Zuidlaren: handelaars bedreigen inspecteurs en cameraploeg

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:33

janderegelaa schreef:
Dit soort organisaties hebben helemaal geen belang bij een objectieve verslaggeving. Ze proberen alleen misstanden te filmen en laten het dan voorkomen alsof de hele markt zo is. Hoop dat ze goed bang gemaakt zijn.

Wát een reactie.... Het is toch de taak van journalistiek om misstanden aan de kaak te stellen? En dan ook nog eens agressie goedpraten. Belachelijk.

Ayasha
Blogger

Re: Zuidlaren: handelaars bedreigen inspecteurs en cameraploeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:33

Ja, als ze die taak nu eens ter harte namen en niet dit soort dingen zouden uitvreten dan zou iemand ze misschien ook nog serieus nemen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:35

Ayasha schreef:
Ja, als ze die taak nu eens ter harte namen en niet dit soort dingen zouden uitvreten dan zou iemand ze misschien ook nog serieus nemen.

Inderdaad, laat ze zich richten op compleet verneukte paarden die weer lekker het handelscircuit in worden gepompt. Dát zijn pas misstanden!!!
Daar heeft de gemiddelde paardenliefhebber ook nog iets aan, want op die manier komen die zaken tenminste eens onder de aandacht.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:36

Ze kunnen beter gaan filmen op die manege waar nu die arme adoptie-paarden aan het werk gezet zijn...

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:37

Ayasha schreef:

Als je aangevallen wordt terwijl je die taak aan het uitvoeren bent wordt dat ter harte nemen lastig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:39

áls inderdaad. Dit noem ik niet het ter harte nemen van die taak. Wellicht zit daar ons meningsverschil.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:39

269_life schreef:
Ayasha schreef:

Als je aangevallen wordt terwijl je die taak aan het uitvoeren bent wordt dat ter harte nemen lastig.

Oké, misschien kan jij me dan het antwoord geven.
Wat voor misstanden zijn hier gefilmd? En dan hebben we het niet over de handelaren die 'agressief' zijn naar het meisje toe.

Ja, ik zeg agressief maar even tussen aanhalingstekens, want dat is zo'n relatief begrip. En ik heb al wel gelezen in dit topic dat er zeer uiteenlopende meningen over hebben.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:40

pmarena schreef:
Ze kunnen beter gaan filmen op die manege waar nu die arme adoptie-paarden aan het werk gezet zijn...

Oooh dat heb ik gemist denk ik... Ook iets met Piep? Iemand anders begon daar ook al over...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:46

Je kan aan die graaiende handen nu ook niet echt zien of ze nu daadwerkelijk de camera raken of niet en of dat met de intentie is om die nu weg te slaan of gewoon de andere kant op te richten (wat ik niet perce agressief vind), daarna richt ze hem op de grond en begint ze te roepen maar ze kan van alles roepen en aangezien ze voor piepvandaag werkt en ze er baat bij heeft een "sensationeel" filmpje voor haar site te maken geloof ik niet direct dat alles wat ze roept maar waar is.
Er wordt trouwens aan het begin van het filmpje ook door iemand gezegd dat het daar gevaarlijk is en dan kan ik me voorstellen dat als er gedrang ontstaat je iemand aan de kant duwt omdat ze bijv in de buurt van een paard komen. Je ziet gewoon helemaal niets in dat filmpje, daarop kan je toch helemaal niet baseren dat die handelaren vast allemaal malafide criminelen zijn :?

EDIT: de mensen van piepvandaag zijn geen journalisten maar acitivisten die hebben niet als taak om aan verslaggeving of waarheidsvinding te doen, ze proberen enkel situaties altijd zo in beeld te brengen dat het klopt met hun vooraf bepaalde beeld in dit geval dat paardenmarkten slecht zijn.
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 22-10-15 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:49

Janine1990 schreef:
Oké, misschien kan jij me dan het antwoord geven.
Wat voor misstanden zijn hier gefilmd? En dan hebben we het niet over de handelaren die 'agressief' zijn naar het meisje toe.

