Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sammie schreef:Die eerste reactie na die ernstige struikeling snap ik heel goed, ookal ziet het er grof uit. Maar de beste stuurlui staan aan wal dus vanaf de kant is het heel makkelijk boeh!!! opknopen geblazen te roepen. Of nee laten we de vrouw gelijk uren geselen, opknopen aan de hoogste boom, vierendelen en haar resten in brand steken.
Die tweede ronde zal ook zijn redenen hebben en ziet er ook echt niet prettig uit. Het ziet er ook uit als een overdreven reactie, maar ik ga er vanuit dat dit ergens vandaan komt. Dat de dame in kwestie haar redenen, gebaseerd op jarenlange ervaring en kennis van dit paard, heeft om zo te reageren. En dat het paard vervolgens wellicht overdreven terug reageert. Iets met anticiperen en adrenaline enzo. Storm.. glas water...
janouk schreef:fransje23 schreef:Is het normaal dat een paard op een bijzonder vlakke ondergrond, zoals daar, zomaar zo struikelt dat hij echt op zijn voorknieen valt en zijn best moet doen om niet helemaal te vallen? Zeker in een wedstrijdring dan verwacht je toch dat ze wat heter en alerter zijn..
Dat baart mij bijna nog meer zorgen dan haar reactie achteraf, dat is gewoon persoonlijke zwakte van de ruiter.
Ik vind dit ook zorgelijk. Als je topsport paard zo struikelt op een super vlakke bodem, dan gaan bij mij heel veel bellen rinkelen en zou ik de veearts de voorbenen op de foto laten zetten en laten scannen. Better safe than sorry.
Hier is duidelijk meer aan de hand, er liggen geen verborgen boomwortels etc om over te struikelen. Met dit paard zou ik het bos niet in gaan.
Ik vrees dat er meer aan de hand is in de voorbenen van dit paard
Sammie schreef:Het is m.i. terecht dat de FEI hier iets mee doet of gaat doen. Die storm en dat glas water is voor de reactiHet lijkt er wel op dat Bokkers of paardenmensen in het algemeen niks lievers doen dan een ander vertellen hoe ze het moeten doen, want anders zijn ze in het minste geval totaal niet paardwaardig en mogen ze nooit meer paarden houden en in het ernstige geval worden ze doodgeknuppeld tot allerlei andere verwensingen aan toe.
NatasjavE schreef:besita schreef:ja het is een Vigo ..en Vigo is Nabab de reve ..verklaart een hoop ..
geeft wel goede nakomelingen maar je moet er rekening mee houden ..
Verdi is trouwens net hetzelfde type paard
Ja ik vind dat dus geen goede zaak. Leuk dat ze echte toppers leveren maar wat moet je met zo'n dier als het niet voldoende kan springen. Fijn voor de amateur zo'n paard.
Maar goed dat gaat buiten het topic om.
Sammie schreef:Ja en nee.. Ik heb deze video ook op Facebook bij diverse paardensites gezien.
En nee ik vind die reacties niet meevallen. Ik vind het niet nodig. Zulks manier van reageren over het hele onderwerp vind ik niet nodig. Wie zich dan ook aangesproken mag voelen.