Man op scooter glijdt uit over paardenpoep

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:32

Wie had dat gedacht, van een hoop stront op de grond naar een vieze kont...

Nee echt heel erg sneu, maar beter paardenpoep dan hondepoep

finnens

Re: Man op scooter glijdt uit over paardenpoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:34

Wat een 'nieuws' :')

Neemt niet weg dat ik het asociaal vindt om niet de stront van je paard op te ruimen of in de berm te schuiven. Heb mijn paard geleerd in de bosjes te poepen, ook heel handig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:38

Percy schreef:
pinto_1 schreef:
Ik ben echt verbaasd over alle reacties van "ik kom zonder krukje niet meer op mijn paard". Hoe doe je dat dan als je in een buitenrit eraf valt? Loop dan met je paard aan de hand weer naar huis?
Hetzelfde voor een groen paard. Als je niet op en af kan stappen om mest op te ruimen, hoe wil je dan opstappen als je eraf valt.

Oftewel, ik vind het een slecht excuus. ;)

Ik stap altijd af om mest in de berm te schuiven/schoppen, verwacht ik ook van mijn bijrijders.

Hopen maar dat ik niet val en anders dat er ergens een boomstam ligt of een bankje staat. En anders, ja, dan wordt het wandelen :D

Daar moet ik in meegaan :D Want met m'n leren laarzen, beugels op spring/buitenritlengte en een paard van bijna 180 kom ik er inderdaad echt niet op zonder hulpje ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 11-11-15 14:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:39

purny schreef:

Eigenlijk mag je er niet om lachen, maar hierom heb ik toch hardop even gelachen := _O-

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:41

Ik stapte op mijn bijrijdpaard nooit af. Ik liet altijd m'n vriend meegaan op de fiets of ik ruimde het naderhand zelf op.
Mijn bijrijdpaard was enorm groot en ik had/heb zelf rugklachten, dus ja ik kom er in me eentje niet zomaar op. Paard was prima opgevoed dus zou niet weten waarom hij niet op de weg thuis hoort. Tsja dat halfuurtje dat het blijft liggen, heel plat gezegd , jammer dan. Probeerde wel als ik aan voelde komen paard in de berm te parkeren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 14:43

Anoniem schreef:
purny schreef:

Eigenlijk mag je er niet om lachen, maar hierom heb ik toch hardop even gelachen := _O-

Ik weet het hij is ook erg flauw en iedereen komt ermee maar ik moest het gewoon neerzetten :+

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 18:18

Toydoll schreef:
Brainless schreef:
Paardenpoep op het fietspad....
Tja je mag niet op het fietspad rijden en dit soort overlast (oa mest) gaat ervoor zorgen dat er opruimplicht komt.
Als je al rijdt waar het niet mag, heb je gewoon de mest weg te schuiven.
Heel simpel; heel makkelijk.

Ik ga echt niet van mijn menwagen stappen om stront op te ruimen, en ik ga ook echt niet op de 80 km weg rijden omdat mensen op scooters te dom zijn om uit hun doppen te kijken.

En ja, ik rijdt zelf ook scooter, op fietspad, waar veel paarden komen en dus ook veel stront ligt. Nog nooit last van gehad hoor. Er zit een stuur op zo'n scooter.

Aso.

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:35

Ik heb een beetje de discussie gevolgd, maar er zijn er toch wel veel hier die het niet snappen.
Je mag als ruiter, lopend met een paard en als menner NIET op een fietspad. Je bent bestuurder en hoort op de weg.
Het wordt gedoogd dat wij daar met een paard mogen komen. Als er teveel geklaagd gaat worden over mest, mag je nergens meer komen.
Dus zorgen we met zijn allen er dan voor dat we nergens meer met goed fatsoen kunnen rijden.
Zo ook binnen de bebouwde kom, bijna iedere gemeente heeft een verordening, waarin staat dat je in ieder geval je mest moet opruimen.
En vergelijkingen maken met hondepoep, modder of blaadjes op de weg, dat is een andere discussie.
Dus denk na voor je wat roept. Wees blij dat je op een fietspad wordt gedoogd en zorg ervoor dat dat blijft, door je mest op te ruimen.
Zo houden we iedereen te vriend, en gebeuren er niet van deze vervelden ongelukken!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 23:59

Ik schaam me steeds meer dat ik een ruiter ben en begrijp steeds meer dat mede weg gebruikers een hekel hebben aan paarden in het verkeer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:14

Ik denk dat een koets met daarvoor een shetlander rijdend op een 80km weg gevaarlijker is dan dezelfde koets op een fietspad waar de shetlander een paar mestballen verliest.
Sinds wanneer moeten we ons allemaal als ruiter nederig opstellen en God op onze blote knieën danken dat we ons überhaupt met zo'n vies smerig vervuilend eng gevaarlijk weerzinwekkend beangstigend beest op de weg mogen begeven.
Wat een ridicule denkwijze is dat toch. Alleen omdat niet iedereen een paard leuk vind is het nog geen gunst om je ermee op de weg te mogen begeven.
Ik heb een hekel aan fietsers, die veroorzaken veel ongelukken met hun roekeloze en ondoordachte gedrag... Zie de link van het nieuwsbericht een paar pagina's terug waarbij een fietser zomaar uitwijkt voor een hoop mest en daarbij andere mensen betrekt in een ongeluk dat hij veroorzaakt. Je kunt en mag niet zomaar uitwijken, je hoort uit te kijken of het kan,of anders te stoppen. Ik kan met mijn auto ook niet zomaar uitwijken en daarbij een ander scheppen en dan zeggen dat het de schuld is van de hoop paardenstront op de weg.

powerhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:46

Lang leve de poepzak.
Werkt super.
Het is alleen zelf even omschakelen!
Laatst bijgewerkt door Urielle op 12-11-15 04:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: caps lock verwijderd, dit is schreeuwen in forumtaal. Tevens interpunctie toegevoegd.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 00:52

Nou nou :+ dat is wel heel erg de schuld op de verkeerde plaats neerleggen hoor. Die hoop mest had daar überhaupt niet horen liggen. Met je paard over een 80km weg is inderdaad gevaarlijk, maar is dat dan een reden om je asociaal te gedragen op de wegdelen waar je eigenlijk niet mag rijden? Noopee.

Als iemand zijn hond op de stoep laat kakken wil je toch ook dat het opgeruimd word?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 07:54

Anoniem schreef:
Ik denk dat een koets met daarvoor een shetlander rijdend op een 80km weg gevaarlijker is dan dezelfde koets op een fietspad waar de shetlander een paar mestballen verliest.
Sinds wanneer moeten we ons allemaal als ruiter nederig opstellen en God op onze blote knieën danken dat we ons überhaupt met zo'n vies smerig vervuilend eng gevaarlijk weerzinwekkend beangstigend beest op de weg mogen begeven.
Wat een ridicule denkwijze is dat toch. Alleen omdat niet iedereen een paard leuk vind is het nog geen gunst om je ermee op de weg te mogen begeven.
Ik heb een hekel aan fietsers, die veroorzaken veel ongelukken met hun roekeloze en ondoordachte gedrag... Zie de link van het nieuwsbericht een paar pagina's terug waarbij een fietser zomaar uitwijkt voor een hoop mest en daarbij andere mensen betrekt in een ongeluk dat hij veroorzaakt. Je kunt en mag niet zomaar uitwijken, je hoort uit te kijken of het kan,of anders te stoppen. Ik kan met mijn auto ook niet zomaar uitwijken en daarbij een ander scheppen en dan zeggen dat het de schuld is van de hoop paardenstront op de weg.

Het is geen gunst om je op de weg te begeven. Op de rijbaan mag je gewoon rijden. Maar op een fietspad is het gewoon niet toegestaan.
Zoals kiss zegt, het wordt gedoogd. Door de mest maar te laten liggen komen er klachten. En klachten zorgen ervoor dat het straks niet meer gedoogd wordt en we dus alléén gebruik mogen maken van die 80km weg. Laten we dat alsjeblieft met zijn allen voorkomen en je rommel opruimen op plaatsen waar je niet hoort te rijden.

Iets met fatsoen, je hersens gebruiken en klachten voorkomen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 08:12

Mij is anders geleerd , om nooit van je wagen af te stappen. Dus al helemaal niet voor zoiets als poep. Wat een gevaarlijke situatie zou je dan creëren, dat zou pas aso zijn.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:24

Anoniem schreef:

Sinds wanneer is even afstappen/terug fietsen om je stront op te ruimen op je knieën gaan voor god? Goed fatsoen noem je dat.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 09:44

vRhijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:43

Ik denk dat dit een deel is van een veel groter onderwerp. Ruiters/menners in het verkeer, er moet gewoon meer duidelijkheid komen. Ook voor andere weggebruikers.

Onlangs gingen wij met 2 vrij groene paarden voor het eerst op buitenrit.
(wel gewoon bevestigd uiteraard, en wel mee buiten gereden door weilanden)
Maar nu een stukje het dorp in. Om het zekere voor het onzekere te nemen gebaren we naar naderende automobilisten om hun snelheid te minderen. Van de 5 auto's die ons in de eerste straat voorbij reden werd er niet snelheid verminderd en kwamen zij rakelings langs ons heen gesheurd. Gelukkig hadden we van te voren onze paarden goed ingeschat dat ze braaf zouden zijn maar toch, je weet het niet.

Officieel zouden ruiters dus op een weg moeten rijden, maar als er door weggebruikers 0 rekening mee wordt gehouden, en er geen veilige berm op de route ligt is het begrijpelijk dat dan fietspad gebruikt zal worden.

Vervelend voor die man, maar eerlijk gezegd een opruimplicht, ik vind het overdreven.
Mits je in de mogelijkheid bent het aan de kant te schoppen tuurlijk dan doe je dat.
Maar als ik zie hoe vaak er op fietspaden of wegen wel niet modder ligt, bijvoorbeeld van de banden van tractoren, of overgebleven zand van wegwerkzaamheden wat nét zo glad/ gevaarlijk is ben ik van mening dat een scooter rijder/fietser o.i.d. toch verantwoordelijk moet zijn voor eigen veiligheid.

