8nnemiek schreef:__Elizabeth schreef:Jij krijgt mensen vlees makkelijker weg als dieren vlees?
Of lees ik het compleet verkeerd?!
Zo bedoel ik het niet nee![]()
Ik eet ze allebei liever niet, maar ik zou ook bij beide geen enorm schuldgevoel overhouden als ik het in geval van nood wel zou moeten eten, maar ik weet niet of ik het wel weg zou krijgen. Vlees van dieren zou ik al nauwelijk weg krijgen, vlees van mensen lijkt me net zo goed vreselijk vies. Maar mentaal zou ik er dus niet zo'n problemen mee hebben als ik ze niet kenAls ze toch al dood zijn.. zonde om te laten wegrotten terwijl je honger lijdt toch
En het niet weg krijgen van eten is imo omdat je 'verwend' bent. En daar bedoel ik niet zozeer iets slechts mee maar in europa en grote delen van de wereld waar geen voedsel tekort is denken wij niet het zelfde als waar dat wel is.
Simpel als iemand verhongert doet deze persoon er veel aan om zichzelf of zijn familie voor eten te voorzien.
Nu vraag ik mij af of jij kind(eren) hebt? Want ik weet nu al dat als ik ooit in zo'n situatie zit en mijn kind heeft niet te eten terwijl iemand wel eten voert aan een dier die voor het plezier van mensen in een kooi zit. Dat het dier erg snel zal verdwijnen uit die kooi en mijn dochter heeft iig die dag geen honger.
Want ik vind dat in een situatie zoals daar dat iedereen een gelijke hoeveelheid eten zou moeten krijgen. Dat de wereld zo niet werkt ben ik mij van bewust

Kinderen maken is makkelijk , als het biologisch lukt, maar de opvoeding tot fatsoenlijke medemensen lijkt me de zwaarste baan die er maar is.
Het is duidelijk te merken dat je welvarend bent opgegroeid. En dat is alleen maar mooi hoor! Heerlijk dat wij ons hier druk kunnen maken om een paard in een dierentuin en niet hoeven te leven als de bevolking in Venezuela. Laten we ons met zijn allen nu maar gewoon heel erg gezegend voelen met wat we hier hebben.