Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Fokmerrie van Dressuurstal van Baalen zwaar mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:23

De pest is een beetje, dat als ik nu een vreemd persoon in de paarden boxen aantref, ik er eerst een riek in rag en dan pas eens ga vragen wat die persoon daar aan het doen is...

Ik word helaas ook een beetje naar van het feit dat heel tout bokt, nu dus met geen woord durft te reppen dat het misschien wel per ongeluk door paard zelf zou zijn gedaan, of slechte stalling, omdat het bij een bekend persoon haar paard is gebeurt?

En het is niet 1 persoon; er bestaat zo iets als het Dark Web, waar dit soort engnekken, elkaar gewoon op zitten te geilen, met de foto's van wat hun gedaan hebben bij een paard, ze maken elkaar helemaal gek hiermee...

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:25

Het is echt wel vaker gebeurd bij stallen mét camera's, maar kennelijk is daar door de politie tot nu toe óf niets mee gedaan óf er waren geen (herkenbare) beelden op te zien.

Overiges is wel waar wat peter R. de Vries aanstipte in de uitzending van Boulevard: voorheen gebeurden dit soort vergrijpe op donkere, achteraf liggende weilanden, maar nu verplaatst het zich naar meer in het zicht liggende plekken, en zelfs naar stallen/stalcomplexen.
Dit is overigens wel een zeer bekend patroon van een langzaam escalerende psychotiek: ze gaan steeds meer risico's nemen "want ze pakken mij toch niet".
Dat is zeer zorgwekkend, vandaar dat ik ook begrijp dat nu zelfs een "mensencrimefighter" als Peter R. de Vries zich hier mee wil gaan bemoeien.
Ik hoop dat hij niet maar wat roept, maar ook écht deze afschuwelijke al VIJF jaar durende ellende een halt toe wil helpen roepen. Pák die dader(s) eens een keer!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:26

Oh mijn god... Arme merrie. ;(

Het moet onderhand is afgelopen zijn. Deze persoon/personen kunnen al onbegrijpelijk lang doorgaan met hun smerige, walgelijke praktijken.

Het is toch ook eigenlijk van de zotte dat je onderhand blij bent dat je geen merrie hebt in dit land?

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:27

jeetje, arme merrie :\

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:28

quintusgl schreef:
zo bij RTL boulevard. Peter R. de Vries gaat er iets mee doen....!

Nu het op een bekende stal is kan het ineens wel..
Maar vooral niet klagen, hoop dat ze een paar van die ellendelingen flink bestraffen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:29

je kan moeilijk op elke stal camera;s hangen. dat hebben wij hier ook niet.

Als iedereen s nachts slaapt.. hoor je echt niet altijd alles.. je kan net even achter bezig zijn terwijl voor iemand door de stal wandeld.. zeker bij grote bedrijven.

ik denk dat heel soms ook wel eens dat het ook gewoon verwondingen door omheining of iets dergelijks is maar lang niet bij alles.

paarden kunnen ook gekke verwondingen krijgen. hier ook wel eens een gehad paar jaar geleden die had een lap vlees tussen de voorbenen los hangen ook veel hechtingen. geen idee hoe maar dat dier kwam niet zomaar even bij iemand staan.

De foto's spreken wel voor zich dat er iemand heeft lopen snijden, %)

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:34

walgelijk en onbegrijpelijk dat het nu al zo lang voor duurt zonder een dader(s) te hebben gevonden.
Ik ben totaal niet van de petities tekenen, maar deze heb ik direkt en zonder twijfel gedaan!

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:37

Vreselijk!
Ik begrijp werkelijk totaal niet waarom je in godsnaam paarden zo zou toetakelen!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:42

Peter R de Vries gaat zich ermee bemoeien? waarom nu pas? waarom pas nádat er ruim 80 paarden zijn mishandeld,wat misschien voorkomen had worden,als hij eerder zou helpen?
Ik moet het trouwens eerst nog zien,wat hij gaat doen.Daarbij zal hij het niet voor niks doen lijkt me.

Ongeacht wie de zaak oplost,áls het maar opgelost word,en wel zo snel mogelijk.

JolisaJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:48

Echt afschuwelijk... Geen woorden voor na het zien van die foto's, het arme arme dier.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:49

Loveskary schreef:
Ik denk dat de politie ook maar op hun reet zit P, de vries doet niks enkel maar het nieuws halen en zijn zak vullen ik los het wel op maar dan wel met een lijk.

2de zin heb je gelijk, eerste zin niet.
Politie zit zeker niet op hun luie reet.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 20:50

Verschrikkelijk, hier zijn geen woorden voor...

Voor die klootzak die zoiets doet( of meerderen) daar zijn geen woorden voor op deze wereld, alleen daden...

Heb zo'n angst om onze dragende merrie!
Onze ( best valse helaas) rottweiler loopt nu los op stal ipv in de grote kennel.

Pfffff maar ben wel echt angstig voor ooit iets aan te treffen...

En dan is het veulen seizoen nog niet begonnen, wat zou zo'n idioot doen met een veulen....;-(

Maakt niet uit wie er onderzoek doet, als er maar eens gedegen onderzoek komt!! Elke dader laat daderspoor achter, hoe klein ook!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:04

Iedereen kan die man wel wat aan doen.
De vraag is, wat doe je als hij daadwerkelijk in je achtertuin staat?

