Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gypsy schreef:Wat verschrikkelijk dat mensen zonder blikken of blozen een dier uit de supermarkt eten dat een rotleven heeft gehad, maar oordelen over iemand die een stukje vlees eet waarvoor zij zelf naar beste kunnen heeft gezorgd...
Brainless schreef:anjali schreef:Als je een dier zelf verzorgt dan gaat het je vertrouwen. Als je hem dan doodt dan schaad je die vertrouwensband. Zoals Julius Ceasar zei toen hij vermoord werd: "Ook gij,Brutus, mijn zoon?!"
Dus je mag niets doden/in laten slapen?
anjali schreef:Een van de meest natuurverbonden natuurvolkeren der aarde, de Noord-Amerikaanse Indianen, waren absoluut geen vegetariers, maar iedere stam of individu had zijn\haar eigen totemdier, waar ze een speciale verbinding mee hadden,en wat ze nooit zouden doden of eten. Voor mij is mijn eerste totemdier het paard, en daarom zou het taboe zijn voor mij om dit totemdier iets aan te doen.Overigens heb ik besloten om alle andere levende wezens dan ook meteen maar niets meer te doen.![]()
![]()
palousa_boy schreef:Onze kinderen zullen ook gewoon opgroeien met de wetenschap waar hun vlees vandaan komt, krijgen elk jaar een nieuwe "flappie" en zullen het verwerken van vlees ook meekrijgen.
Maar daarnaast ook hoe een groentetuin werkt bijvoorbeeld.
Vind het wel een fijne gedachte dat ze straks weten dat melk van een koe komt, eieren uit een kip, en vlees dat op je bord ligt ook ooit geleefd heeft.
Desiree schreef:palousa_boy schreef:Onze kinderen zullen ook gewoon opgroeien met de wetenschap waar hun vlees vandaan komt, krijgen elk jaar een nieuwe "flappie" en zullen het verwerken van vlees ook meekrijgen.
Vind het wel een fijne gedachte dat ze straks weten dat melk van een koe komt, eieren uit een kip, en vlees dat op je bord ligt ook ooit geleefd heeft.
Dat vind ik wel raar. Een kind een konijn geven of ander dier, het dan afnemen en dan slachten. Dan mag het kind er zich dus niet aan hechten. En dan leer je het kind dus juist niet aan een die te hechten of een emotionele band er mee aan te gaan.
Ik zelf zal nooit mijn dieren opeten trouwens. Zeker niet speciaal slachten om ze op te eten. Mijn dieren zijn niet mijn voedsel. Ze zijn mijn vrienden.
Desiree schreef:palousa_boy schreef:Onze kinderen zullen ook gewoon opgroeien met de wetenschap waar hun vlees vandaan komt, krijgen elk jaar een nieuwe "flappie" en zullen het verwerken van vlees ook meekrijgen.
Dat vind ik wel raar. Een kind een konijn geven of ander dier, het dan afnemen en dan slachten. Dan mag het kind er zich dus niet aan hechten. En dan leer je het kind dus juist niet aan een die te hechten of een emotionele band er mee aan te gaan.
Ik zelf zal nooit mijn dieren opeten trouwens. Zeker niet speciaal slachten om ze op te eten. Mijn dieren zijn niet mijn voedsel. Ze zijn mijn vrienden.
palousa_boy schreef:Het kind mag zich uiteraard wel hechten aan iets maar het moet wel reëel blijven.
Een pony of paard, hond of kat is om aan te hechten.
Palmera schreef:Ik buig voor deze vrouw. Ik vind het een hele moedige, goed overdachte, milieuvriendelijke en gezonde beslissing.
Om te beginnen weet deze dame precies wat ze eet. Ze word door geen enkele supermarkt voorgelogen over wel/geen scharreldier en wat het dier binnengekregen heeft.
Op de tweede plaats is dit consumptiepaard iig niet de halve wereld over gesleept om goedkoop geslacht te worden en diepgevroren weer terug te komen. Imo is dat heel wat milieuvriendelijker dan gebruikelijk.
Ten derde ga ik ervan uit dat het dier een goed leven heeft gehad.
Ik vind het echt heel dapper.
Een opmerking aan de mensen die niet snappen dat dit zo nodig op facebook geplaatst moet worden:
Deze vrouw plaats haar verantwoorde en goed doordachte keuze. Daarmee zet ze wellicht mensen aan het denken. Heel wat anders dus dan al die malloten die hun achterlijke, bezopen en halfnaakte acties plaatsen. Dát is pas aandachtstrekkerij waarmee overigens niets zinnigs is gepresteerd en wat óók persé gedeeld moet worden door uit naam van het laten zien hoe leuk je bent.
Wederom hulde aan deze vrouw