Ja, ik zeg agressief maar even tussen aanhalingstekens, want dat is zo'n relatief begrip. En ik heb al wel gelezen in dit topic dat er zeer uiteenlopende meningen over hebben.

Je vergeet voor het gemak het artikel maar even te lezen?

Dit filmpje op zich gaat helemaal niet over het misstand dat ze aan de kaak probeerden te stellen (te vele paarden in een trailer), maar juist om de agressieve (hoe kan dat in vredessnaam een relatief begrip zijn?) benadering terwijl ze hun journalistieke taak uitvoerden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:53

269_life schreef:
Je vergeet voor het gemak het artikel maar even te lezen?

Dit filmpje op zich gaat helemaal niet over het misstand dat ze aan de kaak probeerden te stellen (te vele paarden in een trailer), maar juist om de agressieve (hoe kan dat in vredessnaam een relatief begrip zijn?) benadering terwijl ze hun journalistieke taak uitvoerden.

Je haalt mijn vraag uit de context die je zelf hebt gecreëerd.

Jij geeft aan dat het de taak van de journalist is om misstanden aan de kaak te stellen. (naar aanleiding van de reactie van janderegelaa die aangeeft dat dit soort organisaties geen belang hebben bij objectieve verslaglegging) Ben ik het mee eens.
Ayasha geeft vervolgens aan dat journalisten hun taak dan ter harte moeten nemen en niet dit soort dingen moeten gaan doen (handelaren pesten).

En dan zeg jij dat de journalist wordt aangevallen terwijl ze misstanden aan de kaak stelt. Dus vraag ik me af: wat voor misstanden was de journalist aan het vastleggen, terwijl ze (volgens jou en dit artikel) wordt 'aangevallen'.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 14:58

Ik heb het even voor je gequote uit mijn vorige bericht lieve Janine1990 :)

269_life schreef:
Dit filmpje op zich gaat helemaal niet over het misstand dat ze aan de kaak probeerden te stellen (te vele paarden in een trailer)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:01

269_life schreef:

269_life schreef:
Dit filmpje op zich gaat helemaal niet over het misstand dat ze aan de kaak probeerden te stellen (te vele paarden in een trailer)

Jeetje, ik zal proberen om mijn vraag in Jip en Janneke taal te stellen.

Nogmaals...

269_life schreef:

Welke misstanden (dat is de taak waar je het over hebt) is de 'journalist' dan aan het vastleggen terwijl ze wordt aangevallen?

De bedoeling van het filmpje is toch nooit geweest om zichzelf te laten aanvallen? :+

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:02

Janine1990 schreef:
pmarena schreef:

Oooh dat heb ik gemist denk ik... Ook iets met Piep? Iemand anders begon daar ook al over...

Zie laatste pagina's van dit topic:

[ON] Paarden failliete zorgboerderij onder de veilinghamer

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:16

Dat hele verhaal is ook gewoon lachwekkend. En maar blijven bieden.. Daar gaat je goed bedoelde donatiegeld. Waar tig andere goede dingen mee gehad had kunnen worden.

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:22

Janine1990 schreef:
Welke misstanden (dat is de taak waar je het over hebt) is de 'journalist' dan aan het vastleggen terwijl ze wordt aangevallen?

De bedoeling van het filmpje is toch nooit geweest om zichzelf te laten aanvallen? :+

Dit specifieke filmpje draait er om dat ze aangevallen wordt. Als je het artikel leest (aanrader!) staat er het volgende:

Citaat:
Het incident vond rond 02:15 uur plaats, toen Eyes on Animals inspecties uitvoerde tijdens het uitladen van pony’s uit een trailer. Zij stelden vast dat er veel te veel dieren samen in een trailer waren vervoerd.