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:45

Pfff hoop zo dat dit snel voorbij is.... vreselijk zeg, arm paard :(

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:50

Als die knakkers zo makkelijk te pakken te krijgen waren had iemand ze al lang wat aangedaan. En camera's tja. Wanneer je al iets zou ben je waarschijnlijk toch te laat ter plaatse. Wie weet leest er inderdaad wel iemand op bokt mee die geniet van het feit dat hij normale mensen tot moorddadige uitspraken kan verleiden.

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 21:58

Agos arme merrie...

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:07

Ik denk zomaar dat de dader(s) het echt geweldig zal vinden dat iedereen hier zo boos wordt. Misschien een soort "extraatje". Deze persoon heeft blijkbaar een enorm seksueel probleem.

De vrouwen rennen weg van hem/hen omdat hij zo afstotelijk en onaangepast is. Nu vergrijpt hij zich aan slachtoffers en geniet van zijn populariteit. Voor dit soort mensen telt positieve of negatieve publiciteit niet.

Dit persoon is onze aandacht niet waard. Zo aan je gerief moeten komen omdat niemand je wil en ze van je walgen, dat is toch echt te gek. Helaas, hoeveel het er ook zijn, ze zijn te zielig voor woorden want ze kunnen hun gerief niet halen in een echte relatie omdat niemand daar voor in is.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 22:25

Ik weet niet of het al is gezegd....

Maar waarom hebben we nog geen camera's hangen? Voor alle veiligheid voor je paard het word dan het meest bij merries gedaan en zeker drachtige merries waarom doen we d'r toch weinig aan. Ja een handtekening maar ben bang dat daar ook weinig mee word gedaan oké RTL boulevard helpt dan ook een beetje. Maar Hoelang zal dat blijven...

Ik zeg dat er verplicht bewakings camera's moeten komen bij iedere stal of je nou een klein stalletje hebt of alleen een Shet met een weitje...

Maar ik teken ook om de rest te steunen!!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:37

Moderatoropmerking:
Het topic gaat weer open, maar ik wil jullie met nadruk vragen geen doodsbedreigingen te uiten in dit topic. Van dit soort berichten is een groot aantal verwijderd.
Een openbaar forum als Bokt is hier absoluut de juiste plaats niet voor. Uiteraard begrijpen we heel erg goed dat dit soort nieuwsberichten flink wat emoties met zich meebrengen, maar houd er rekening mee dat er bijvoorbeeld ook jonge kinderen meelezen. Mocht het topic weer de verkeerde kant op gaan, zal het definitief gesloten worden.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:47

jammer dat de gevoelens zover oplopen dat mensen de juiste weg vergeten.

Hier rond basuinen dat de politie niets doet en vervolgens zelf steken laten vallen is niet de manier.
Door op het goede moment wel te bellen naar de politie en op een kenteken of andere belangrijke informatie te letten vergroten we de pakkans.

Lets get the *******.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:25

Idd. de politie doet er echt genoeg aan.Ze doen veel achter de schermen,dus je hoort gewoon niet alles wat ze doen.

ilyushin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:07

Oke, ik volg Bokt al behoorlijk lang, maar ik heb mij sinds vandaag net aangemeld om reden van de nogsteeds voortdurende paardenmishandelingen.

Men verbaasd zich erover dat bij veel paardeneigenaren geen camera's zijn.
Persoonlijk denk ik dat camera's in combinatie met bewegingsmelders een betere beveiliging kunnen zijn.
De persoon e/o personen die zich schuldig maken aan deze praktijken hebben zich in mijn optiek voorheen goed voorbereid op de omgeving waar de paarden staan. Vrij recent kwam er sávonds bij ons een auto de dam inrijden waarop mijn man naar buiten liep. Hij stelde zich voor als werknemer van de Nuon en liet zijn pasje zien ( deze kan iedereen maken) en uit zijn verhaal bleek dat hij bij de buurman moest zijn. Echter bij navraag is hij nooit bij de buurman geweest!
Jullie begrijpen dat mijn argwaan heel groot is.
Op mijn terrein zijn camera's, echter deze waarschuwen niet als iemand komt, dus binnenkort worden er bewegingsmelders geïnstalleerd die gekoppeld zijn aan geluidsignalen. Ieder vreemd persoon die zich bij mij thuis vertoont is in eerste instantie een potentiële verdachte tot het tegendeel is gebleken.
Helaas, het is niet anders.
Alleen door samen alert te zijn kunnen we de pakkans van deze Randidioten vergroten.

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 17:17

Ik geef je gelijk!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 18:42

Ess_Ramona schreef:
Iedereen kan die man wel wat aan doen.
De vraag is, wat doe je als hij daadwerkelijk in je achtertuin staat?

Dingen waarvan in de openingspost wordt gevraagd dit niet publiekelijk te delen... zonder gewetensbeten, en zonder twijfel.

Wat een afschuwelijke daad, alweer. Weer een onschuldig arm dier dat de dupe is van een zieke geest.

Mijn medeleven gaat uit naar degenen die van het paard hielden- wat moet het zwaar zijn haar te verliezen, zeker op zo'n... nutteloze manier

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 20:21

Ik heb al een hele poos een bewegingsmelder lamp hangen op het weiland.Helaas heeft dat niet geholpen.Om daar een dure camera neer te hangen? die is in korte tijd weer gejat.En dat vind ik zonde van het geld.