Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:35

Waarschijnlijk heb ik dan die 2e x geplaatst gezien met filmpje, die was echt binnen no time foetsie!

Maar Cayenne het blijft raar dat een pagina als de Hoefslag nieuwsberichten verwijderd (en ook meningen eronder verwijderd).

En dat is niet alleen mijn mening :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:37

listiglistje schreef:
het blijft raar dat een pagina als de Hoefslag nieuwsberichten verwijderd (en ook meningen eronder verwijderd).

Het is toch alleen op de FB verwijderd? Ik denk dat daar wel een duidelijk verschil tussen bestaat. De FB-pagina of de site zelf.
Laatst bijgewerkt door Urielle op 06-04-16 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel van post verwijderd ivm reactie aanvaring

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:48

De mods zullen wel weer een dagtaak krijgen aan het verwijderen van de volstrekt off-topic reacties. Wat een volk hier zeg.. waar ging het ook alweer over: de eerste niet officiële proef van Adelinde C. - geef er je mening over en hou 's in gedachten dat opbouwende kritiek misschien wel een teken van beschaving is.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:50

Sammie schreef:
listiglistje schreef:
het blijft raar dat een pagina als de Hoefslag nieuwsberichten verwijderd (en ook meningen eronder verwijderd).

Het is toch alleen op de FB verwijderd? Ik denk dat daar wel een duidelijk verschil tussen bestaat. De FB-pagina of de site zelf.

Klopt, even linkje van de Hoefslag erbij gezocht. Op de website staat het nog wel gewoon:

http://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuws ... qiedo.html

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 13:59

Jannepauli schreef:
De mods zullen wel weer een dagtaak krijgen aan het verwijderen van de volstrekt off-topic reacties. Wat een volk hier zeg.. waar ging het ook alweer over: de eerste niet officiële proef van Adelinde C. - geef er je mening over en hou 's in gedachten dat opbouwende kritiek misschien wel een teken van beschaving is.

_/-\o_

Dat gezegd hebbende, ik vond de proef erg stijf over komen. Had het paard er wel meer met de neus uit willen zien, dat nekje stoor ik me eigenlijk niet zo aan. Het harmonieuze gedeelte mis ik nog, en ja opbouwende kritiek.. Ik heb totaal haar kennis en ervaring niet, kan alleen oordelen over wat ik zie.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:00

Zonder video....blijkbaar laat Hoefslag zich bang maken.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:10

janderegelaa schreef:
Zonder video....blijkbaar laat Hoefslag zich bang maken.

Dit dus!

Nieuwsbericht, zonder filmpje en zonder kritiek :7

MarjanB

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:14

Vind het wel opvallend dat Adelinde hem zelf relaxt vond.. Dan wil ik niet weten wat voor een hete donder het normaal is. Volgens mij is het een mega gevoelig dier en niet iedereen kan daarmee. Denk dat het daarom ook zo strak en onrustig toont

BBtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:23

Pfff ik weet niet waarom Arie Hamoen dit beoordeelt als harmonisch. Kan me bijna niet voorstellen dat hij dat vindt. Er moet nog veel gebeuren als ik dit zo zie. Ik vindt de harmonie echt heel erg ver te zoeken. Vooral in elkaar getrokken en stijf. Ik vind Adelinde een topper, maar deze proef kan ze toch zelf ook niet tevreden mee zijn lijkt me. Als mijn dochter zo stil staat is het gewoon een 1. Veel onregelmatigheden, taktverlies, geen schwung, kortom werk aan de winkel.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:39

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:43

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:45

CharmingS schreef:
Want jullie zijn allemaal topruiters/amazones? Deze 2 moeten nog een combinatie worden en nee het is geen perfecte proef, maar probeer het eens na te doen voor je commentaar gaat geven!! Want durf te wedden dat geen van jullie het ooit zo ver hebben geschopt!!

Adelinde heeft het in ieder geval niet zo ver geschopt omdat ze een zo'n talent is! Er zijn hordes ruiters die beter en op een veel hoger niveau rijden. Jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die denken dat je talent moet hebben/ goed moet kunnen rijden om op dit "niveau" te mogen starten; niks is minder waar. Daar zijn bakken met geld, goede contacten en "kruiwagens" voor nodig, en er zijn nou eenmaal mensen die al die dingen niet hebben..............maar wel talent..........
Daarbij zijn er zat mensen die op hoog niveau wedstrijden zouden willen/ kunnen rijden maar het niet ( meer) doen, omdat wat hier getoond wordt niks met rijkunst te maken heeft, maar met een afgerichte "beer" die onder dwang kunstjes doet. Rijkunst zien we tegenwoordig niet meer in de wedstrijdring en de mensen die deze rijkunst beoefenen blijven daar dan ook verre van ...........