Al was de mest verstopt onder 10 lagen herfstbladeren. Als ik een pad zou naderen met allemaal herfstbladeren dan rijd ik heel voorzichtig, of stap ik bij wijze van af. Want bladeren op zich zijn glad zat.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 11:55

Gianti schreef:
Ik schaam me steeds meer dat ik een ruiter ben en begrijp steeds meer dat mede weg gebruikers een hekel hebben aan paarden in het verkeer...

Sluit ik me volledig bij aan.

En jammer dat er dan voorbeelden genoemd worden als: ja, maar er ligt ook modder op de weg, ja maar, automobilisten houden ook geen rekening met ruiters.

Dus omdat een ander zijn rommel niet opruimt of zich netjes gedraagt, hoef jij het ook niet te doen?

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:04

xMercury schreef:
Je kunt er ook omheen rijden :)*

Verrek! Die is snugger.... _/-\o_

Ja je rijdt in de herfst ook in een bocht niet door een berg natte bladeren, toch?

Paardemest vind ik minder gevaarlijk dan modderige klei op in-uitrij plaatsen van boeren. Die laten dat lekker liggen...

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:13

Ik reed een keer 's avonds laat met mijn brommer op een bromfietspad door de polder. Het was donker, regende en ik ging een scherpe bocht om en daar lag paardenmest in de bocht. Was heel moeilijk te zien en ik had mazzel dat ik zo zacht reed, want mijn brommer gleed alle kanten op. Ik vind het echt superasociaal dat mensen het gewoon op de wegen laten liggen. Ja, ik vind ook dat mensen er blij mee horen te zijn dat het gedoogd wordt. Nederland is eigenlijk heel makkelijk met paardenstront wat gewoon overal en nergens ligt op de wegen. Belachelijke reacties hier zitten ertussen :n.

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:15

Of de mest nu op een fietspad en 80 km weg terecht komt is in beide gevallen even gevaarlijk. Immers een motorrijder kan er ook door onderuit gaan.

Waar eens een keer duidelijk in moet worden verschaft is wat te doen met de mest? Landelijk? En bananenschillen, herfstblaadjes, klein en zand, steentjes en ga zo maar door. Er is geen eenduidig beleid en dat schept verwarring.

Ik ben het er volledig mee eens dat ruiters niet nederig hoeven te doen om in de gunst te blijven! Schiet op zeg! Wij zijn net zoveel weggebruikers dan wie dan ook. Bovendien zijn wij een van de meest kwetsbare! Maar het is kennelijk geoorloofd ons gewoon van de weg te rijden.

Tijd om de voorlichting weer eens aan te scherpen...

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:18

Dus omdat veel weggebruikers geen rekening houden met paarden mogen ruiters de mest op het fietspad laten liggen :?
Kan iemand mij uitleggen wat het 1 met het ander te maken heeft :+
Iets met appels en peren enzo...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:19

En op stoepen waar moeders met kinderwagens erdoorheen mogen en in parken waar ik laatst een rolstoelgebruiker erdoorheen zag gaan, lekker met zijn handen aan de wielen
Maar kom niet aan ons paard door te zeggen dat wij de zooi moeten ruimen'.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:20

Cinderella schreef:
Ik reed een keer 's avonds laat met mijn brommer op een bromfietspad door de polder. Het was donker, regende en ik ging een scherpe bocht om en daar lag paardenmest in de bocht. Was heel moeilijk te zien en ik had mazzel dat ik zo zacht reed, want mijn brommer gleed alle kanten op. Ik vind het echt superasociaal dat mensen het gewoon op de wegen laten liggen. Ja, ik vind ook dat mensen er blij mee horen te zijn dat het gedoogd wordt. Nederland is eigenlijk heel makkelijk met paardenstront wat gewoon overal en nergens ligt op de wegen. Belachelijke reacties hier zitten ertussen :n.

Klopt, daarbij: lang niet ieder fietspad is zo breed dat je de ruimte hebt er nog even omheen te rijden als er mest ligt...

ariatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-15 12:22

Cinderella schreef:

In de regen, in het donker als je een scherpe bocht nadert dien je je snelheid direct aan te passen! Geloof me mest, bladeren of klei zijn even glad en gevaarlijk! Zelfs een natte putdeksel kan je dood betekenen.
Moet dat allemaal maar weggehaald worden zodat men lekker kan doorscheuren?

Het leven gaat met risico's. Volwassen worden is dat je goed met risico's kunt omgaan. Dat een van mijn zonen plat onderuit ging met de scooter en hier komt schelden dat er bladeren op de weg lagen, krijgt hij als antwoord: had je maar rustiger moeten rijden en de risico's moeten inschatten. Hij kijkt nu wel beter uit.

Strekking van het verhaal, kijk uit het gevaar ligt overal op de loer en misschien is de schuldvraag niet zo duidelijk altijd....