Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soloro

Re: Gespannen Undercover zorgt voor teleurstellende rentree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:04

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:18

Easy_Rider schreef:
Alle paarden van Gal zijn van die stresskippen. Alleen Totilas was redelijk nuchter.
De druk waar Edward zijn paarden mee rijdt geven veel spanning. Het is mij te toevallig dat elk paard van hem zo gestresst is onder het zadel.

Helemaal mee eens. Wel verstandig hem terug te trekken. Ben benieuwd hoe t verder gaat met UC

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:23

Naja ik weet niet hoor. Sister was ook wel een klasse apart wat dat betreft. Een echte merrie kon je niet treffen. En dan heb je voice die opzich moeilijk is maar wel te hanteren mits die niet zomaar een merrie ziet rijden. Die moeten we overigens ook niet vergeten.. Die deed het de laatste tijd ook niet verkeerd. Gribaldi viel ook best mee. Dus of het echt door de spanning komt waardoor ze zo stressen vraag ik het me af.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:38

Jammer dat ze niet van start gaan, maar het lijkt me een verstandige keuze.
Glocks Zonik is volgens mij minder stress.
Misschien vind Edward die stresspaardje zelf wel erg fijn om op te leiden en het beste eruit te halen.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 22:39

HorseTimeXL schreef:
Naja ik weet niet hoor. Sister was ook wel een klasse apart wat dat betreft. Een echte merrie kon je niet treffen. En dan heb je voice die opzich moeilijk is maar wel te hanteren mits die niet zomaar een merrie ziet rijden. Die moeten we overigens ook niet vergeten.. Die deed het de laatste tijd ook niet verkeerd. Gribaldi viel ook best mee. Dus of het echt door de spanning komt waardoor ze zo stressen vraag ik het me af.

Bestaat er stress zonder spanning en spanning zonder stress?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:01

Ik heb geen flauw idee. T was meer ook een gedachte hoor. Hoog dressuur heb ik nooit gereden laat staan een wedstrijd. Ik vind het gewoon interessant. Probeer absoluut niemand het hoofd boven water te houden of wat dan ook hoor :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:09

HorseTimeXL schreef:

Sisther was "niet goed genoeg." maar Sisther pikte dat gezeik ook niet. Heb 'm haar wel eens een stukje losser zien rijden op een clinic en die merrie kon gaaf lopen .... Maar nee, die moest ie niet zo vast pakken als de rest. Want dan was het idd een "geval apart".
Gribaldi heeft de laatste wedstrijden bijna niets anders gedaan dan geprotesteerd in de piaffe en is na een aantal maanden niets meer van hem te horen op pensioen gegaan. Totilas ging, vlak voor die naar Duitsland vertrok, ook staken in de piaffe op precies dezelfde manier als Gribaldi en Undercover.
Als dit werkelijk angst voor de wind was, was ie er vandoor gegaan in de uitgestrekte galop, dé moment om bij angst een tandje bij te zetten en 'm er uit te peren. Maar dat doet ie niet...

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:18

xyzutu2 schreef:
Suzanne F. schreef:
Sowieso belachelijk dat het nog 70% waard is. Als een onbekende ruiter/amazone dit had neergezet hadden ze met zeker 10% minder naar huis gegaan. 70% is 3 winst! 3 winstpunten! Vertel dat eens aan de ruiters in de basis en de subtop.

Ik vermoedde het al op basis van de openingspost, maar nu ik het filmpje heb gezien denk ik al helemaal: waarvoor heeft hij in vredesnaam die 70% voor gekregen? Binnenkomen in een krabbelgalopje, niet stilstaan tijdens het halthouden en vervolgens wegdraven in een steekdraf, taktfouten tijdens het omstellen van de appuyementen, galopwissels een chaos en de hele proef een onregelmatig achterbeengebruik - daar zal hij toch allemaal minstens 9ens en 10en voor gekregen moeten hebben als hij op alle dubbele onderdelen onvoldoendes en 1e gescoord heeft...
Leuk dat hij ook nog een paard onder zijn kont had, maar ik denk dat Edward deze punten vooral verdiend heeft door 'zichzelf' te zijn... :')

_/-\o_

Vind het met name bizár dat niemand in dit topic valt over de werkelijk absúrde draf (om maar eens iets te noemen). Dit is toch geen correct bewegend paard? Waarom ziet niemand dat? %)
Maar goed, zo lang niemand dit ziet én de punten compleet over de top blijven, denken deze zelfde personen natuurlijk dat dit zo hoort. Of normaal is. :? |o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:22

Ik denk dat je even beter moet gaan lezen want ik zie voor het eerst volgens mij wel degelijk een aantal mensen reageren die dit geen correct of mooi beeld vinden :+

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:25

Ayasha schreef:
Ik denk dat je even beter moet gaan lezen want ik zie voor het eerst volgens mij wel degelijk een aantal mensen reageren die dit geen correct of mooi beeld vinden :+

Ik reageerde op de mensen die het afschrijven als spanning door de wind, stress of weet ik wat. Dat dat is wat ze zien. En niet dat dit paard volkomen getrickt is. En geen pas normaal loopt. Hij 'vergeet' zelfs een been bij het aw gaan.