Ik heb Adelinde ruim 2 jaar terug ook met dit paard gezien, op een evenement in Vorden, jammer genoeg is er niks veranderd en zijn de piaffe/ passage etc. en de "samenwerking" er nog steeds niet. Paard is compleet uit balans, wat voor een piaffe/ passage zou moeten doorgaan is dat niet! Ze tonen alleen maar rare huppelpasjes die in de verte misschien een slap aftreksel van piaffe/ passage zijn.
Arm paard, die zal binnenkort wel met "pensioen" moeten...........
De nek is inderdaad gevolg van een ( luchtzuig) operatie. Hoe zou het toch komen dat een dergelijk paard gaat luchtzuigen????

Een passend filmpje, "Horses in Handstand" https://www.youtube.com/watch?v=q6FgfToxMd4
Laatst bijgewerkt door ElCid op 06-04-16 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:47

ElCid, Adelinde was vroegah toch het schoolvoorbeeld dat je zonder een heleboel geld maar met doorzettingsvermogen juist ver kon komen? Zij kwam toch altijd met haar 1 paardstrailertje op de wedstrijden ipv met een grote dure paardenwagen vol met grote dure en goede peerden?

Of ben ik nou volledig in de war?
Laatst bijgewerkt door Rocamor op 06-04-16 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:49

ElCid schreef:
CharmingS schreef:
Want jullie zijn allemaal topruiters/amazones? Deze 2 moeten nog een combinatie worden en nee het is geen perfecte proef, maar probeer het eens na te doen voor je commentaar gaat geven!! Want durf te wedden dat geen van jullie het ooit zo ver hebben geschopt!!

Adelinde heeft het in ieder geval niet zo ver geschopt omdat ze een zo'n talent is! Er zijn hordes ruiters die beter en op een veel hoger niveau rijden. Jammer genoeg zijn er nog steeds mensen die denken dat je talent moet hebben/ goed moet kunnen rijden om op dit "niveau" te mogen starten; niks is minder waar. Daar zijn bakken met geld, goede contacten en "kruiwagens" voor nodig, en er zijn nou eenmaal mensen die al die dingen niet hebben..............maar wel talent..........
Daarbij zijn er zat mensen die op hoog niveau wedstrijden zouden willen/ kunnen rijden maar het niet ( meer) doen, omdat wat hier getoond wordt niks met rijkunst te maken heeft, maar met een afgerichte "beer" die onder dwang kunstjes doet. Rijkunst zien we tegenwoordig niet meer in de wedstrijdring en de mensen die deze rijkunst beoefenen blijven daar dan ook verre van ...........

Ik heb Adelinde ruim 2 jaar terug ook met dit paard gezien, op een evenement in Vorden, jammer genoeg is er niks veranderd en zijn de piaffe/ passage etc. en de "samenwerking" er nog steeds niet. Paard is compleet uit balans, wat voor een piaffe/ passage zou moeten doorgaan is dat niet! Ze tonen alleen maar rare huppelpasjes die in de verte misschien een slap aftreksel van piaffe/ passage zijn.
Arm paard, die zal binnenkort wel met "pensioen" moeten...........
De nek is inderdaad gevolg van een ( luchtzuig) operatie. Hoe zou het toch komen dat een dergelijk paard gaat luchtzuigen????

heel mooi omschreven!!!! _/-\o_

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:51

Reactie op post ElCid: Ergens komt deze reactie kleinzielig over. Een miskent talent zonder geld? Ik denk dat een echte topper er echt wel komt in dit leven. Kansen hekennen en pakken. Een ander naar beneden halen op internet is zoo makkelijk.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:53

rockey schreef:

Ik vind dit eigenlijk wel een goed iets. Kritisch en eerlijk zijn is niets mis mee, maar dat neemt niet weg dat feedback opbouwend kan worden gebracht.
Ik kan me goed voorstellen dat het kwetsend over komt.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:56

