Jeroen Dubbeldam over teleurstelling uitslag sportgala

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Jeroen Dubbeldam over teleurstelling uitslag sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:18

Iedereen die een medaille heeft gewonnen heeft erkenning gekregen voor z'n werk. Of je nou een hardloper, een shorttracker bent of een ruiter.
Jammer dat Jeroen niet heeft gewonnen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:26

Guttegut, wat een slechte verliezers zijn paardensporters zeg :') Daar is dit topic toch wel een duidelijk voorbeeld van.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:00

BMHP schreef:
essie_blue schreef:

Hier ben ik het toch ook wel grandioos mee eens :o in de subtop zie je nog zat ruiters/amazones die echt niet goed in conditie zijn, en dan bedoel ik: echt veel te zwaar zijn.

In krachtsporten zijn de "dikkere" types over vertegenwoordigd, kogelstoten, discus werpen, speerwerpen, gewichtheffen, rodelen. In het schaatsen is de techniek dermate belangrijk dat de sterkste qua kracht waarschijnlijk niet eens op het podium staat. fysiek is een maar niet overal het antwoord.

Misschien begrijp ik je verkeerd.. maar het (over)gewicht van de kogelstoter is toch in geen enkel opzicht met eventueel (over)gewicht van de ruiter te maken? :') Een kogelstoter heeft dat gewicht nodig, idem voor het rodelen, daarbij moet je je niet vergissen hoe gespierd die mensen zijn. Overgewicht van de ruiter is niet nodig, nee, het is een belemmering. Dus snap echt niet waar je die vergelijking vandaan haalt..

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:03

Het moet je toch aan het denken zetten: in de hogere paardensport hebben de paarden juist niet de buikjes. Wie van de combinatie is dan de atleet?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:24

Ik vind het ronduit onsportief om je teleurstelling zo openlijk tentoon te spreiden. Nominatie was op zich toch al prima? Wat een gezeur.

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 11:40

essie_blue schreef:
Misschien begrijp ik je verkeerd.. maar het (over)gewicht van de kogelstoter is toch in geen enkel opzicht met eventueel (over)gewicht van de ruiter te maken?

Een ruiter heeft absoluut geen minimum gewicht nodig, is in die zin ook niet degene die het alleen van fysieke kracht of een uitzondelijik uithoudingsvermogen moet hebben.

Ik gaf aan dat er een heleboel sporten zijn waar redelijke marges in lichaamsbouw en zeker in het gewicht zijn. Paardensport is ook de enige sport die ik ken op olympisch nivo waar vrouwen en mannen gemengd en gelijkwaardig presteren. Er is en heel grote marge daar waar gewicht in de weg zit of hinderd. In de paardensport lopen Dames van onder de 50 kg en heren (ruim) over de 80 kg rond. Fysiek (kracht / uithoudingsvermogen is dus niet de bepalende factor enenals bv atletisch vermogen van de ruiter.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 13:21

Lante schreef:
Ik vind het ronduit onsportief om je teleurstelling zo openlijk tentoon te spreiden. Nominatie was op zich toch al prima? Wat een gezeur.

Mijn vermoeden hierin is dat het Dubbeldam waarschijnlijk in de mond is gelegd door een handige journalist die het vervolgens wat heeft aangedikt voor het verhaaltje.
Kan me niet voorstellen dat Dubbeldam hier echt mee zal zitten :')

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 19:52

Nee, ik ook niet Dees. :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 20:29

Dees schreef:
Het moet je toch aan het denken zetten: in de hogere paardensport hebben de paarden juist niet de buikjes. Wie van de combinatie is dan de atleet?

Nou ik vind bijvoorbeeld Valegro toch niet laag in het vet zitten := Het paard is wel de meest fitte van de twee denk ik hoor, daar niet van.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:14

Danique_G schreef:
Nikas je zegt net dat paardrijden wel even een stukje moeilijk is dan sprinten. Beetje vreemde uitspraak vind je niet? In een aantal opzichten, en een aantal wel overigens, is het niet te vergelijken. Het raakt dus echt kant noch wal.

Paardrijden fysiek inspannender dan voetbal? Verklaart zeker alle blessures bij voetballers := en dan reken ik valpartijen niet mee, maar blessures qua overbelasting. En nu geen gemekker dat jij een oom of tante hebt met de dochter van een achterbuurvrouw die wel een blessure heeft door overbelasting veroorzaakt door paardrijden. Ja het za best voorkomen maar gok dat het bij voetbal wel even wat vaker voor komt.

