Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:11

bruintje123 schreef:
Oke.
Iedereen op Anouska na weten dat hij daar verschrikkelijk voor l.l gaat staan. :D

Wat er op stal gebeurt weet ik niet. Hoef ik ook niet te weten.
Zijn laatste wedstrijden en nu het terug trekken geeft aan dat ze dat zelf ook weten.

En dat heet logisch denken.

Nee hoor, wat jij doet heet van je mening een feit maken.
Maar het is ons allen duidelijk wat jouw mening is hoor, geen zorgen.
Terug naar de bokker met wie je een fatsoenlijke discussie kunt voeren.

bruintje123

Re: Edward Gal en Undercover niet aan de start op het NK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:16

Terug naar de bokker die jou mening deelt en de bokker die geen negatief woord over God Gal mag zeggen.

Ik zou de reacties hier wel eens willen lezen als truusje op de hoek zo uit de ring zou zijn gekomen.
Maar als het Gal is wordt elk negatief commentaar neer gewalst.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:28

Wederom ben je van meningen een feit aan het maken.
Bij een goeie discussies heb je voor's en tegen's, prima.
Jouw uitlatingen vind ik niet onder die nette discussie vallen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:30

Cayenne schreef:
Getup schreef:

Ik wil m wel meenemen op wedstrijd, ben gewend om af te gaan :+ .

Bixie starten? :D
.

Fuhrzugel met mn dochter van 4 is n optie.
Of de rubriek, waarin je je kunt verkleden :+ . Kan ook duitse L starten :j

Os zijn gewoon niet Edward' s ding, blijkbaar.
Ik mis Anky -O-

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:34

Wow, bruintje, wat heeft EG jou misdaan zeg??? :?
Overigens verbaas ik mij wel vaker over de haat campagnes die in sommige topics voor bepaalde ruiters worden gevoerd...zoals bv Adelinde af en toe een berg ellende over haar uitgestort krijgt hier.

Het gaat hier om topsporters. Mensen die zich drie slagen in de rondte trainen om zichzelf en hun paard op een bepaald moment te laten pieken en er alles aan doen om het paard in topconditie te krijgen. Als dat lukt, respect. Als dat niet lukt, is dat toch gewoon jammer zonder dat daar iemand voor afgebrand hoeft te worden. Dat je daarin persoonlijke smaak en voorkeur hebt, snap ik, heb ik ook. Maar om degene die niet jouw voorkeur hebt zo af te branden als blijkt dat het niet lukt. Zijn toch alleen maar verliezers dat het niet gelukt is.

Persoonlijk ben ik veel nieuwsgieriger naar wat ze wel en niet er aan geprobeerd hebben om het probleem met UC op te lossen. En wat de verder plannen zijn.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 13:51

Ayasha schreef:
FriesWytske schreef:
Als ze geen goede combinatie waren. Waarom hebben ze dan wel hoge scores behaalt, voordat ze vorig jaar in Aken zijn gestart. Daar heeft Undercover toen veel stress aan over gehouden. Heeft helemaal niks met de combinatie te maken. Kan me nog herinneren dat iedereen toen vol lof was, dat hij hem ondanks de spanning nog zo goed kon rondrijden in de ring. Totdat Undercover zichzelf op de lip/tong beet.

Ehm niet iedereen ten eerste. UC heeft geen pas echt ontspannen gelopen onder Gal in mijn mening.
Waarom heeft UC pas stress gekregen op wedstrijd toen Gal hem is beginnen uitbrengen?
Daarvoor ging het nl. prima. Onder een, volgens veel bokkers, "mindere ruiter" deed ie 't wel...

Edit; vanwege de hulk stuk er uit gehaald.

Heeft dat ook niet een beetje met het niveau te maken? Een grand prix paard moet nu eenmaal meer presteren dan in een andere tour. Daarbij komt ook nog eens de druk van wereldruiterspelen en de olympische spelen om de hoek kijken.
De meeste van ons weten niet eens wat het is om daar voor te trainen, laat staan om er te mogen rijden.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:04

Wauw dit is ook precies de reden dat ik never never never nooit niet met een grand prix ruiter zou willen ruilen, ook niet als je dan zulke gave knollen onder je kont krijgt en veel van de wereld ziet.

