Dierenbescherming wil verbod op paardenmarkten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mirthe2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:03

Moeten ze echt afschaffen!! Er zijn echt wel eerlijke mensen, maar sommige zijn gewoon zielig Maarja dat blijf je toch wel houden.

dck48

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:07

liedje89 schreef:
Gimmick11 schreef:
Er loopt een volgtopic over Bambi, sterk vermagerd met een hoofdwond op de paardenmarkt gekocht door een bokker. Dat soort pony's kunnen echt niet! de verantwoordelijkheid ligt ook/juist bij de organisatie van de markt. Ik snap dit niet...

Vogens mij ligt een groot deel van die verantwoordelijkheid toch ook bij de goedwillende idioten die dergelijke paarden dan kopen. Hoe vaak lees je weer niet dat iemand speciaal naar de markt gaat om een kneus te kopen. Als het voor handelaren vooral loont om hun kneuzen mee te nemen. Zulke paarden zouden niet verkocht maar ook juist niet gekocht moeten worden, je bent daar dan beide schuldig aan.

Wat mij betreft hoeven markten ed niet verboden, je ziet wat er in amerika gebeurt als je paardenhandel en slacht in een verdomhoekje schuift, daar zijn de paarden alleen maar op achteruit gegaan. Hou het juist in het zicht en geeft iedereen die zich niet weet te gedragen gewoon op hun flikker, verkopers, organisaties maar ook kopers!

Degene die Bambi gekocht heeft deed dit impulsief en vanuit medelijden met het dier. Dus vind ik je opmerking nog al beledigend. Je legt nu de schuld neer bij paardenliefhebbers die zich het leed aantrekken waarvoor anderen verantwoordelijk zijn.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:37

Ze zullen het heus goed bedoelen maar voor het volle pond kopen ze ze ook niet. Het is toch ook een financiële kwestie, goedkoop paardje kopen en opknappen. Sommige paarden hebben dan geluk en redden het, anderen hebben nog een lange lijdensweg te gaan. Zolang er geld voor gegeven wordt, zullen ze er staan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 07:50

dck48 schreef:
Degene die Bambi gekocht heeft deed dit impulsief en vanuit medelijden met het dier. Dus vind ik je opmerking nog al beledigend. Je legt nu de schuld neer bij paardenliefhebbers die zich het leed aantrekken waarvoor anderen verantwoordelijk zijn.

Dat is net zoiets als een hond kopen uit broodfok of een kitten van mensen die geen geld willen steken in neutralisatie van ouderdieren. Je wilt de dieren helpen, maar uiteindelijk werkt het averechts.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:05

Quellian schreef:
dck48 schreef:

Dat is net zoiets als een hond kopen uit broodfok of een kitten van mensen die geen geld willen steken in neutralisatie van ouderdieren. Je wilt de dieren helpen, maar uiteindelijk werkt het averechts.

Precies! Je zou met elkaar het besluit moeten nemen dit niet meer te doen. Als er geen geld meer aan verdiend wordt, stopt de toevoer en het broodfokken. Het o zo leuke schattige shetlandveulen is ook broodfokken. Tenminste als je hem niet zelf houdt. Je weet dat hij weer weg moet, vaak voor een laag prijsje, dus je bent er medeschuldig aan als ze op zo'n beroerd transport naar Italië gaan voor de worst.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:36

Ik ga me verder in deze kwestie niet mengen, maar wil wel even mijn zegje doen als koper van Bambi.

Op de gehele paardenmarkt was er eigenlijk maar 1 paard dat er niet had mogen staan, en dat was Bambi. De rest was duidelijk in een betere staat.
Ik heb voor Bambi wel geteld €50,- neergelegd. De handelaar vroeg €250,- maar we hebben hem toen vriendelijk uitgelachen. Ik had ook geen cent meer dan die €50,- gegeven. We namen het dekje, zadel en hoofdstel ook mee. Dus nee, die man heeft echt niet veel centen verdiend op Bambi. De rest van zijn pony's zagen er trouwens wel goed uit.

Dus dat ik door de aankoop van Bambi ervoor gezorgd heb dat hij dikke winst heeft gemaakt en dat hij volgend jaar nog 10 van zulke paarden meeneemt? Echt niet.
Heb ik hiermee gezorgd dat Bambi een langdurende hongerdood bespaard is gebleven? Echt wel.
Raad ik het mensen aan ook zo maar even te doen? Nee. ;-)

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 11:58

Ik ken het verhaal van Bambi niet maar ik kan me jou actie heel goed voorstellen. Echt top van je.
Maar deze man had dus aangepakt moeten worden en helaas gebeurt dat niet zo vaak.
Mijn mening blijft of goede controles en flinke boetes uitdelen of gewoon afschaffen.