Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
liedje89 schreef:Gimmick11 schreef:Er loopt een volgtopic over Bambi, sterk vermagerd met een hoofdwond op de paardenmarkt gekocht door een bokker. Dat soort pony's kunnen echt niet! de verantwoordelijkheid ligt ook/juist bij de organisatie van de markt. Ik snap dit niet...
Vogens mij ligt een groot deel van die verantwoordelijkheid toch ook bij de goedwillende idioten die dergelijke paarden dan kopen. Hoe vaak lees je weer niet dat iemand speciaal naar de markt gaat om een kneus te kopen. Als het voor handelaren vooral loont om hun kneuzen mee te nemen. Zulke paarden zouden niet verkocht maar ook juist niet gekocht moeten worden, je bent daar dan beide schuldig aan.
Wat mij betreft hoeven markten ed niet verboden, je ziet wat er in amerika gebeurt als je paardenhandel en slacht in een verdomhoekje schuift, daar zijn de paarden alleen maar op achteruit gegaan. Hou het juist in het zicht en geeft iedereen die zich niet weet te gedragen gewoon op hun flikker, verkopers, organisaties maar ook kopers!

dck48 schreef:Degene die Bambi gekocht heeft deed dit impulsief en vanuit medelijden met het dier. Dus vind ik je opmerking nog al beledigend. Je legt nu de schuld neer bij paardenliefhebbers die zich het leed aantrekken waarvoor anderen verantwoordelijk zijn.

Quellian schreef:dck48 schreef:Degene die Bambi gekocht heeft deed dit impulsief en vanuit medelijden met het dier. Dus vind ik je opmerking nog al beledigend. Je legt nu de schuld neer bij paardenliefhebbers die zich het leed aantrekken waarvoor anderen verantwoordelijk zijn.
Dat is net zoiets als een hond kopen uit broodfok of een kitten van mensen die geen geld willen steken in neutralisatie van ouderdieren. Je wilt de dieren helpen, maar uiteindelijk werkt het averechts.