Volgens mij kun je het nooit goed doen. Neem je je paard in bescherming dan ben je een mislukkeling en een leugenaar en kun je maar beter stoppen met je sport. Was je wel verschenen en het was mis gegaan, dan had hij een hoop 'zie je nou wel''s naar zijn hoofd gekregen en de definitieve stempel van dierenmishandelaar gekregen.

Ik heb respect voor al die ruiter die het elke dag weer oor in oor uit laten gaan :j
Ik heb ook respect voor de keuzes die ze bij Glock hebben gemaakt, ondanks dat ze waarschijnlijk al in hun achterhoofd hadden dat er weer een hele discussie op gang zou komen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:06

Oh, maar er zijn genoeg grand prix ruiters die nog nooooooooooooit op bokt hebben gestaan hoor :D

Thomas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:12

Hallo RIO voor Adje..

Ik ga compleet mee met R12312 en Ayasha...
Deze man mag wel van het toneel verdwijnen wat mij part

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:15

Sammie schreef:
Oh, maar er zijn genoeg grand prix ruiters die nog nooooooooooooit op bokt hebben gestaan hoor :D

Denk ook dat ze dat niet willen :')

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:17

En wat heeft hij voor jullie gedaan dat er alleen maar lof over gesproken mag worden?

Dat ze veel trainen doet niets ter zake.
Als truus op de hoek veel traint maar meerdere paarden de staak in rijdt wordt daar ook niet alleen met lof over gesproken.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:22

oji schreef:
Wow, bruintje, wat heeft EG jou misdaan zeg??? :?
Overigens verbaas ik mij wel vaker over de haat campagnes die in sommige topics voor bepaalde ruiters worden gevoerd...zoals bv Adelinde af en toe een berg ellende over haar uitgestort krijgt hier.
.

Inderdaad.....
Jammer voor Edward, ik hoop dat Adelinde mee mag.
(Al ben ik ook fan van Emmelie)

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:25

Je hoeft van mij niet alleen maar met lof over hem te spreken, maar ongefundeerde meningen als vaststaande feiten verkondigen is ook weer het andere uiterste. Vind van Edward wat je vindt, maar breng dat niet als zijnde de waarheid. Dat gold voor MAR, geldt voor Adelinde en dat geldt ook met betrekking tot Edward.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:25

Bruintje123: Ik vind het wel bijzonder dat jij vanachter je schermpje ons kan vertellen dat Edward zijn paarden in de staak rijdt? Undercover, want daar gaat het over in dit topic, heeft gewoon veel last van spanning en het is Edward nog niet gelukt om dat er weer uit te krijgen dit jaar. Ja, dan siert het hem door te zeggen dat het welzijn van Undercover voorop staat. En nee, hij rijdt niet mee voor de lol op dat niveau in tegenstelling tot Truus hier om de hoek. hij doet mee om te winnen, maar niet ten koste van de paarden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:31

Wat klopt er niet aan mijn feit dan?

ZE gaan niet want dat geeft teveel stress voor undercover.

We hebben gezien wat veel stress bij hem is.
Laatste worden.

Dus wat is de reden dat ze niet gaan.
Dat het team niets heeft aan een ruiter die laatste wordt.
Gal ook geen zin heeft grote voorbereidingen te treffen om laatste te worden. Wat logisch is.

Wilde ze opkomen voor dieren welzijn stopte Gal nu nog met LDR rijden met zoveel kracht.

Dus ik schrijf een mening die ook feiten zijn.
Ik schrijf ze wat ongenuanceerd maar dat is wat anders dan wat ik schrijf niet zou kloppen met wat ze zelf aangeven en wat we de laatste wedstrijden ook hebben gezien.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 14-07-16 14:34, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:33

@karijn. Gribaldi.
Dat staat gewoon op YouTube. Ook in joy schermpje. Maar daar zal ik verder stil over zijn. Mag niet van groen.