Is het tweede gedeelte van je post ook aan mij gericht? Ik heb dat nu niet gezegd

Welshfan ik denk niet dat je iemand met astma als maatstaf moet nemen.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 21:35

Na het lezen van de ids weet ik niet zo zeker of het hem in de mond is gelegd..

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:17

Nikass schreef:
Danique_G schreef:
Nikas je zegt net dat paardrijden wel even een stukje moeilijk is dan sprinten. Beetje vreemde uitspraak vind je niet? In een aantal opzichten, en een aantal wel overigens, is het niet te vergelijken. Het raakt dus echt kant noch wal.

Paardrijden fysiek inspannender dan voetbal? Verklaart zeker alle blessures bij voetballers := en dan reken ik valpartijen niet mee, maar blessures qua overbelasting. En nu geen gemekker dat jij een oom of tante hebt met de dochter van een achterbuurvrouw die wel een blessure heeft door overbelasting veroorzaakt door paardrijden. Ja het za best voorkomen maar gok dat het bij voetbal wel even wat vaker voor komt.

Is het tweede gedeelte van je post ook aan mij gericht? Ik heb dat nu niet gezegd

Jammer dat ook hier een vooroordeel zo ver van de waarheid staat.
Bv Gerie Kneteman was astma patient, maar ook onder de nederlandse olympisch gouden medaile winaars van de laatse jaren zitten sporters met (vroegere) luchtwegklachten. ik ben niet op de hoogte van hun huidige medicatie maar weet omdat ik zelf asma patient ben dat de pufjes vroeger wel in de sporttas hebben gezeten.
Een jaar of 15 geleden had 1 op de 5 wielrenners een salbutamol ontheffing maar dat is de laatste jaren veel voor andere medicatie vervangen en de zuurstofvernevelaars na afloop.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:45

Hey ik vond je stuk op de vorige pagina heel goed, maar nu ben je toch zelf bevooroordeeld hoor! Ik zeg dat je een astma patiënt niet als maatstaf moet nemen voor een vergelijking tussen een ruiter en een hardloper. That's it. Dat jij daar blijkbaar uit concludeert dat ik van mening zou zijn dat een astma patiënt geen topsport kan bedrijven is wel heel veel eigen fantasie toevoegen

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 22:51

Een topsporter is egoïstisch en over het algemeen een slechte verliezer :D
Jeroen mag van mij best een beetje teleurgesteld zijn. Individueel kan ik best leven met de keuze, ik ben een schaatsliefhebber, maar bij de ploegen hadden van mij de springruiters mogen/moeten winnen.
Zij hebben een grootste prestatie geleverd.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:16

kamsel schreef:

Dat is inderdaad het meest objectieve vakblad ooit :P := :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:18

_O- Hahaha inderdaad

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 23:30

Nikass schreef:
Hey ik vond je stuk op de vorige pagina heel goed, maar nu ben je toch zelf bevooroordeeld hoor! Ik zeg dat je een astma patiënt niet als maatstaf moet nemen voor een vergelijking tussen een ruiter en een hardloper. That's it. Dat jij daar blijkbaar uit concludeert dat ik van mening zou zijn dat een astma patiënt geen topsport kan bedrijven is wel heel veel eigen fantasie toevoegen

sorry had het inderdaad verkeerd,
maar hey ik ben ook astma patient en het ligt nog altijd gevoelig, zijn heel lange tenen voor mij.

dankje voor je hulp en compliment.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 10:12

BMHP schreef:
Nikass schreef:

sorry had het inderdaad verkeerd,
maar hey ik ben ook astma patient en het ligt nog altijd gevoelig, zijn heel lange tenen voor mij.

dankje voor je hulp en compliment.

Okee geen probleem hoor
Kan me er wel iets bij voorstellen dat het gevoelig ligt :)

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 12:35

Nikass schreef:
Danique_G schreef:

Maar die astma heb ik dan toch ook tijdens het paardrijden en dat gaat wel goed. Ik denk dat dat juist wel aangeeft dat het hardlopen lichamelijk zwaarder is dan paardrijden. al is het natuurlijk wel een beetje de vraag wat onder lichamelijk zwaarder valt, meer calorieën verbranden, hogere hartslag, zwaardere belasting voor spieren/pezen/gewrichten, etc?

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-15 18:28

Dees schreef:
kamsel schreef:

Dat is inderdaad het meest objectieve vakblad ooit :P := :D

Daar heb je gelijk in, maar ik kan me ook weer niet voorstellen dat ze daar uit eigen beweging op deze manier, zo specifiek, naar verwijzen.. Ook nog eens voordat dat hele gala plaatsvond.