Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Kelly_ann schreef:Maar waar ik nu zo nieuwsgierig naar ben. Zijn ze met dit paard ook bezig met desensibiliseren? En hoe? Boeiende trainingsvragen wat mij betreft. En kies je dan bewust voor 'thuis' werken of moet je de prikkels niet gewoon opzoeken?
Dit.....
Iris82 schreef:Ik kan het me gewoon niet voorstellen dat als er zulke belangen mee gemoeid zijn dat ze niet alles uit de kast trekken om dat paard te desensibiliseren.
Misschien is Tristan Tucker er kind aan huis.
Ayasha schreef:Ik denk dat er vooral alles uit de kast gehaald wordt om die dieren te doen presteren.
Als het was om rust in hun koppies te geven zag de dressuur in het algemeen over alle niveau's er heel anders uit.
Ayasha schreef:Koudbloeden lopen vnl niet in de topsport omdat ze de lenigheid en lichtheid nu eenmaal missen, niet omdat ze nuchter zijn. Ik heb 1tje gehad die lekker nuchter was en verder allemaal heethoofden, die nuchtere kwam een stuk sneller, een stuk verder. Nuchter is niet gelijk aan lui.
Ayasha schreef:Het geen LBLgypsycob zei was me toen ook al opgevallen en heb ik toen ook gezegd geloof ik. Dat werd toen als argument gebruikt dat ik ongelijk had (zie je wel, als ie zo braaf stapt zie jij het mis, die spanning) terwijl ik er dus eerder hetzelfde idé bij kreeg als LBLgypsycobs... Druk van de hand er af = meer ontspannen UC. Het algemene beeld werd in die stap ook meteen een stuk mooier. Wellicht gedijd UC dus beter onder een ruiter die hem lichter op de hand zou rijden. Meer lucht vanvoren zou geven.
Elisa2 schreef:Ik heb Undercover vorig jaar nog gezien op de NL kampioenschappen in Ermelo, daar liep hij gewoon prima wbt spanning en ook gewoon mee in de prijsuitreiking.
Ik ben geen fan van de rollkur en die manier van rijden etc. maar misschien heeft Edward ook wel gewoon altijd hele sensibele paarden omdat hij daar mee om kan gaan. Want een vakman is het wel en hij weet wel echt alles uit een paard te rijden vind ik.
antje_vip schreef:Ik wil eigenlijk wel heel graag die vakmensen eens zien op een Tinker bijvoorbeeldKijken hoeveel vakmanschap er dan vanaf straalt
Ayasha schreef:Als je écht goed kijkt naar de mond zie je dat Gal zijn verbinding met de mond niet minder strak is dan die van Adelinde.
Dat ie niet zo lang kan zijn in de piaffe snap ik. Maar zo kort als Gal ze wil blijkbaar ook niet gezien er al een heel deel er de brui aan gegeven hebben wb piafferen.