Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
GJ9 schreef:Een mailtje werkt volgens mij ook wel en is snellerAch kom op zeg.
Misschien kan je jezelf eens uitnodigen bij een training van hun? Dan kan je ze uitleggen hoe ze het anders zouden moeten doen.
GJ9 schreef:Ik vind het knap als jij je paard op niveau kunt krijgen zonder dat het eens wat oncomfortabel voor hem is.
Welke topsporter heeft zich enkel glimlachend naar het hoogste niveau getraind? Spieren trainen en sterker maken kost veel doorzettingsvermogen en is niet altijd makkelijk, dat geldt voor paarden net zo. Je zal ze in je training echt wel uit hun comfortzone moeten halen om ze er weer een schepje bovenop te laten doen. Als je het paard alleen maar altijd ontspannen en comfortabel wilt zien moet je hem in de wei laten staan.
sympie schreef:Stelling: hebben we dat in de loop der jaren niet zelf in de hand gekweekt? Ik bedoel maar, welke fokker wil dekken met een paard die gewoontjes door de bak loopt.. niet veel..
Fokkers zien nou eenmaal graag een paard met veel show rondlopen, en om dat te krijgen, moet er toch wel vaak met druk gereden worden... hoe graag zagen we Totilas niet zijn voorbenen torenhoog opheffen, die deed dit ook niet uit zichzelf hoor.. klein voorbeeldje: hoeveel vonden er destijds Krack C niet fantastisch lopen en daardoor mee fokten? Terwijl het destijds ook geen voorbeeld was van ontspanning...
even om over na te denken..
GJ9 schreef:Riel, ik heb er hier een die niet hoeft te presteren onder het zadel. Wat een relaxt leven zou je denken. Maar daar fok ik dan weer mee. Maar of zo'n bevalling nou comfortabel isDan trekt ze ook wel dr onderlip op en zwiept ze een keer met de staart.
Riel schreef:Helemaal mee eens GJ9. Als een paard echt niet wil dan sta je nergens en beland het paard ergens anders (waar het een succes wordt omdat de rijstijl/rij niveau/discipline beter aansluit bij het dier of juist niet. In het laatste geval gaat het dier weer naar een andere eigenaar enz...).
Het dier zal bij de meeste eigenaren wel moeten "werken" wat volgens mij nooit de favoriete bezigheid is van een paard.
Electra63 schreef:Het veel wisselen van eigenaar, gebeurt natuurlijk ook bij recreatiepaarden of pony's. Hoeveel advertenties ik niet zie, te koop wegens geen klik..... soms hebben ze het paard een paar maanden, soms een paar jaar. En dit zijn echt niet allemaal sportpaarden, ik zie ook haflingers, tinkers, dravers en kinderpony's voorbij komen.
Electra63 schreef:@Ayasha,
Jij noemt toch alle opkomende ruiters stuk voor stuk "bekketrekkers".
Dorine92 schreef:Alsof wij voor de lol 40 uur werken... dan valt dat uurtje per dag of minder wel mee
Ayasha schreef:Electra63 schreef:@Ayasha,
Jij noemt toch alle opkomende ruiters stuk voor stuk "bekketrekkers".
Alle Belgische opkomende (die wat al langer aan de top zijn, zijn ook veelal grof maar er zitten een paar fijne tussen) dat zijn er niet veel en ja, die rijden stuk voor stuk met veel druk. Dat het over de Belgen ging kon je wel af leiden van mijn bericht dacht ik maar indien niet mijn excuses voor de onduidelijkheid.
sympie schreef:Ayasha schreef:Alle Belgische opkomende (die wat al langer aan de top zijn, zijn ook veelal grof maar er zitten een paar fijne tussen) dat zijn er niet veel en ja, die rijden stuk voor stuk met veel druk. Dat het over de Belgen ging kon je wel af leiden van mijn bericht dacht ik maar indien niet mijn excuses voor de onduidelijkheid.
merci....
sympie schreef:Stelling: hebben we dat in de loop der jaren niet zelf in de hand gekweekt? Ik bedoel maar, welke fokker wil dekken met een paard die gewoontjes door de bak loopt.. niet veel..
Fokkers zien nou eenmaal graag een paard met veel show rondlopen