Amerika: trainer mishandelt paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

octavodia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:36

Zullen we hem in ieder geval geen trainer noemen, want dat is de mishandelaar in het geheel niet...In deze tijd met zoveel wetenschappelijke onderzoeken , weten we zoveel over gedrag/emoties/gevoel van dieren, in dit geval paarden. Hij weet er in ieder geval helemaal niets van, hij is gewoon een zeer simpel persoon met de herseninhoud van een amoebe die mishandelen de gewoonste zaak van de wereld vind. Wat hij doet heeft helemaal niets met trainen te maken..het is simpelweg net niet dood martelen..Opbergen die gast. Als je dit met dieren kunt doen is het maar een heel klein stapje om dit ook met een mens te doen..de psychopaat

Evy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 23:57

Als ik zijn verklaring lees over 'paard is zoals een partner en m'n partner en die doe ik ook geen pijn', dan doet me dit denken aan mannen die hun partners mishandelen en daarna zeggen 'sorry schatje, maar ik hou zoveel van je...' Hetzelfde dat hij zegt dat hij dit doet om 'vertrouwen te winnen' van het paard.
Ik vraag me echt af wat deze gast in z'n jeugd allemaal heeft mee gemaakt waardoor hij nu voldoening haalt uit het martelen van dieren.
De verklaringen die hij nu geeft zijn natuurlijk alleen maar verzinsels om z'n gezicht te redden, voor zo ver dit te redden valt :\ Ik ben blij dat hij dit op Facebook heeft gezet, nu weet iedereen wat voor sadist deze persoon is. Hopelijk kan dit z'n impulsen verminderen.

Adrienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:33

Nou ongeschonden gaat hij hier niet vanaf komen. Ik volg op facebook Justice for dual peppy een website die dit soort zaken plaatst en ook volgt en probeert mee te werken aan de vervolging van dit soort malloten. Dat stond nu een link naar dit artikel http://theinsiderein.com/2016/05/13/arms-richard-couto-launches-investigation-into-trainer-accused-of-waterboarding-horse/
Grofweg komt het er op neer dat ze hem omdat het een " first offence" is gerechtelijk niet hard zullen straffen maar.... dat hij hier zeker niet ongeschonden uit gaat komen. Laat ik het zo zeggen als je als trainer uit de organisaties gezet wordt waar je paarden uit brengt dan wordt je niet blij.Dit gaat hem waarschijnlijk heel veel geld en " klanten " kosten.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:47

Bah, dit is gewoon pure marteling. Hopelijk wordt dee man dusdanig gestraft dat hij nooit meer in de buurt van een paard durft te komen.

Sheran

Re: Amerika: trainer mishandelt paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 10:50

Maar is dit nu wel een trainer dan? Want het was niet die 'vermeende' trainer. Is dit niet zomaar een zieke ameube?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 12:18

Sheran schreef:
Maar is dit nu wel een trainer dan? Want het was niet die 'vermeende' trainer. Is dit niet zomaar een zieke ameube?

Hoezo niet de 'vermeende' trainer, waar halen jullie dat vandaan? Er zijn twee trainers. Een die NIET uit Iowa en ook NIET de Iowa Horse Fair Colt Starting Challenge won in 2013 en die dus NIET degene is van het filmpje en NIET De vermeende trainer. En eentje die WEL uit Iowa komt en WEL de Iowa Horse Fair Colt Starting Challenge won in 2013 en die dus WEL de vermeende trainer van het filmpje is. Tenminste, ik lees nergens waar staat dat dit laatste al ontkracht is?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:23

Nee, er zijn 2 mannen met dezelfde naam:
- 1 van de Iowa Horse Fair, deze traint op hoog(er) niveau paarden, deze is NIET de beul!
- 1 van de foto's, dit is een man die zichzelf trainer noemt, zoals iedere HTK-muts die paarden 'gewoon' inrijd.

Door dezelfde naam is het Iowa Horse Fair gedeelte erin gekomen, maar dit bleek achteraf niet de zelfde persoon! Deze wonen namelijk ver uit elkaars buurt!

xchey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:28

Ach die man doet ook maar zijn best, gun hem een vakantie
Lekker waterboarden in Guantanamo bay of zo {:}

Gadverdamme zulke mensen mogen nooit meer in de buurt van een paard komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:30

Maar wáár haal je dat vandaan? Ik zie dat nergens staan.
Die Iowa Horse Fair plaatst zelf op hun Facebook dat ze niet achter deze praktijken van een mogelijk ex-winnaar staan, en de persoon die op facebook zegt het niet gedaan te hebben (dus die een andere trainer is) woont ook NIET in Iowa.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:40

Dan begreep ik het verkeerd. Dacht juist dat de goede trainer het NIET was.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:43

Dit dacht ik dus ook.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:44

Oh, die Iowa Horse Fair Colt Starting blijkt ook maar een 'onderlinge wedstrijd' te zijn, die kan dus gewonnen worden door elke zieke ameube... Dus toch...

Nikkylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:38

Jeetje, wat een psychopaat is dit..

http://newsofthehorse.com/2016/waterboa ... -to-media/

In dit artikel zegt Logan dat het paard nog leeft, maar de foto die er naast staat
heeft het paard een witte kol.. (of dat is niet duidelijk te zien op de 'mishandel' foto).
Weetniet in hoeverre ik dit dus geloof.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:51

Jemig, wat een man... 'gelukkig' zet hij het op Facebook. Serieus, hoe kun je dit normaal vinden?

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:56

Omg. Die man is echt niet goed. Hoop dat die petitie inderdaad iets oplevert. Walgelijk, heb er niet eens woorden voor.

Vraag me dan toch wel af wat er nog meer bij die psycho op zijn facebook staat.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 17:58

ik heb hier echt geen woorden voor ;(

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 18:50

Verschrikkelijk, ik wilde geen paard meer.

Maar deze paard zou ik wel met alle liefde willen overkopen zodat die voortaan wel een goed en liefdevolle thuis zou hebben, ik heb er zwaar medelijden mee.

Wat een zieke vent zeg, ongelooflijk dit.

Ik ben er werkelijk misselijk van.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:10

Nog een geluk bij een ongeluk dat deze "trainer" zo dom was het op Facebook te plaatsen, anders had hij nog jarenlang ongestoord zijn gang kunnen gaan. :n

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:19

Hebben jullie de racties ook gelezen van de link die adrienne heeft geplaatst. Die man blijkt nog meer rare dingen gedaan te hebben met dieren. Niet alleen paarden dus.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 12:23

Mij verbaast dat niet, mensen die dit soort ongein (zachtaardig gezegd) uithalen, hebben meestal nog véél meer van dit soort waanzin op hun kerfstok). Overigens: het gaat om de Logan Allen uit Iowa, NIET die uit Missouri dus!
Deze vent is overduidelijk een enorme psychopaat en sadist. Ego viert hoogtij "I can do this to you, so I'm the greatest" idee. Sick! Very, very sick.

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 23:28

Helaas leven er vele zieke mensen op deze wereld. De gene die het uitvoeren en mensen die het mooi vinden om te zien. Zo was er ook eens een gast die hulpeloze kittens met sigaretten marttelde en vermoorde. En zijn volgers smulde er van...

Laten we niet vergeten dat er ook nog heel veel goede mensen bestaan!! Dit soort berichten zijn afschuwelijk. Geen woorden voor. Hoop ook dat die mensen hun straf krijgen. Maar vergeet ondertussen de goede dingen niet. Anders ga je er onderdoor als je dit soort dingen alleen maar blijft zien.
Ik ben er ook naar van. Maar ik kijk wel even naar een filmpje van James waarvan ik ook een zeepaardje heb gemaakt, op de maniee zoals het hoord!

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 09:00

Zo was er in nederland jaren geleden ook ophef over een trainer die in een interview in de bit aangaf nogal omstreden methodes te gebruiken bij het trainen van de paarden.
Ondanks de ophef verklaarde die persoon een aantal maanden later (lachend) dat de zaken nog nooit zo goed waren gegaan, het artikel had de persoon geen windeieren gelegd.. ;(
Kan je nagaan hoeveel mensen zelf niet in eerste instantie zoiets toe zouden passen, maar als ze denken er succes mee te hebben zo zonder enig probleem overstappen op barbaarse praktijken.

Arme dieren die op zo'n wereld als dit maar overgeleverd zijn aan de grillen van de mens.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:52

Ik ben niet weekhartig maar ben zonet spontaan in tranen uitgebarsten bij de foto's in de nieuwe link, wat een vreselijke taferelen. Mijn maag draait om. Ik zou willen dat hij hiervoor de doodstraf kon krijgen. Mijn hart breekt voor al deze dieren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 17:58

Phoe! Ik ben hier even helemaal stil van eigenlijk.

Ik voel weer precies dezelfde machteloze woede/frustratie/verdriet als bij wat ze de TW's aandoen.

Waarom toch...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 12:24

Je kunt alleen maar raden wat hij paarden tijdens zijn 'training" nog meer aandoet.... my God, wat een gek!

Misschien dat er nu eens mensen durven te praten over wat ze zelf weten over deze idioot en zijn "methodes", want dit is werkelijk waar niet normaal meer.

Ik hoop dat niemand z'n paard daar in "training" ooit meer zet.

En wat heb ik te doen met de paarden die aan deze tiran onderworpen zijn, of zijn geweest... Sad, sad, sad.