Zevende plaats voor Aqiedo met 'tong over het bit'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Re: Zevende plaats voor Aqiedo met 'tong over het bit'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:13

Ja en dan nogmaals dus...?

Tong over het bit heeft echt zeer weinig te maken met er iets essentieels mis in de basisopleiding. Is het een fout ja, is het wenselijk nee niet echt, proberen te voorkomen absoluut, maar een onherstelbare fout of een essentiële misser in de basisopleiding. Nee. Echt niet. Ik denk dat jij de ernst een beetje overdrijft.. En dan kan dat beetje eigenlijk nog wel doorgestreept worden.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:17

Wij worden het niet eens Sammie. :n

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:27

Nee daar was ik al achter. :) staat nog wel een vraag open trouwens.. Al tweemaal gesteld. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:27

Easyrider ik vind het voor een wedstrijdbegeleider schandalig hoe jij je hier opstelt. Of jij dat al dan niet snugger vind lig ik gelukkig niet wakker van. Ik heb overigens nog nooit een paard gehad wat de tong over het bit gooit. Maar wanneer een onervaren paard gespannen is en fouten maakt maar ook goede stukken heeft kan ik daar tevreden mee zijn ja.
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 27-04-16 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:28

Wat is je vraag Sammie? Ik heb het gemist. :o

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:30

Ayasha schreef:
Easyrider ik vind het als wedstrijdbegeleider schandalig hoe jij je hier opstelt. Of jij dat al dan niet snugger vind lig ik gelukkig niet wakker van. Ik heb overigens nog nooit een paard gehad wat de tong over het bit gooit. Maar wanneer een onervaren paard gespannen is en fouten maakt maar ook goede stukken heeft kan ik daar tevreden mee zijn ja.

Dat mag jij vinden Ayasja.
Maar dat veranderd mijn mening hierover niet. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:33

En daar lig ik niet wakker van. Dat mag, zolang je mij ook mijn mening laat hebben. Het eerstvolgende paard dat ik laat kennismaken met wedstrijden zal me al een goed gevoel geven als ie nog durft bewegen op wedstrijd. :D alles hangt af van het paard dat je hebt.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:35

Ben ik niet met je eens Ayasha. Alles hangt af van hoe de ruiter er mee om gaat en het paard opleid.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:36

Dan heb je altijd makkelijke paarden gehad als je dat echt denkt in mijn mening. Of iig 'gemiddelde' paarden kwa gedrag. Geen uitzonderingen.

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:38

Nee, dat nu weer niet.

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:20

Jammer, deze discussie. Fijn voor Adelinde dat ze dit als een leerervaring ziet en dat ze toch een goed gevoel aan deze ervaring over houdt. Zo hoort het ook en zo blijft ze ook gemotiveerd om er voor te blijven gaan. Niet alles hoeft goed te gaan op een wedstrijd. Fijn dat ze na dit donkere moment (tong over het bit) toch een/meerdere lichtpuntje(s) ziet om naar toe te werken. Zo hoort het!

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 19:26

ElCid schreef:
Maar je hebt gelijk, er zijn er velen die "ja zeggen en nee doen" ; deze man niet, dus niet schreeuwen als je niet weet waar of over wie je over praat. Maar waarom eigenlijk deze, op zijn minst, merkwaardige reactie........?

Ik doe precies hetzelfde als jij, ergens over oordelen wat je alleen op video hebt gezien. En dat dan afbranden............ Alleen doe jij dat nog een paar tandjes erger dan ik.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:40

Ik heb de "prestaties" van deze dame niet alleen op video gezien, ik heb er, jammer genoeg vaker dan 1 x , "live" naar staan kijken en werd daar bepaald niet blij van............... maar de Antonio heb ik ook, meerdere keren, "live" gezien en daar wordt ik dus wel blij van :D .
Jij hebt dus blijkbaar alleen iets op video gezien en daar over vel je een oordeel, dat zou ik nooit durven; ga je nu toch wel even flink met de billen bloot :evaw:
Zoals ik al eerder zei; weet waar over je praat, fundeer dat en ga niet staan schreeuwen over iets wat je, nog, niet kent!

Blijft mijn vraag; waarom jouw merkwaardige reactie? Want daar komt geen antwoord op. Ik kan hem vragen of de stageplek er nog is.........? Dan leer je niet alleen paard rijden, maar ook je mening funderen.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:55

Ik heb Adelinde enkele weken geleden met meerdere jonge paarden zien rijden. Live! Zag er fantastisch uit!

Misschien moet jij bij Adelinde stage gaan lopen, leer je je mening eens funderen.

Want volgens mij heb jij de proef met Aquido niet live gezien.............

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 00:40

Easy_Rider schreef:
Ik denk dat er hier een aantal de ernst niet inzien van wat het betekent als een paard de tong over het bit heeft. ;(

Maar als de tong over het bit is gegaan dan is er echt iets essentieels mis in de basisopleiding.

En nogmaals,wij hebben het hier niet over een basisruiter maar over onze nationale top.

