Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:37

Pluizebolpum schreef:
Nope, zo iemand als op het plaatje in de OP zou dit eerst eens moeten doen voordat hij de rollen weer omdraait:
http://newsofthehorse.com/2016/man-carr ... rom-field/

Eens. Maar dan moet ie wel zo walken als in de OP }>
Ik vind die paarden in de zgn big-lick-shows er trouwens ook afschuwelijk nep, taktloos (al is het een walk, maar dan nog :7 ) en pijnlijk uitzien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 19:52

Art_Ificious schreef:
Gatsie paardje heeft pijn zie je duidelijk.
Maar... Niet alleen bij deze sport worden paarden hun benen "gemanipuleerd" om het zo even te zeggen.
Bij vrijspringen zie je soms ook enorm hoge sprongen die een paard niet kan maken zonder angst om de balken te raken. (geoefend met stroom op de balken of iets dergelijks)
https://www.youtube.com/watch?v=lbwmpZEUCX0

Moderatoropmerking:
Dit soort uitwijdingen zijn offtopic. Gelieve hier ook niet op in te gaan.

Arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 20:23

kan niet waar zijn

zuma1

Re: Opnieuw kritiek: Trainer berijdt 16 maanden oud paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:19

kan dit niet aanzien ...........................................................

alex66

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 21:56

Niet verwensen, schelden of dreigen ...geen commentaar dan maar want iets anders dan dat heb ik hier niet over te zeggen -:(-

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:04

Dit vind ik echt niet kunnen. Dat arme paard. :( Dit kan toch niet!!!

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:13

"trainer". Hoort daar geen opleiding meer bij tegenwoordig? Mag iedereen
zich zomaar trainer noemen, of je er nu verstand van hebt of niet....

sjanien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:16

paard kun je afschrijven. Bah. Wordt die man hiervoor nou gestraft??

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:20

Sneu dat mensen denken dat ze weten wat ze doen...

Je mag mensen niets slechts toewensen (ook al zou ik het niet erg vinden als ie morgen onder een bus komt....) maar misschien kun je ze het beste een dosis gezond verstand toewensen :S

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:41

Dat is geen trainer maar een dierenbeul. Is deze man niet gestraft eerder? Zo nee, dan wordt dat hoog tijd.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 22:44

En hoeveel van de mensen die hier reageren werken mee aan soortgelijke praktijken door het kopen van een dressuurpaard van een bekende hengst, een springpaard, een quarter, een renpaard, een paint, een AVS, etc etc?"
Bijna iedereen in de paardensport heeft boter op zijn hoofd als het op dergelijke praktijken aankomt.
Het is zo makkelijk om te schelden op een ander, maar kijk eerst eens naar jezelf...

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:00

Ja- het zal vast en zeker vaker gebeuren, maar elk geval als dit is triest om te zien.

Al dit soort 'trainers' zou uit functie gezet moeten worden. Bah zeg.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:02

Wendy schreef:
En hoeveel van de mensen die hier reageren werken mee aan soortgelijke praktijken door het kopen van een dressuurpaard van een bekende hengst, een springpaard, een quarter, een renpaard, een paint, een AVS, etc etc?"
Bijna iedereen in de paardensport heeft boter op zijn hoofd als het op dergelijke praktijken aankomt.
Het is zo makkelijk om te schelden op een ander, maar kijk eerst eens naar jezelf...

Het gaat nu om het TWH. De trainingen (mishandelingen) en het rijden op zeer jonge dieren is fout. Daar is geen excuus voor en moet stoppen. Daar is geen discussie over nodig, naar mijn mening.

hynderfrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:10

Zo hier schrik ik wel van zeg, dat zo'n jong paardje al bereden wordt en de de manier waarop, ik besloot er wat meer over op te zoeken en stuitte direct op beeldmateriaal van mishandelingen om de big lick te kunnen trainen, bizarre praktijken en zo zielig voor de paarden die pijn wordt aangedaan... de tranen spatten in mn ogen, wat een vreselijke methodes en ontzettend zonde van de paarden.
Dit op de foto en het trainen van the walk met de big lick gaat veel te ver en zou echt verboden moeten worden, ze zouden die hele big lick shows beter kunnen afschaffen.
Laatst bijgewerkt door hynderfrou op 30-03-16 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:17

Ben ik de enige die zich afvraagt of dit niet gewoon een slechte 1april grap is en de foto geshopt? Vind de foto er raar uit zien....

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:23

smurffie schreef:
Ben ik de enige die zich afvraagt of dit niet gewoon een slechte 1april grap is en de foto geshopt? Vind de foto er raar uit zien....

Als je op de site kijkt waar het nieuws vandaan komt, zie je nog een foto van het tafereel. 2 foto's dus, waarvan vooral die andere heel echt lijkt. Denk niet dat het geshopt is. Photoshoppen is o.a. mijn vak, dus als t goed is heb ik er redelijk kijk op :+ mja kan het mis hebben uiteraard.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:26

Thesserd schreef:
smurffie schreef:

Als je op de site kijkt waar het nieuws vandaan komt, zie je nog een foto van het tafereel. 2 foto's dus, waarvan vooral die andere heel echt lijkt. Denk niet dat het geshopt is. Photoshoppen is o.a. mijn vak, dus als t goed is heb ik er redelijk kijk op :+ mja kan het mis hebben uiteraard.

Misschien ben ik ook te naief om te willen geloven dat het waar is... Je kan best gelijk hebben

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 23:32

Hmm dat de sport federatie dan nog zo iemand toe laat. Bah bah

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 00:44

Vreselijk triest... ;(

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 01:35

smurffie schreef:

Ik ben ook wel filmpjes tegen gekomen van 2 jarigen in de wedstrijdring zo. Gereden door forse kerels, waar ze onder verzuipen en ze zwalken dan duidelijk onder het gewicht.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 08:32

Electra63 schreef:
Wendy schreef:

Het gaat nu om het TWH. De trainingen (mishandelingen) en het rijden op zeer jonge dieren is fout. Daar is geen excuus voor en moet stoppen. Daar is geen discussie over nodig, naar mijn mening.

Daar is ook geen discussie over. Maar sluit je ogen dan niet voor het feit dat het in andere takken van sport/fokkerij net zo goed gebeurt.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:33

Het gaat er toch om dat zoiets gewoon niet kan,maakt toch niet uit welke tak het gebeurd..
Zo iemand heeft in mijn ogen een kronkel in zn kop punt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 09:52

Nou sorry ik ken in mijn omgeving niemand die op een 16 maand oud veulen gaat zitten hoor :') kom zeg, dat is abnormaal. Daar heeft de dressuur/springsport helemaal geen reet mee te maken, waarom moet dat er nou weer bijgehaald worden. Dit is gewoon absurd, paard is nog geeneens anderhalf!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:37

Moderatoropmerking:
om deze discussie even in de kiem te smoren: Graag bij dit thema houden. Dat is eerder in het topic al aangegeven!

Raaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 10:45