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:26

mee eens, dat gestamp met die voeten oftewel, alsof die op de hete plaat loopt. en hoge voorbenen, en waar blijven de achterbenen? Ik vind dat van veel dressuurpaarden op dit niveau. Een paar uitzonderingen (zoals Valegro) uiteraard. Ik vind het niks met ontspanning te maken. Ik zeg niet dat ik het beter kan natuurlijk. Maar dit is topniveau. Alleen in de uitgestrekte stap loopt hij op 4 benen. zodra de teugels weer worden aangenomen ziet die stap er niet meer uit. kort, bijna onregelmatig...
Voor mij geen plezier om naar te kijken..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:26

Dan is het wel zo handig om geen gebruik te maken van het woord "niemand". :)

Horseware

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:33

Ik vind het een aanfluiting. Kom op, die uitgestrekte draf, het ziet er gewoon komisch uit. Daar is werkelijk niets corrects aan. Niets van het Skala is terug te vinden in deze proef. En dan toch dik 70% scoren. Schiet mij maar lek, maar ik vind het nergens meer over gaan tegenwoordig.

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-16 23:35

Horseware schreef:
Ik vind het een aanfluiting. Kom op, die uitgestrekte draf, het ziet er gewoon komisch uit. Daar is werkelijk niets corrects aan. Niets van het Skala is terug te vinden in deze proef. En dan toch dik 70% scoren. Schiet mij maar lek, maar ik vind het nergens meer over gaan tegenwoordig.

_/-\o_

roosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:17

Lees mijn postje maar over de draf.
Is het eerste wat mij op viel.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:31

Horseware schreef:

En dan maakt men zich druk als elders iemand te hoge punten zou hebben gekregen.. Inessa Merkulova

FEI onderzoekt rol jurylid Fouarge in topscore Merkulova

Citaat:
Vijfsterren jurylid Ghislain Fouarge is door de FEI vrijgesproken van alle beschuldigingen in een aanklacht omtrent de jurering van Inessa Merkulova. Frank Kemperman, voorzitter van het FEI-dressuurcomité, had vanochtend contact met Fouarge om mee te delen dat zijn naam van alle blaam is gezuiverd.
:+ :+

Nu nog wachten op het onderzoek "matchfixing" :(:)

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 08:53

Horseware schreef:

+1

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:08

Easy_Rider

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:15

FriesWytske schreef:
Dit artikel zouden veel poster hier en in andere topics eens ter harte moeten nemen.

http://www.horses.nl/opinie/column-achter-de-rug/

Ben ik niet met je eens.
Hij zegt eigenlijk dat je dus geen kritiek mag geven op combinaties. Dus als je wat zegt over Penelope Leprovost die haar paard ongenadig straft roddel je?? Of als je kritiek heb op de taktfouten van Adelinde haar proef dan roddel je?

Daarbij haalt Horses de ene na de andere bericht weg. Dat noem ik cencuur.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:19

FriesWytske schreef:
Dit artikel zouden veel poster hier en in andere topics eens ter harte moeten nemen.

http://www.horses.nl/opinie/column-achter-de-rug/

Ze vragen toch zelf om reacties wanneer ze hun Facebook van uur tot uur bijhouden. !!

We withdrawed Fritsie for tomorrow's Grand Prix Special. He was still so tense during today's training. Not our weekend

De wind is nog niet gaan liggen. :+

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 09:28

Dus nu gaan ze thuis in een windtunnel trainen :j

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:19

Ik denk dat de combinatie Gal/Undercover nu wel afgeschreven kan worden voor Rio. Na het debacle van het EK vorig jaar gaf de bondscoach aan dat ze van alles zouden gaan proberen om Undercover beter met zijn spanning om te leren gaan, zodat het een meer betrouwbare factor zou worden. Nu, 7 maanden verder, is dit het resultaat. Het lijkt mij niet waarschijnlijk om dit in de komende paar maanden nog op te lossen zodat je dit dier met een gerust hart richting Rio kan sturen.

Hoop alleen dat dit niet betekent dat Zonik nu als een dolle klaargestoomd gaat worden. Ben er wel bang voor want kan me nl niet voorstellen dat een eerzuchtig persoon als Gal met een Voice voor een plaats in de middenmoot wil gaan.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:23

Voice kan toch best goed meekomen als ie zijn dag heeft? Dan kan hij op zijn minst voor het teamresultaat een goede bijdrage leveren. Maar ik vrees ook een beetje voor Undercover. Na deze periode van bezinning, had je toch gehoopt dat er verbetering te zien was. Maar misschien ben ik wel te veel aan het zwartkijken.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 10:33

Voice is inderdaad een aardig paard voor een teamresultaat, maar geen paard waarmee je meedingt voor de individuele topklasseringen. Zonik en Undercover zijn dat in potentie wel.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-16 11:36

Nee, maar ja, als individueel niet haalbaar is, wil dat wat mij betreft niet zeggen dat hij thuis kan of mag blijven.