Margee schreef:En dat is soms heel verstandig..... of mogen ze jou voorbij racen waarbij ze gewoon je beugels raken?
Als je dat een keer hebt meegemaakt, ga je er wel anders over denken. Bovendien ben je weggebruiker en hoef je niet tegen de stoep of berm aan te kruipen, je mag er gewoon rijden net als brommers die dat om dezelfde reden doen.
Bedankt dat ik een aso ben!
Nee, je behoort uiterst recht te rijden en waar het kan in de berm....
Citaat:Plaats op de weg
Als er een ruiterpad is, dan moet je dat gebruiken. Is er geen ruiterpad, dan houd je zoveel mogelijk rechts op de rijbaan, als het kan in de berm. Op voetpaden, stoepen, fietspaden en fietsstroken mag je niet komen, ook niet als je naast je paard loopt. Dit alles geldt ook voor menners. Tot slot: rijd je op de rijbaan, dan mag je niet naast elkaar rijden.
Natuurlijk mogen ze niet strak langs je jakkeren.
Maar als er een auto aankomt en weet nog geeneens of deze gaat afremmen, ga je toch niet al midden op de weg rijden?
Daarnaast mag je het overige verkeer niet hinderen door voor eigen rechter te gaan spelen.
Natuurlijk zijn er situaties te bedenken dat je het overige verkeer (per ongeluk) hindert.
Maar dat moet geen regel voor je zijn omdat JIJ vindt dat ze pas mogen passeren als jij de snelheid acceptabel vindt.
Ik ga iig niet mijn paard als pion gebruiken om de overige verkeersdeelnemers te irriteren waardoor je juist jezelf en paard in gevaar gaat brengen.