Precies, dit. En als dit bij meerdere paarden van je gebeurt, moet je je toch eens ernstig achter je oren gaan krabben.... :j

En Sammie, wat is volgens jou de oorzaak van tong over het bit dan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 06:46

Daar hebik al antwoord op gegeven... Er is trouwens niet een specifieke oorzaak dat kunnen er meerdere zijn. Volgens mij geeft adelinde zelf ook antwoord die vraag?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:37

Coloured schreef:
Easy_Rider schreef:
Ik denk dat er hier een aantal de ernst niet inzien van wat het betekent als een paard de tong over het bit heeft. ;(

Maar als de tong over het bit is gegaan dan is er echt iets essentieels mis in de basisopleiding.

En nogmaals,wij hebben het hier niet over een basisruiter maar over onze nationale top.

Precies, dit. En als dit bij meerdere paarden van je gebeurt, moet je je toch eens ernstig achter je oren gaan krabben.... :j

En Sammie, wat is volgens jou de oorzaak van tong over het bit dan?

ongeacht of dit over de desbetreffende amazon gaat of niet, als hjet paard de tong over het bit gooit zit er iets zwaar mis. en dan maakt het mij niet uit wie dat is. als dat bij Ingrid klimke zou gebeuren dan zou ik dat ook afkeuren ookal ben ik fan van haar.

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 07:37

Easy rider heeft wel een punt. Het is zeker niet schandalig hoe ze zich opsteld.

Het ligt ook gewoon aan de ruiter. Paarden de schuld geven vind ik onzin. Plezier voor beiden moet toch het uitgangspunt zijn.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:12

Sammie schreef:

Tong over het bit heeft echt zeer weinig te maken met er iets essentieels mis in de basisopleiding. Is het een fout ja, is het wenselijk nee niet echt, proberen te voorkomen absoluut, maar een onherstelbare fout of een essentiële misser in de basisopleiding. Nee. Echt niet. Ik denk dat jij de ernst een beetje overdrijft.. En dan kan dat beetje eigenlijk nog wel doorgestreept worden.

Maar als ééndezelfde ruiter het bij meerdere paarden heeft.... ligt het dan niet aan de basisopleiding? Hoe verklaar je dit dan? Kan me moeilijk voorstellen dat het bij ieder paard puur spanning is.. ( en vanwaar komt spanning, kan ook best wel eens van een ruiter komen, en niet altijd uit de omgeving..)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:15

Ik blijf niet in herhaling vallen hoor :) Ook dat heb ikal aangegeven en ik meen te herinneren dat je daar zelfs ook al op gereageerd had.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:20

Jotoma schreef:
Op een trensje kan dat net zo goed en zonder bit kan de druk op de neus wel weer worden opgevoerd.
Dus of dat nou de beste oplossing is?

Paard geeft een signaal af, aan de amazone om er iets mee te doen. En dan liever iets te doen aan de oorzaak (whatever that may be) en niet het symptoom (bit) bestrijden toch?

zou hij een weekje vrij willen om ffffff lekker het hoofd leeg te maken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:21

Deertje schreef:
Sammie schreef:

Maar als ééndezelfde ruiter het bij meerdere paarden heeft.... ligt het dan niet aan de basisopleiding? Hoe verklaar je dit dan? Kan me moeilijk voorstellen dat het bij ieder paard puur spanning is.. ( en vanwaar komt spanning, kan ook best wel eens van een ruiter komen, en niet altijd uit de omgeving..)

in de sport moet een lichaam het aankunnen en de mentale kracht moet zich ook kunnen ontwikkelen om die prestaties te kunnen leveren, elke atleet of sporter (paard) heeft een goede trainer coach naast zich die het lichaam en geest beschermd om in goede harmonie tot een prestatie te komen

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:22

Easy_Rider schreef:
Prima als jij tevreden bent maar als mijn leerlingen zeggen dat ze tevreden zijn als in de proef de tong erover is gegaan dan hebben ze niet veel van mijn lessen begrepen.
Natuurlijk mag er wat misgaan in de proef zoals een oefening die mislukt of dat het paard uit de galop valt enz. Maar als de tong over het bit is gegaan dan is er echt iets essentieels mis in de basisopleiding.

Ik ben het volledig met je eens! :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 19:39

R12312 schreef:
Ik heb Adelinde enkele weken geleden met meerdere jonge paarden zien rijden. Live! Zag er fantastisch uit!

Misschien moet jij bij Adelinde stage gaan lopen, leer je je mening eens funderen.

Want volgens mij heb jij de proef met Aquido niet live gezien.............

Was dat in Den Bosch op de HK?

Daar was ik ook, zag er prima uit.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 20:33

Electra63 schreef:
Was dat in Den Bosch op de HK?

Daar was ik ook, zag er prima uit.

Nee bij van Manen, heb alleen bij het losrijden zitten kijken aangezien dat veel interessanter is. Bij alle drie reed ze ze supernetjes los. Geen enkel grof moment.