Video's endurancepaarden met geamputeerde benen opgedoken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:26

goh...is de MOD een avondje uit?
Allemaal posten met de waarheid,dat kan toch niet? :+

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:37

Keandra schreef:
En toch zal het die arabieren niets uitmaken.
Alsof ze al degelijk letten op wat de FEI wil.

De islam is zo barbaars dat het IS toe laat. (zie jij de moslims hier in europa protesteren tegen IS?)
Het laat toe dat vrouwen (welke totaal onderdrukt worden omdat de moslim mannen gewoon te 'zwak' zijn) geen degelijke medische verzorging mogen krijgen.
Laat staan dat ze een dier degelijk behandelen.
Hun dieren moeten goed 'behandeld' worden, maar niet door hun zelf.
Zij zien een dier zoals wij een gsm of tv of ander object aanzien. Als een object, eens stuk gooi je het weg en is de kous af. (met desnoods een of ander vervangstuk zoals een protese)

Je hebt het mis. De IS is evengoed een bedreiging voor veel moslims hier in Nederland omdat zij niet volgens het fundamentalisme leven zoals de IS dat wil. Binnen de islam zijn evengoed veel stromingen. En stromingen zijn denk ik ook vaak cultureel bepaald.

Als geloof niet zou bestaan, zouden mensen wel iets anders bedenken om zich achter te verschuilen.
De ware islam is niet voorstander van vrouwen onderdrukking en ook niet van oorlog.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:38

Met andere woorden, bijna heel het midden oosten loopt 200 jaar achter.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:39

geerke schreef:
goh...is de MOD een avondje uit?
Allemaal posten met de waarheid,dat kan toch niet? :+

Het lijkt me niet altijd goed als moderators ingrijpen.

Als je iets niet kunt zeggen, ontstaat er ook geen discussie. Discussies kunnen vaak bijdragen tot nieuwe inzichten, tot nuancering. Daar is toch niets mis mee?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:42

Kozbi schreef:

er is daar nog een groter verschil tussen stad en platteland. Ook daar zijn op het platteland mensen wat conventioneler en geloviger.
Hier in Nederland is dat ook, maar het verschil daar is groter.

Hoe meer ontwikkeld een land is, hoe meer afstand het neemt van geloof. Heel typisch. De mens heeft het geloof voornamelijk nodig als het slecht gaat en laat het geloof feitelijk vallen wanneer het goed gaat. Dat verklaart dat armoede gelovig maakt. En armoede gaat gewoonlijk hand in hand met analfabetisme en vrouwenhaat.
Hier was het ooit precies zo. Maar voorspoed trad in, en daarmee nieuwe inzichten.

edwardway

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:47

Keandra schreef:

De islam is zo barbaars dat het IS toe laat. (zie jij de moslims hier in europa protesteren tegen IS?)
Het laat toe dat vrouwen (welke totaal onderdrukt worden omdat de moslim mannen gewoon te 'zwak' zijn) geen degelijke medische verzorging mogen krijgen.
Zij zien een dier zoals wij een gsm of tv of ander object aanzien. Als een object, eens stuk gooi je het weg en is de kous af. (met desnoods een of ander vervangstuk zoals een protese)

Hoop dat ze een startverbod krijgen om mee te mogen doen aan allerlei wedstrijden in de paardensport. maar of dat veel zal opbrengen, dat is nog maar de vraag.

Goeiemorgen :wow:.
Maar natuurlijk protesteren moslims. Denk je echt dat ze achter IS staan? Je gelooft toch zeker niet dat de IS staat voor de islam en andersom?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 19:55

Kozbi schreef:

Iets langer, want de stammencultuur zoals die daar nog heerst hebben wij hier in Noord-Europa ergens na de val van Rome aan de kant geschoven. Dat is ong. 1600 jaar geleden.

DiscoDipp

Re: Video's endurancepaarden met geamputeerde benen opgedoken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:01

Nog erger hahah! Pap roept dat altijd, ook omdat ze ( met name IS dan) nog mensen verbranden en onthoofden etc.

