Paard geslacht in dierentuin wegens voedselschaarste

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 18:32

8nnemiek schreef:
__Elizabeth schreef:
Jij krijgt mensen vlees makkelijker weg als dieren vlees? :oo
Of lees ik het compleet verkeerd?!

Zo bedoel ik het niet nee :D
Ik eet ze allebei liever niet, maar ik zou ook bij beide geen enorm schuldgevoel overhouden als ik het in geval van nood wel zou moeten eten, maar ik weet niet of ik het wel weg zou krijgen. Vlees van dieren zou ik al nauwelijk weg krijgen, vlees van mensen lijkt me net zo goed vreselijk vies. Maar mentaal zou ik er dus niet zo'n problemen mee hebben als ik ze niet ken :+ Als ze toch al dood zijn.. zonde om te laten wegrotten terwijl je honger lijdt toch :=

En het niet weg krijgen van eten is imo omdat je 'verwend' bent. En daar bedoel ik niet zozeer iets slechts mee maar in europa en grote delen van de wereld waar geen voedsel tekort is denken wij niet het zelfde als waar dat wel is.
Simpel als iemand verhongert doet deze persoon er veel aan om zichzelf of zijn familie voor eten te voorzien.

Nu vraag ik mij af of jij kind(eren) hebt? Want ik weet nu al dat als ik ooit in zo'n situatie zit en mijn kind heeft niet te eten terwijl iemand wel eten voert aan een dier die voor het plezier van mensen in een kooi zit. Dat het dier erg snel zal verdwijnen uit die kooi en mijn dochter heeft iig die dag geen honger.

Want ik vind dat in een situatie zoals daar dat iedereen een gelijke hoeveelheid eten zou moeten krijgen. Dat de wereld zo niet werkt ben ik mij van bewust :+

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:23

ben benieuwd wanneer men gaat snappen dat het grootste gedeelte van dit soort (en andere) problemen verminderen als het aantal mensen vermindert, m.a.w. geboortebeperking invoeren overal (niet alleen in het land waar het hier over gaat)

Ann99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 19:28

Arme MENSEN.
Op zo'n moment gaan voor mij de mensen boven het paard hoor...

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:11

8nnemiek schreef:
Een pompoen van 5 euro stelen of een gezond dier van duizenden euro's doden is nogal een verschil :=
Ik ga alleen uit van wat ik in het bericht lees, en daar staat letterlijk dat er niet veel eten op voorraad is.

dier is slachtprijs waard, meer niet.
Ik denk dat het een noodgreep geweest is. Niet goed te praten natuurlijk.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 07:12

8nnemiek schreef:
rabbeltje schreef:
Hoe wil je de groente klaarmaken??? Electra wat daar vaak gebruikt wordt om te koken, is er van de 7 dagen 6,5 dag niet.... Koelkasten worden gebruikt om het ongedierte buiten te houden, niet om te koelen. Hout is in grote steden ook een probleem...

Groente kun je rauw eten, vlees niet. Dus wat dat betreft kun je beter groente kopen/zoeken.

Vlees kun je drogen.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:08

Upgrade1 schreef:
ben benieuwd wanneer men gaat snappen dat het grootste gedeelte van dit soort (en andere) problemen verminderen als het aantal mensen vermindert, m.a.w. geboortebeperking invoeren overal (niet alleen in het land waar het hier over gaat)

Jij denkt dat geboortebeperking invoeren het enige is waarmee de omvang van een bevolking gestabiliseerd kan worden?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:11

Heel begrijpelijk i.h.b vanwege het welzijn van het paard, die zal ook lijden krijgen onder het voedseltekort.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:12

Upgrade1 schreef:

Dan mag ik aannemen dat jezelf ook niet meer dan 1 kind wilt/hebt.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 09:17

Vreselijk... ;(

JoyCiej007

Re: Paard geslacht in dierentuin wegens voedselschaarste

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 10:29

Jeetje, ik snap best dat je in een flinke discussie wat voorbeelden aanhaalt, en daarbij gaat het soms even offtopic.