Wat ik me afvraag: hoe gerààkt deze (of nou ja, "een") combinatie daar? Mag zij daar starten met eenieder welk paard omdat zij sowieso al grand prix rijdt? Is dat op basis van winstpunten? Of hoe zit dat nou?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 14:57

ik vind het altijd interessant waarom er nooit kritiek gegeven mag worden op ene filmpje of een plaatje als je zelf niet op het niveau rijdt. het enige wat ik doe bij de modern dressuur is het skala ernaast houden. vanuit hier kom ik tot de conclusie dat veel wereld ruiters/amzones niet voldoen aan dit skala. hier verbind ik dan de woorden aan: "veel spanning, tactfout, valse knik, weinig achterbeen, geen schwung laat staan durchlassigkeit, amper verzameling, kortom slecht gereden". ik ga graag de discussie aan over de modern dressuur ten aanzien van het skala.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:00

Wat is het toch in het paardenwereldje, die nooit aflatende drang om een ander de grond in te boren? Afgunst, jaloezie? Komt het doordat het vaak mensen zijn metwat meer geld? Waarom niet gewoon genieten van de sport en als je iets ziet wat je niet goed vindt met goede opbouwende kritiek beoordelen?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:01

miezelke schreef:
Wat ik me afvraag: hoe gerààkt deze (of nou ja, "een") combinatie daar? Mag zij daar starten met eenieder welk paard omdat zij sowieso al grand prix rijdt? Is dat op basis van winstpunten? Of hoe zit dat nou?

Zij mag met een ieder paard grand prix starten.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:02

miezelke schreef:

Daar zijn idd regels voor:

https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... -dressuur/
https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... dstrijden/

Adelinde heeft GP gestart dus mag dat met elk paard doen.

Adelinde startte bovendien HC, HC starten heeft een functie, geen selectiewedstrijd voor de OS. Het was dus niet voor het echie. Ik vind het dan ook ergens zwaar onterecht dat iemand roept dat zo'n persoon hier niks te zoeken heeft want hij stond niet stil, hij kan niet piafferen of noem maar op. Het kan best zijn dat dit paard thuis voor 10'en loopt maar op vreemd terrein compleet dichtklapt.

AlwaysH

Re: Cornelissen maakt Grand Prix-debuut met KWPN-hengst Aqiedo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:03

Vind het idg een mooi paard :D
Voor de rest houd ik me er buiten.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:07

piezze schreef:
Wat is het toch in het paardenwereldje, die nooit aflatende drang om een ander de grond in te boren? Afgunst, jaloezie? Komt het doordat het vaak mensen zijn metwat meer geld? Waarom niet gewoon genieten van de sport en als je iets ziet wat je niet goed vindt met goede opbouwende kritiek beoordelen?

Denk dat dit wel voor meerdere sporten geldt en iets van internet in zn algemeen is.
Het is natuurlijk heel makkelijk om anoniem iemand de grond in te boren, misschien voelen mensen zich zelf dan beter oid.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:08

Sammie schreef:
miezelke schreef:

Daar zijn idd regels voor:

https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... -dressuur/
https://www.knhs.nl/wedstrijden/discipl ... dstrijden/

Adelinde heeft GP gestart dus mag dat met elk paard doen.

Adelinde startte bovendien HC, HC starten heeft een functie, geen selectiewedstrijd voor de OS. Het was dus niet voor het echie. Ik vind het dan ook ergens zwaar onterecht dat iemand roept dat zo'n persoon hier niks te zoeken heeft want hij stond niet stil, hij kan niet piafferen of noem maar op. Het kan best zijn dat dit paard thuis voor 10'en loopt maar op vreemd terrein compleet dichtklapt.

naja als je schijnbaar dit paard niet aan elkaar kunt rijden en er dus ook geen gedegen piaffe passage uit krijgt moet je niet starten in de GP. dan is hij er niet klaar voor. helemaal niet erg, dan doe je een stapje terug zodat de basis eerst bevestigd is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-16 15:11

Jotoma schreef:
piezze schreef:

Denk dat dit wel voor meerdere sporten geldt en iets van internet in zn algemeen is.
Het is natuurlijk heel makkelijk om anoniem iemand de grond in te boren, misschien voelen mensen zich zelf dan beter oid.

Dat heet het wij-zij effect
http://www.nicomeijerman.nl/upload/Nieu ... 014_08.pdf
Laatst bijgewerkt door pol013 op 06-04-16 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt