt. Er zit gewoon geen enkele logica of opbouw in - of in elk geval niet iets wat daar voor mij op lijkt? Alleen al de eerste zin:

"Wanneer je vriendinnen over de vloer komen en zeggen dat je dochtertje zoveel op een paard lijkt, heb je pech of groeit ze uit tot een fantastische amazone. "
? Dus dan moet ik als lezer de conclusie trekken, 'o ja, dat klopt, want op een paard lijken is een voordeel als ruiter.' ? ??
Als je schrijvers van lezers dat soort mentale non-gymnastiek vraagt door niet kloppende vergelijkingen te gebruiken dan haak ik als lezer af. En dan ben ik niet eens beledigd. Daarvoor snap ik de tekst volgens mij niet goed genoeg. 8-)

xNursiex

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 05:50

Ik vind hem briljant, sorry dit sluit helemaal aan bij mijn flauwe humor :D heerlijk, even geen paarden gemiep O:)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:02

Ik vraag me af wat ik ervan zou vinden als de blog echt schrijftechnisch spot on was. Nu wordt m'n mening zo bepaald door het gegeven dat het echt niet lekker wegleest dat de inhoud daar ondergeschikt aan is. Iedere blog kun je vernaggelen door de (gebrek aan) stijl.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:05

xyzutu2 schreef:
Ik ben op 1/3 van de tekst afgehaakt. Er zit gewoon geen enkele logica of opbouw in - of in elk geval niet iets wat daar voor mij op lijkt? Alleen al de eerste zin:

"Wanneer je vriendinnen over de vloer komen en zeggen dat je dochtertje zoveel op een paard lijkt, heb je pech of groeit ze uit tot een fantastische amazone. "
? Dus dan moet ik als lezer de conclusie trekken, 'o ja, dat klopt, want op een paard lijken is een voordeel als ruiter.' ? ??
Als je schrijvers van lezers dat soort mentale non-gymnastiek vraagt door niet kloppende vergelijkingen te gebruiken dan haak ik als lezer af. En dan ben ik niet eens beledigd. Daarvoor snap ik de tekst volgens mij niet goed genoeg. 8-)

En moet de eerste persoon die dat durft te zeggen over het kind van een vriendin nog geboren worden :=

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:07

Die Vd hoefslag is heel leuk, deze ach ja, gaat zo. Ik rol niet van mijn stoel van het lachen maar misschien is dat ook niet de bedoeling.

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 07:56

xyzutu2 schreef:

Ik vermoed dat hij op Anky zinspeelt..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 08:55

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:08

Ik moest er wel om grinniken, maar ik denk dat ik wel snap waar deze discussie vandaan komt. Want kom de dames hier niet aan hun paarden en/of hun kinderen. Het past helaas gewoon niet op bokt, zoiets :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:14

Wendy schreef:
Ik moest er wel om grinniken, maar ik denk dat ik wel snap waar deze discussie vandaan komt. Want kom de dames hier niet aan hun paarden en/of hun kinderen. Het past helaas gewoon niet op bokt, zoiets :n

Niet mee eens, ik kan grappen over paarden juist heel goed hebben maar dan moeten ze wel leuk zijn en daar schort het hier gewoon aan :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:19

Wendy schreef:

Ik betwijfel dus of dat het is. Ik heb geen kinderen en ben er ook niet uitgesproken dol op. En ik moet er juist altijd wel erg om lachen als het paardengebeuren te kakken wordt gezet. Mijn eigen paarden incluis. Ik vind het altijd een verademing als iemand daar eens stevig de draak mee steekt. Dus een column in die richting zou het bij mij juist erg goed doen.

Ik denk dat het dit keer echt ligt aan het ontbreken van een rode lijn/ clue, de rommelige schrijfstijl en te weinig spitsvondigheid. Maar vergeet niet dat het ook verschrikkelijk moeilijk is om steeds, op gezette tijden, een grappig stuk tekst te produceren. Ik geef het je te doen....

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:22

eldora1 schreef:
Dit is toch wel een van je slechtste blogs..

Ik ben er nog niet één tegen gekomen die ik de moeite waard vond. Het is TE gemaakt grappig.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 09:32

Tenenkrommend slecht geschreven. Ik snap werkelijk niet waarom dit op Bokt staat. Gebruikers wordt gevraagd begrijpelijk te schrijven, maar in deze blog is dat niet meer belangrijk?

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:00

Niobe schreef:
En moet de eerste persoon die dat durft te zeggen over het kind van een vriendin nog geboren worden :=

Op zich heb ik daar geen moeite mee. Enig probleem is dat ik een baby nog nooit tot paard heb hoeven benoemen. Simpelweg omdat ik die vergelijking nog niet ben tegen gekomen. Maar andere dieren: ja hoor! :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:13

Zijn mensen nu daadwerkelijk beledigd omdat er iets 'negatiefs' over paardenmensen geschreven wordt? Wauw... Dat vind ik dan weer grappig. Overigens vond ik deze blog ook niet echt lekker lezen (vanwege het van de hak op de tak, naar mijn gevoel) maar heb ik om de andere smakelijk kunnen lachen. En ik vind het juist heel grappig dat er zo naar paardenmensen gekeken wordt; het is soms ook echt lachwekkend....

Lonni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:30

Ik vind hem leuk! :D

Mariett
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:44

Wendy schreef:

Ik vind het altijd mooi als er de draak wordt gestoken met kinderen en/of paarden. Alleen de vergelijkingen die hier staan zijn voor mij compleet onherkenbaar en apart, en de tekst klopt helemaal niet en leest niet lekker weg. Daarbij zijn er ook nog eens een hele hoop onderwerpen die door elkaar gehusseld in één blog zitten.. Hef leest gewoon niet fijn en dat heeft niks met het onderwerp te maken.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:13

Mariett schreef:
Ik vind het altijd mooi als er de draak wordt gestoken met kinderen en/of paarden. Alleen de vergelijkingen die hier staan zijn voor mij compleet onherkenbaar en apart, en de tekst klopt helemaal niet en leest niet lekker weg. Daarbij zijn er ook nog eens een hele hoop onderwerpen die door elkaar gehusseld in één blog zitten.. Hef leest gewoon niet fijn en dat heeft niks met het onderwerp te maken.

Nou ja, dat. Ik ben toch benieuwd waar al die o.a. kinderloze-bokkers-met-humor :') denken te lezen dat mensen beledigd zijn? Ik vond gewoon de column redelijk onleesbaar en krijg kromme tenen van de manier waarop deze geschreven is. Heeft niets te maken met beledigd zijn, en eerlijk gezegd vind ik het ook een beetje gek dat je beledigd zou moeten zijn om iets negatiefs te zeggen over een schrijfstijl.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:26

Hij leest dit keer inderdaad niet erg goed. vond hem wel leuk maar hij leest niet gemakkelijk. Die van de doordraver in de hoefslag zijn ook altijd erg leuk.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 12:32

Ik zie de humor er ook niet van. Het is een gezocht stuk dat ook nog eens erg slecht is geschreven. Dat heeft totaal niks te maken met zelf wel of geen kinderen danwel paarden hebben, maar meer met het ontbreken van talent dat nu eenmaal nodig is om een leuke, onderhoudende blog of column te schrijven.