Bokt.nl zoekt een nieuw uiterlijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:34

Het is vrij logisch dat je dingen soms niet kan vinden na een redesign van een website, je was immers jarenlang het oude gewend :+

Dat is met alle nieuwe dingen (besturingssystemen, apps, smartphones en zelfs een nieuwe auto...), het is soms even wennen maar uiteindelijk zou het beter en gebruiksvriendelijker moeten zijn. Dat is de taak van de vormgever :j

BartVB
Eigenaar

Re: Bokt.nl zoekt een nieuw uiterlijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 09:15

'Verhippen' is zeker niet het doel :) Grote kans dat het nieuwe design weer 10 jaar mee moet gaan ;)
De site is op dit moment vooral een samenraapsel van flink wat (verouderde) designstijlen. Met overal extra knopjes, functies, overzichten en keuzes. Dat is in de loop der jaren zo gegroeid zonder heel goed te kijken wat iedere (relatief kleine) aanpassing doet voor het geheel.

In al die jaren tijd is er op internet natuurlijk flink wat veranderd. Mobiele apparaten zijn veel (heel veel) belangrijker geworden, browser kunnen veel meer, verbindingen zijn sneller geworden en mensen verwachten ook andere manieren van interactie met sites. Die nieuwe kennis, inzichten en mogelijkheden kunnen we erg goed gebruiken om Bokt.nl makkelijker, overzichtelijker en prettiger te maken. Bij voorkeur zonder een 'huh? Wat is er in hemelsnaam met mijn site gebeurd'-ervaring. Dat wordt nog best een puzzel maar er liggen echt heel erg veel kansen voor verbetering :)

DkimmelieD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:08

Ik heb lang getwijfeld om je een mail te sturen Bart. Ik werk namelijk fulltime als UI/UX designer bij een bedrijf dat IT-producten ontwikkeld voor o.a. tennis. Daar ligt ook direct het probleem, ik weet niet zeker of ik er de tijd wel vrij voor zou kunnen maken. Helaas, want het lijkt mij een enorm leuke opdracht. Momenteel zijn wij ook bezig met een flinke redesign.

Voor degene die de taak op zich neemt, heel veel succes!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 15:56

DkimmelieD schreef:
Ik heb lang getwijfeld om je een mail te sturen Bart. Ik werk namelijk fulltime als UI/UX designer bij een bedrijf dat IT-producten ontwikkeld voor o.a. tennis. Daar ligt ook direct het probleem, ik weet niet zeker of ik er de tijd wel vrij voor zou kunnen maken. Helaas, want het lijkt mij een enorm leuke opdracht. Momenteel zijn wij ook bezig met een flinke redesign.

Voor degene die de taak op zich neemt, heel veel succes!

Same here. Al fulltime werkzaam. Ga ik niet redden zo voor er bij haha :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 23:24

Is men er al uit wie het gaat doen of hoe het gaat worden? (onschuldig kickje!) :o

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:36

Ik moest er opeens aan denken en ben toch stiekem wel benieuwd hoe de vorderingen hiermee zijn.
Het is al 2 jaar later zie ik, tijd voor een update? :D

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:48

Reusje_xx schreef:
Ik moest er opeens aan denken en ben toch stiekem wel benieuwd hoe de vorderingen hiermee zijn.
Het is al 2 jaar later zie ik, tijd voor een update? :D
of het is een toch-maar-niet-gevalletje...

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:51

Ik wil roze !!!! Ben dit blauw zat |o

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:53

Blue_Monday schreef:

Roze met unicorns! <3 *\o/*

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 10:56

Blue_Monday schreef:

Gatvrrrrrdarrie, too girly... :P

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:04

Blauw voor de mannen en regenboog unicorns voor de vrouwen.Maar wel met Julius.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:27

Doe mij maar lekker basic zwart wit, of een night en day optie zoals youtube, reddit, twitter etc :+

_Reneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:30

Het hele design is vrij achterhaald ja. Als mensen meekijken krijg ik steevast de opmerking 'wat zit jij op een ouderwetse website'.

Inmiddels zijn we al weer twee jaar verder inderdaad. Ik zou het vooral erg fijn vinden als je à la Tweakers onderaan een topic op de nieuwe berichten kunt klikken, zonder dat je alles hoeft te vernieuwen. En ik vind de home te veel tekst hebben. Dat is ook niet meer van deze tijd. Waar andere fora zijn meegegaan met de tijd, is Bokt treurig stil blijven staan...

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:59

Gelukkig stil is blijven staan. Helaas al die leuke hippe websites zijn voor mij heel slecht leesbaar, te rommelig onrustig teveel kleuren geen duidelijke structuur. Vaak ook met een niet fijne layout. Juist door het verhippen vallen voor mij steeds meer sites af ivm niet leesbaar zijn,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:11

Ik vind Bokt ook geweldig omdat het dicht bij zichzelf is gebleven, en dat het er ouderwets uitziet ben ik het niet mee eens/ vind ik niet erg! Dat is juist duidelijk en overzichtelijk ;)

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:20

Helemaal eens met Karuna en Shanna :j

Vind Bokt prima zoals het is, ook voor mij hoeft er niks te veranderen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:22

Een forum is altijd text-based, heerlijk juist dat Bokt dat al meteen op de beginpagina uitdraagt! _/-\o_
Volgens mij volgen de meeste fora nog steeds gewoon dat format, in elk geval alle fora waar ik veel op zit. Van mij hoeft er niets aan Bokt te veranderen, behalve dan de Bokt markt. Daarvan vind ik het vooral irritant dat je elke foto opnieuw moet uploaden, en als je je advertentie er een maandje vanaf wilt halen om hem er dan weer op te zetten moet je dat weer helemaal van voren af aan doen. Ik zou het geweldig vinden als je op de markt je foto's gewoon uit je normale Bokt-upload kon trekken, scheelt een hoop extra werk en gedoe.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:24

Bokt is dan misschien wat ouderwets, maar wel bijzonder prettig functioneel :j
Ik weet dan wel wat mijn voorkeur heeft :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:33

Het moet niet te ingewikkeld worden.Niet iedereen is een computer nerd.Het is wel goed zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:39

De markt is inderdaad het enige wat wel aangepast mag worden, maar dat is dan ook vooral omdat daar het overzicht mist en hij dus niet goed functioneert. Staat ook hoog op de to-do-list van wat ik begreep, en het is al beter als wat het was!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:46

Ook ik vind het zo duidelijk, overzichtelijk en handig. Hoezo ouderwets? Dat vind ik juist helemáál niet

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:34

Ik zeg: gooi er eens een polletje tegenaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:48

Alja schreef:
nee ik wil geen verandering, ben hier net aan gewend :+

Ik vind het goed zoals het is.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:52

Never change a winning team. Ik zou lekker alles zo laten, maar een like-knop zou ik wel leuk vinden, dan kunnen de mensen met alleen 1 smiley in hun reactie zich op een andere manier uitleven

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:59

Monique1963 schreef:
Never change a winning team. Ik zou lekker alles zo laten, maar een like-knop zou ik wel leuk vinden, dan kunnen de mensen met alleen 1 smiley in hun reactie zich op een andere manier uitleven

Er is al een like knop :Y)