Babs 4 uur straftijd, poeh, gaat een lange zit worden.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mjetterd schreef:Super leuk om te volgen! Ik vraag mij af hoe het werkt met de paarden, misschien dat iemand hier meer over kan vertellen?
Elke dag mogen ze een nieuw paard kiezen, wie het eerst komt wie het eerst maalt? Zijn de paarden in de basis zadelmak? En wie stelt deze paarden beschikbaar, de bevolking?
Ik zou het interessant vinden als iemand hier uitgebreid op in wil gaan.
LindyH schreef:Ik volg de MD nu al een aantal jaar, en bij het bekijken van de foto's vraag ik me steeds af hoe dat toch werkt met die stellage waar de paarden aan vastgebonden staan. Dat ziet er helemaal niet stevig uit. Je zou denken dat als die paarden in paniek raken of mee willen met een kudde, ze zo de hele boel om kunnen trekken en dan is de ellende natuurlijk niet te overzien met al die touwen.
Maar kennelijk gebeurt dat dus niet. Je ziet de paarden altijd rustig staan. Dat vind ik nogal opvallend voor paarden die op andere dagen gewoon in kuddes leven en dus niet echt gewend zijn om te worden beperkt in hun bewegingsvrijheid.
Ze zijn zo moeilijk te rijden, maar aan een touwtje staat doen ze beter dan de gemiddelde Nederlandse bejaarde knuffelpony.
Hoe werkt dat precies?
Marie_Anne schreef:Ik vind vooral dit erg jammer:
'Negligent or abusive riding will be awarded a simple yellow card (warning) or red card (disqualification) rather than a 2 hour veterinary penalty.'
Ik was juist erg benieuwd naar het paardenwelzijn tijdens de race en het leek er op alsof ze daar wel goede maatregelen voor hadden.
Edit:
Hoe heb jij dat eigenlijk ervaren tijdens jouw rit, het paardenwelzijn? Lijkt me lastig om in zo'n race te waarborgen dat er goed met de paarden wordt omgegaan door iedereen.
pien_2010 schreef:Wij hebben merens die ook uit de kudde komen en altijd op de wei staan in weer en wind met schuilstalletje. Herkenbaar jouw verhaal dat dit totaal andere paarden zijn als het gaat om kracht, uithoudingsvermogen, zelfstandigheid etc. Niet zo snel zijn ze als deze r Je verhaal is zeer herkenbaar en wederom goed geschreven en interessant.
Duhelo schreef:Hoe gaat het in zijn werk als een paard (of ruiter) geblesseerd raakt? Moeten ze doorgaan tot een volgende checkpoint / terugkeren, of gaan ze ernaartoe met een vervangpaard oid?