Truus om de hoek kan ook haar eigen stal hebben wat haar inkomen is.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 14:39

Undercover heeft een trauma opgelopen in Aken. Waarschijnlijk zijn ze bij het GHPC al het gehele jaar bezig om Undercover van dit trauma af te helpen. Dit is nog niet gelukt en daarom kiezen ze er voor om hem nog niet bloot te stellen aan een groot evenement als het Nederlands Kampioenschap en dus ook Rio. Dit in het belang van het paard, wetende dat als je Undercover nu in een dergelijke entourage binnen zou rijden je al het werk dat je hebt gedaan om hem van zijn trauma af te helpen te niet doet. Had Truus om de hoek een dergelijke beslissing genomen dat had iedereen gezegd 'wat is ze goed bezig in het belang van haar paard'. Nu is het Edward en nu kan hij niet rijden en brengt hij alle paarden in de stress. Ik hoop voor Edward dat het hem lukt om Undercover van zijn trauma af te helpen en dat we ze samen weer terug zien in de ring. Lukt dat niet dan hoop ik dat ze voor het welzijn van het paard kiezen en hem met wedstrijdpensioen sturen.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 15:00

Gezien de voorgaande serie verpeste paarden, de afschuwelijke wijze waarop hij ze openbaar notabene 'warm rijdt en traint' en het verloop van eerst een brave, ervaren atleet naar nu een stresskip lijkt me het enige waar Undercover een trauma van heeft opgelopen, is de heer Gal zelf :\

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:13

_O- _O-
Undercover is altijd al een stresskip geweest. Ik kan me de filmpjes onder zijn vorige ruiter nog herinneren :+

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:22

Sammie schreef:
Ik durf niet te zeggen of een wb wedstrijd standaard 5* is.. Maar in Salzburg is iig in dec nipt 80% gereden in de kür. Imo niet eens voldoende als je zoals de kaarten nu liggen voor brons wil gaan. Ook heeft uk niet meer zon sterk team als vorige keer. Duitsland goud, zilver Zweden?, brons uk, Amerika of misschien wij.

Ach.. Met brons mogen we ook al blij wezen, maar gezien ons gouden verleden is het wat zurig.

Dat klopt maar 78% in landenwedstrijd is haalbaar en dat is best een lekkere score als je kijkt naar wat de rest kan. En alles kan veranderen kijk maar naar het laatste EK. Toen ook van de concurrenten de een naar de ander uitviel

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:56

Cayenne schreef:
_O- _O-
Undercover is altijd al een stresskip geweest. Ik kan me de filmpjes onder zijn vorige ruiter nog herinneren :+

Dan toch niet zo heel goed want zo opgenaaid was ie daar niet.

Karlijn: van het staken zijn gewoon filmpjes te vinden.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:15

Ayasha schreef:
Cayenne schreef:
_O- _O-

Dan toch niet zo heel goed want zo opgenaaid was ie daar niet.

Karlijn: van het staken zijn gewoon filmpjes te vinden.

Je bent weer eens heerlijk vooroordelend bezig, want die filmpjes waren er wel degelijk :(:)
Zijn zelfs nog uitgebreid op Bokt besproken :)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:19

Ed staat wel met Voice op de deelnemerslijst van het NK. Goed, daar staat hij ook nog op met UC, maar de intentie om met Voice te starten is er. Spannend, nu het nog open ligt allemaal. Moge de beste combinaties gaan!

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:20

@Bruintje, ik ben wel benieuwd naar een stakend filmpje van Gribaldi. ;)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 17:29

https://www.youtube.com/watch?v=Mvyy99JF3_E

Alsjeblieft, dit is er iig 1 van, in eigen land in Eindhoven. Vind je op youtube, direct onder gribaldi rollkur. Samen met meer trainingsrotzooi van Edward Gal. De staart is een continue ding, de gehele proef. Verder op 1 minuut, 2 minuten en op 4.46 gaat ie tijdens de proef compleet in de staak. Ik krijg het zelf al stok benauwd van zo'n proef.

https://www.youtube.com/watch?v=rdxsLEP ... 8A4B015210
En een stukje proef in Den Bosch, op 0.38 seconden.

Zal best een aardige kerel zijn hoor, maar dit soort techniek toepassen tijdens het rijden wordt toch niemand vrolijk van? Wat is er mooi aan? Een paardwaardig?
Laatst bijgewerkt door Hollyleaves op 14-07-16 17:35, in het totaal 2 keer bewerkt