Zijn echt blijven hangen in de middeleeuwen. Dat is ook een can de redenen waar dat volk ons dorpje niet binnenkomt.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:04

Minke_ schreef:
Keandra schreef:

Hoop dat ze een startverbod krijgen om mee te mogen doen aan allerlei wedstrijden in de paardensport. maar of dat veel zal opbrengen, dat is nog maar de vraag.

Goeiemorgen :wow:.
Maar natuurlijk protesteren moslims. Denk je echt dat ze achter IS staan? Je gelooft toch zeker niet dat de IS staat voor de islam en andersom?

En toch is alles gebaseerd op de Islam en doen ze het uit naam van Allah.. Dus hrt komt er idd op neer dat de islam IS veroorzaakt. In de islam staan trouwens ook de uitspraken over de 'infidels' dus de ongelovige die IS constant spreekt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:08

Kozbi schreef:
Nog erger hahah! Pap roept dat altijd, ook omdat ze ( met name IS dan) nog mensen verbranden en onthoofden etc.

Zijn echt blijven hangen in de middeleeuwen. Dat is ook een can de redenen waar dat volk ons dorpje niet binnenkomt.

`dat volk`?

Weet wat je zegt, want juist `dat volk` is op de vlucht voor de IS. Zou ik ook doen in hun plaats, en ik denk jij ook!
Ik heb interviews gelezen van syriers. Het is `verwesterd` volk, veelal ook christelijk, goed opgeleid, paps en mams staan beiden in het arbeidsleven. Noem dat maar middeleeuws.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:10

Kozbi schreef:
En toch is alles gebaseerd op de Islam en doen ze het uit naam van Allah.. Dus hrt komt er idd op neer dat de islam IS veroorzaakt. In de islam staan trouwens ook de uitspraken over de 'infidels' dus de ongelovige die IS constant spreekt

Ik ben niet gelovig maar ik kan ook uit naam van God de vreselijkste dingen gaan doen. Kun je het katholicisme daar dan op veroordelen?

Ik kan trouwens ook uit naam van de Koning beroerde dingen gaan doen.
Kun je de koning daar dan op aankijken?

De IS heeft geen reet met de islam te maken. Ze respecteren hun eigen geloof niet! Het zijn hun eigen eeuwenoude moskees die ze vernietigen!!

Misschien is het handig als er dadelijk een moderator wat gaat splitsen en gaat selecteren op een ander topic over de islam.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:24

En toch staat het echt in de islam wat ze doen ;)
Dus het heeft er degelijk wel wat mee te maken.

En 'dat' volk. Ten eerste was het misschien wen beetje grof verwoord. Maar dat volk is helemaal niet op de vlucht voor oorlag, ze zijn niet arm, ze hebben bijna allemaal werk. Dit is gewoon bewezen. Ik ben echt niet mega slim of weet alles maar 2 dingen waar ik wel veel van weet is dit en dieren. Over de 85 % zijn de zogenaamde gelukszoekers, kopen hier bij de Plus sloffen sigaretten met de 10.. En dan vluchteling zijn, nee sorry. Daarbij zijn ze elkaar aan het waarschuwen om niet naar nederland te komen want het is (ik citeer) niet goes genoeg hier.

Er zijn 4 vluchtelingen centrum hier in onze buurt. In winkels word gesloten waar normaal niks gebeurt.. Autos bekrast, zadels gesloten, aanhangers, ingebroken, noem maar op. Dit gebeurd hier normaal nooit maar ook echt NOOIT. Ik geef niemand echt de schuld maar het is toch wel heel toevallig. Daarbij lopen ze met de nieuwste van de nieuwste kleren en telefoon rond. Dit zijn helemaal gewn vluchtelingen en nee ik wil 'dat' volk wat ik hier even beschrijf NIET in mijn dorp.

