ariatje schreef:SandraVerl schreef:Hoezo geen geld is geen excuus? Ik heb dit jaar aan den lijve ondervonden hoe duur een ziek paard is. Het gaat niet alleen over een dier kopen, je moet er ook nog alle zorgen aan kunnen geven. De meeste zouden in mijn plaats hun paard laten hemelen, maar ik heb besloten om voor hem te vechten. Als we morgen toch moeten opgeven, komt er hier geen nieuw paard tot ik terug een spaarpotje heb, ik wil reserve hebben voor als er iets mis gaat, punt.
Mijn shetje is enorm gehecht aan zijn grote vriend, maar zoekt totaal geen contact met andere paarden of pony's, ik zou het voor hem veel wreder vinden om hem eerst aan een tijdelijk maatje te laten wennen, dat vervolgens weer af te nemen om hem dan weeral aan een nieuw paard te laten wennen. En zoals ik reeds zei, ik wil geen 2 shetten.
En het probleem is hier mss niet eens aan de orde als mijn paard wel hersteld.
Zoals ik zei: geld mag geen excuus zijn. En dat je je paard alle mogelijke verzorging geeft hoort er nu eenmaal bij. Komt je shet ( en dat hoop ik oprecht niet voor je ) toch alleen te staan, neem een kameraadje of verkoop hem. Al het andere is zoeken naar excuses en het goed praten voor jezelf.
Let wel dat ik je hier niet persoonlijk wil aanvallen. Maar deze verhalen/ excuses hoor ik overal. Je hebt altijd een keuze. Aanhouden met een vriendje of verkopen naar iemand met een vriendje.
Van mij mag er per direct een wet komen dat het alleen staan van paarden verbiedt.
Dat hoop ik toch niet dat zo een wet er komt, want dan creëer je nog veel schrijnender situaties, door dat de hengsten, die alleen op de wei staan, helemaal niet meer buiten komen, om maar een voorbeeld te noemen...