Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Zoals in mijn eerdere bericht, dat zijn ook de eerste selectie criteria (leeftijd, inteelt, ziektes, een "te agressieve hengst" (een hengst waar je niet veilig dichtbij genoeg kan komen om te zien hoe het met de kudde gaat). Naar deze criteria is hoogstwaarschijnlijk eerst gekeken, maar gezien de kudde in een goede staat was en hier niet op te selecteren viel moest FREE Nature ergens anders op selecteren. In dit geval het behoud van de wildkleur.
Fennadev schreef:Kunnen jullie je ook inlezen voordat jullie meteen weer beginnen over de oostvaardersplassen? Ook daar worden de dieren inmiddels afgeschoten in plaats van dat ze van de honger omkomen. Er wordt gekeken naar body score en aan de hand daarvan worden de slechte exemplaren afgeschoten.
Deze dieren met afwijkende kleuren waren waarschijnlijk met predator ook als eerste aan de beurt geweest. Dus ik heb er geen problemen mee.
kwita schreef:Ik weet wel dat er in belgie elk jaar wilde koniks verkocht worden ,zo vanuit natuur gebied.
de opbrengst zal niet heel hoog zijn maar het kunnen echt leuke rij en trekdieren worden. ( ik heb zelf een konik en kan er heerlijk mee mennen of buitenrijden )
Op zich zit ik niet met het beleid, ik kan het begrijpen Maar waarom maakt die faceboek pagina dan geen actie om een koper te vinden want voor de slachtprijs een kerngezonde pony daar zou ik me ook in kunnen vinden als ik op zoek was naar een pony.
anjali schreef:Dit is toch een forum van paardenliefhebbers. Daarom vind ik het shockerend dat er zo harteloos wordt gesproken over het doden van paarden.Dat omstanders die zelf waarschijnlijk niet in de paardenwereld zitten er nog meer medegevoel mee hebben.
anjali schreef:Dit is toch een forum van paardenliefhebbers. Daarom vind ik het shockerend dat er zo harteloos wordt gesproken over het doden van paarden.Dat omstanders die zelf waarschijnlijk niet in de paardenwereld zitten er nog meer medegevoel mee hebben.