Maar stiekem vind ik het best grappig hoe 'we' van dit bericht ineens vervallen naar illegale vluchtelingen en geboortebeperking :+

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:07

heb 0 kinderen en wil er ook geen idd.
zie er het nut niet van in, denk dat veel mensen kinderen " nemen" (als het ze gegund is) uit gewoonte of omdat het zo hoort of zoiets. De aarde heeft ook maar een beperkte capaciteit, je kunt wel blijven uitbreiden met de mensheid, dan lost het zich uiteindelijk allemaal vanzelf op.
Of een diploma instellen voor voortplanting :Y) Kinderen maken is makkelijk , als het biologisch lukt, maar de opvoeding tot fatsoenlijke medemensen lijkt me de zwaarste baan die er maar is.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:14

Upgrade1 schreef:
zie er het nut niet van in, denk dat veel mensen kinderen " nemen" (als het ze gegund is) uit gewoonte of omdat het zo hoort of zoiets. De aarde heeft ook maar een beperkte capaciteit, je kunt wel blijven uitbreiden met de mensheid, dan lost het zich uiteindelijk allemaal vanzelf op.
Of een diploma instellen voor voortplanting :Y) Kinderen maken is makkelijk , als het biologisch lukt, maar de opvoeding tot fatsoenlijke medemensen lijkt me de zwaarste baan die er maar is.

Ah stomme ik! Altijd gedacht dat mensen kinderen KREGEN omdat ze het graag willen! Iets met sterke kinderwens ofzo? Maar nee, je hebt gelijk ik wil vast kinderen uit gewoonte en niet vamwege mijn rammelende eierstokken.

Upgrade1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:19

goed lezen, er staat: veel mensen, niet alle....

Orlando2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 11:35

Boeoeoeoeoeooeoe -O- -:(-

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:06

Upgrade1 schreef:
goed lezen, er staat: veel mensen, niet alle....

Veel mensen hebben gewoon een kinderwens omdat ze graag kinderen willen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:08

Jezus........... Upgrade1; ik reageerde hier nogal lacherig op, maar come on zeg.... maak dan je eigen topic aan.

Dit slaat kant noch wal en bovendien totaal smakeloos, deze propaganda.
waar het tot nu toch nog een mooie, respectvolle discussie was, óók met 8nnemiek, schoffel jij nu alles even onderuit. Dit heeft hier toch werkelijk helemaal niets mee te maken?!

Kom nou even zeg!

Ik ga TEM'men.
en 't laatste wat ik hier over ga zeggen, want dit is wáy offtopic:

Kinderen NEEM je niet, die KRIJG je, als het je gegund is.
En laat die haakjes dan ook meteen maar even achterwege; misschien beter bedenken hoe je dingen formuleert. Over iets wat zowiezo NIETS met dit topic te maken heeft, maar wat ook nog eens HEEL gevoelig kan liggen bij mensen!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:33

Upgrade1 schreef:

In arme landen plant men zich het hardst voort. Wanneer een land een bepaald welvaartsniveau bereikt stabiliseert de bevolking. Alleen de welvaart is heel ongelijk verdeeld.

Daarom kan aan de ene kant volop voedsel verspild en overgeconsumeerd worden terwijl er anderzijds mensen in honger leven.

Dit is een complexe vraagstuk wat ik ook maar even heel grof schets, maar zoals jij het simplificeert kan echt niet.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 12:43

8nnemiek schreef:
Palmera schreef:
Een hongerige vluchteling in Nederland kríjgt eten! Die hoeft mijn paard dus niet te slachten.

Maar als er een complete voedselcrisis zou zijn. Compleet met lege winkels, weinig aanvoer en niemand heeft geld; ja, dan zou ik niet verbaasd staan te kijken als er hier en daar wat hobbyvee geslacht word.

Illegale vluchtelingen krijgen hier geen eten, geen uitkering, helemaal niks. Die rollen al snel het criminele circuit in.
Vraag maar eens een aantal boeren hoe zij tegen de ramadan aankijken. Je schrikt ervan hoeveel schapen en lammeren er wel niet worden gestolen en illegaal geslacht rond die tijd. Want een schaap uit de winkel is te duur. Keuren jullie dat dan ook goed?

niet vergelijkbaar..
vergelijbaar is, en toen gebeurde dat ook..

ten tijde van de hongerwinter, toen liep je de kans dat je paard geslacht werd door mensen die te weinig te eten kregen..

zelfs een illegale vluchteling kan hier aan voldoende voedsel komen zonder daarvoor dieren te moeten stelen en eten.. velden vol voedsel hier, en mensen zat waar je in ruil voor een klusje nog eten kunt krijgen..

totaal verschillende situaties dus..
Rammadan en ontvreemding van schapen, is domweg crimineel gedrag en heeft niet te maken met voedselschaarste. Er zijn ook zat nederlanders die voor hun 'kerstinkopen' stropen, dan steel je het alleen niet van een particulier maar uit het wild.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:16

Jeetje wat zijn jullie "offended" zeg door de reactie van Upgrade. Buiten dat het niet echt on-topic of heel relevant is mag zij toch ook haar eigen mening hebben? Er zijn toch een hoop andere opmerkingen in dit topic waar ik meer een punt van zou maken...

