Moderators: Mjetterd, xingridx, Ladybird, ynskek, Essie73, Polly, Firelight, Muiz, NadjaNadja
tamary schreef:bruintje123 schreef:Of beseffen dat niet elk land geschikt is als winterweide.
Zat stukken zijn geschikt te maken, maar nog afgezien van de kosten gooit de gemeente vaak roet in het eten. Mag niet ivm uitzicht en niet alleen paardeneigenaren lopen hier tegen aan, maar ook veel koeien en schapenboeren moeten hierdoor dieren opstallen die prima buiten zouden kunnen blijven als die aanpassingen wel gedaan mochten worden.
Dat er problemen verwacht worden door toestaan bouwblok ivm ook woonhuis mogen bouwen op zo'n bouwblok kan ik iets van snappen, maar dan bedenk je een andere constructie als gemeente als bv een specifieke ontheffing voor persoon X op perceel Y zodat daar voor het eigen gebruik een schuilgelegenheid geplaatst kan worden die voldoet aan een paar simpele eisen qua kleur, hoogte en max. oppervlak. Of je laat dat inderdaad vrij mits aan die eisen voldaan wordt.
In een beschaafd land als Nederland moet het toch mogelijk zijn om gewoon netjes voor je dieren te mogen zorgen zonder dat er beperkingen aan die wettelijk! voorgeschreven basiszorg gesteld worden? Hoe je met je dieren omgaat is een van de maatstaven van beschaving. Als ik dan op dit punt naar de wet kijk, is NL een barbaars land.
Focussed schreef:Wat paardeneigenaren eraan kunnen doen als hun landje te drassig wordt? 'Ze moeten in het begin al land aanschaffen waar water vrij kan weglopen en de blubber wegzakt. Daarnaast is een stal handig, of je moet de paarden naar een pension verplaatsen als het te nat wordt.'
gohya schreef:Het probleem v.d. gemeente,dat ze geen stal willen op het land,is omdat veel mensen een stal bouwen van schroot en afval hout.Maar ook omdat het bestemmingsplan eventueel gewijzigd moet worden.Gemeente's die eigenaar zijn van dat land,willen het bestemmingplan niet wijzigen,ook veel eigenaren van het land willen dit niet.
Maar het grootste probleem is dat men bang is dat er in mooie landschappen krotten van stallen komen te staan.
Dit heb ik een keer ergens gelezen op internet.
Desiree schreef:gohya schreef:Het probleem v.d. gemeente,dat ze geen stal willen op het land,is omdat veel mensen een stal bouwen van schroot en afval hout.Maar ook omdat het bestemmingsplan eventueel gewijzigd moet worden.Gemeente's die eigenaar zijn van dat land,willen het bestemmingplan niet wijzigen,ook veel eigenaren van het land willen dit niet.
Maar het grootste probleem is dat men bang is dat er in mooie landschappen krotten van stallen komen te staan.
Dit heb ik een keer ergens gelezen op internet.
KLopt. Mijn man was hier wethouder en het gaat om `landschapsverrommeling´. Maar er zouden toch richtlijnen voor kunnen zijn om dergelijke schuilstallen te bouwen, zodat ze in de omgeving passen ipv een dissonant te vormen? Maar men moet wíllen he. En dat is het probleem.
bruintje123 schreef:Dan heb je nog steeds de troep er omheen.
Plus dat nog steeds veel weides te nat zijn.
Ook verharden toestaan?
Desiree schreef:bruintje123 schreef:Dan heb je nog steeds de troep er omheen.
Plus dat nog steeds veel weides te nat zijn.
Ook verharden toestaan?
Je kunt er omheen van die rubberen matten leggen met gaten er in. Daar kan gras doorheen groeien, en ze zakken niet zo ver weg. En ze zijn uiteraard gemakkelijk te leggen en te verwijderen.