Je zou eens moeten hore wat hier gezegd en vertelt word dat ben ik nog heeeeel mild..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:47

Kozbi schreef:

En 'dat' volk. Ten eerste was het misschien wen beetje grof verwoord. Maar dat volk is helemaal niet op de vlucht voor oorlag, ze zijn niet arm, ze hebben bijna allemaal werk. Dit is gewoon bewezen. Ik ben echt niet mega slim of weet alles maar 2 dingen waar ik wel veel van weet is dit en dieren. Over de 85 % zijn de zogenaamde gelukszoekers, kopen hier bij de Plus sloffen sigaretten met de 10.. En dan vluchteling zijn, nee sorry. Daarbij zijn ze elkaar aan het waarschuwen om niet naar nederland te komen want het is (ik citeer) niet goes genoeg hier.

Er zijn 4 vluchtelingen centrum hier in onze buurt. In winkels word gesloten waar normaal niks gebeurt.. Autos bekrast, zadels gesloten, aanhangers, ingebroken, noem maar op. Dit gebeurd hier normaal nooit maar ook echt NOOIT. Ik geef niemand echt de schuld maar het is toch wel heel toevallig. Daarbij lopen ze met de nieuwste van de nieuwste kleren en telefoon rond. Dit zijn helemaal gewn vluchtelingen en nee ik wil 'dat' volk wat ik hier even beschrijf NIET in mijn dorp.

Je zou eens moeten hore wat hier gezegd en vertelt word dat ben ik nog heeeeel mild..

Ze hebben geen werk! Ze HADDEN werk! Ze hadden een huis, een goed inkomen! Een gsm! Nu hebben ze NIETS meer! Ze hebben aan al die dingen niets als ze straks geen leven meer hebben omdat ze vermoord zijn! Hoe kun je nou zoiets zeggen??????

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:54

Desiree schreef:
Kozbi schreef:

Ze hebben geen werk! Ze HADDEN werk! Ze hadden een huis, een goed inkomen! Een gsm! Nu hebben ze NIETS meer! Ze hebben aan al die dingen niets als ze straks geen leven meer hebben omdat ze vermoord zijn! Hoe kun je nou zoiets zeggen??????

Weetje dat dat de GROOTSTE bullshit is die er is. Ze hadden werk omdat ze hierheen zijn gekomen.. Anders hadden ze nog gewoon werk. En ze GEVEN het gewoon toe. Kijk verdomme eens verder dan je neus lang is.

En daarbij als jij zo voor die vluchelingen bent dan neem zon familie in huis dan jatten ze hier tenminste niet de boel leeg ;)

Maar ik zal het geld gedeelte wel even uitleggen voor je als je echt denk dat ze zooo f*king arm zijn.

Ten eerate hierheen komen gaat als snel over 4000-5000 PER persoon. (Families van 5 of meer) telt dit flink in de centen

Ze hebben telefoons die ik MET werk niet eens kan betalen. Per persoon a 600

Dan ook nog eens doorreizen naar duitsland of nederland, weer via een mensen smokkelaar ben je nog eens 2/3 duizend euro aan kwijt bent.

Ga alsjeblieft weg met die lamme excuses dat deze mensen NIKS hebben. De meesste hebben het beter dan sommige zich kapot werkende nederlanders.

Open je ogen aub. Leer realistisch te zijn. Ik ga niet voor die mensen werken dat verrek ik. Dus ze zoeken maar wat anders. Hun land was en IS net zo welvarend als nederlands en misschien wel meer (olieland) en daarbij de helft zijn niet een syriers.. Daar is helemaal geen oorlag dat zijn gewoon mee komers..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 20:57

Ik dacht vroeger zoals jij. Maar nu ben ik 45 jaar oud. En mijn ogen zíjn nu juist open gegaan!
Ik weet dat er gelukszoekers tussen zitten. En die moeten er uit geschift worden, en vervolgens uit het land. Snap je hoe dat voor de ware vluchtelingen is? Zij vluchten voor hun leven, moeten een moeilijk proces doorstaan, te midden van economische vluchtelingen die de plek innemen die zij zo hard nodig hebben? Snap je dat dit wrijving geeft en dat ze zullen zeggen `wat doen jullie hier?`.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 08:23

Moderatoropmerking:
Omdat we niet de indruk hebben dat er na heropening binnen de regels gepost zal worden, wordt het tijdelijke slotje permanent.