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:20

8nnemiek schreef:
rabbeltje schreef:
Hoe wil je de groente klaarmaken??? Electra wat daar vaak gebruikt wordt om te koken, is er van de 7 dagen 6,5 dag niet.... Koelkasten worden gebruikt om het ongedierte buiten te houden, niet om te koelen. Hout is in grote steden ook een probleem...

Groente kun je rauw eten, vlees niet. Dus wat dat betreft kun je beter groente kopen/zoeken.

Tuurlijk kan je vlees wel rauw eten :(:) Het is duidelijk te merken dat je welvarend bent opgegroeid. En dat is alleen maar mooi hoor! Heerlijk dat wij ons hier druk kunnen maken om een paard in een dierentuin en niet hoeven te leven als de bevolking in Venezuela. Laten we ons met zijn allen nu maar gewoon heel erg gezegend voelen met wat we hier hebben.

Chrizta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 13:23

Wat is hier nu precies het verschil tussen al die 100.000 dieren die dagelijks worden geslacht en dit ene paard.
Hier is het vlees tenminste heel hard nodig omdat mensen honger lijden.

Goed dat ze het hef in eigen hand hebben genomen. Ik hoop dat ze er veel mensen van hebben kunnen voeden.

rabbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 18:14

Venezuela an sich is een welvarend land. Genoeg olie in de grond. Alleen Maduro wil niet investeren in materieel om het eruit te krijgen. Op zich ook nog geen probleem. Voorheen waren er grote ranches met enorme hoeveelheden koeien... Helaas allemaal geconfiskeerd door de staat.... Het zelfde geldt voor de gewassen teelt... Het is dus niet dat het er niet is, maar omdat het nu staatsbezit is, en de mensen geen middelen hebben om hun bedrijf voort te te zetten, komt er niets in de winkels. De infrastructuur was 10 jaar geleden al aan het verslechteren, maar daar is nu helemaal niets van over. En dan heb ik het niet over de wegen, maar over electriciteit en drinkwater voorzieningen.
Een klein voorbeeld. Isla Margarita heeft een aantal kleine waterbronnen. Niet voldoende voor alle bewoners, maar de mensen op de 'berg' hebben water. De mensen onder aan de berg krijgen water via de 2 waterbuizen vanaf het vaste land. 1 van deze buizen is al zo'n 15 jaar kapot. Gaat niet gemaakt worden ook, want er is toch nog 1 buis. Helaas geeft deze buis niet genoeg water voor het eiland. Het gevolg is dat de staat bepaald dat er in bepaalde gebieden op bepaalde dagen water is.... Alleen heeft niemand hiervan een kalender. Bij feestdagen gaat het water standaard naar de hotels in de regio waar de beambten feesten... Bevolking heeft dan niets. En tuurlijk je kan een waterwegen laten komen... Dan heb je 1000 liter voor wat hier een schijntje is, een euro of 3. Maar daar moeten ze daar 3 dagen voor werken...
Het land was corrupt, maar zorgde voor haar armere bevolking. Nu is het land corrupt, en als je tegensputtert heb je als je geluk hebt een knuppel in je nek.... En dat is dan het minst gewelddadige...

Hieronder nog een linkje naar een filmpje van ongeveer een week geleden.
https://www.facebook.com/BBCMagazine/vi ... 840340659/

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 20:28

En dan loopt men hier op het één of ander forum te miepen over vegetarisch, veganistisch, paard slachten, illegale vluchtelingen en jawel, geboortebeperking............

laten we alles dan ook eens even in perspectief bekijken mensen!.........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-16 21:26

JoyCiej007 schreef:
En dan loopt men hier op het één of ander forum te miepen over vegetarisch, veganistisch, paard slachten, illegale vluchtelingen en jawel, geboortebeperking............

laten we alles dan ook eens even in perspectief bekijken mensen!.........

Tsja, het is nou eenmaal heel makkelijk om je moreel superieur te voelen als je thuis op de bank zit, met een iPad op schoot en een bak (al dan niet veganistische) chips naast je.... :D

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-16 07:36

Moderatoropmerking:
Graag ontopic blijven en geen zijdelings verwante onderwerpen erbij betrekken. Hierover kunnen jullie eventueel een apart topic aanmaken op de daarvoor bestemde forumdelen.