Ik kan je in zoverre volgen dat er in dit specifieke filmpje dat misstand niet wordt vastgelegd (de agressie op zich is natuurlijk ook een misstand, al praat half Bok dat hier goed). Zij worden echter lastiggevallen tijdens het uitvoeren van hun journalistieke (mag zonder aanhalingstekens hoor) taak.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:22

269_life schreef:

269_life schreef:

Maar aan het begin van het filmpje is er toch helemaal geen trailer met teveel paarden in beeld? Als ze deze mensen begonnen te filmen omdat er teveel paarden op een trailer stonden en daarna zijn blijven filmen lijkt het me echt heel onlogisch dat je het prima vind dat je gefilmd wordt terwijl je paarden uit een trailer haalt of het zo'n clownsautotje is en je er pas druk om maakt dat je gefilmd wordt als daarna je iets heel onschuldigs staat te doen :o?

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:29

Is het feit dat je een 'journalist' zou zijn een vrijbrief om je zo opdringerig te gedragen? Overigens zijn dit geen journalisten. Journalisten berichten objectief en zonder vooringenomenheid over zaken. Piep staat er om bekend te bestaan uit mensen die overal dierenleed zien en daar ook altijd zondebokken in te zoeken en mensen zwart te maken.

Dat is geen nieuws verslaans, dat is net zo iets als greenpeace vergelijken met met de nos.
(Overigens, laten we ons behoeden voor 'journalisten' die aansturen op Diana achtige taferelen_

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 15:52

269_life schreef:
Janine1990 schreef:

Dit specifieke filmpje draait er om dat ze aangevallen wordt. Als je het artikel leest (aanrader!) staat er het volgende:

Citaat:
Het incident vond rond 02:15 uur plaats, toen Eyes on Animals inspecties uitvoerde tijdens het uitladen van pony’s uit een trailer. Zij stelden vast dat er veel te veel dieren samen in een trailer waren vervoerd.

Ik kan je in zoverre volgen dat er in dit specifieke filmpje dat misstand niet wordt vastgelegd (de agressie op zich is natuurlijk ook een misstand, al praat half Bok dat hier goed). Zij worden echter lastiggevallen tijdens het uitvoeren van hun journalistieke (mag zonder aanhalingstekens hoor) taak.

Het filmpje is toch niet gemaakt met de intentie om lastig te worden gevallen?
Dat deel van de quote mag je namelijk ook gerust beantwoorden.

Geef nu eens toe dat dit filmpje niet is gemaakt met de bedoeling om 'aangevallen' te worden?

Want jij geeft als reactie op Ayasha (je post van 14.37u) dat de journalist wordt aangevallen terwijl ze misstanden vastlegt.
Ik heb nu al meerdere keren gevraagd: "Welke misstanden legt ze dan vast?"
En al meerdere keren ter verduidelijking er achter gezet: "Het filmpje is toch niet gemaakt met de intentie een aanval uit te lokken?"
Er zouden te veel paarden in een trailer staan, zoals de OP aangeeft. Nou die trailer heb ik niet gezien.

Ik begrijp dat je me lief vind, maar ik zou nu ook lief vinden als je mijn vraag nu, na al dit werk om mijn specifieke vraag te verduidelijk, zou willen beantwoorden :)

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:11

Ik heb dat piepvandaag ooit ook eens geliked op facebook. Wat een stel amateurs zeg!
Dit filmpje draagt er ook niet echt aan bij. Er worden geen misstanden vastgelegd in mijn ogen, dus waar nou de heibel om is?

De handelaar reageert ook bepaald niet netjes. Maar dat dit nou echt nieuwswaardig is....? Neuh, voor mij in ieder geval niet. Gewoon weer een stel doorgedraaide activisten die maar wat graag onschuldige mensen te kakken zetten op hun rampage..

Sidera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-15 18:46

Musiess schreef:
Wat een onzin griet.

Er gebeurd niks joh. Ja die kleintjes willen niet mee lopen.
Tsja dat gebeurd vaker.

Als we op alle slakken zout gaan leggen krijgt de politie het druk met al die koekenbakkers die hier hun eigen privee paard een trailer in rossen.

De handelaren hoeven zeker niet zo te reageren dat praat ik niet goed. Maar die muts die zich bemoeid met die zaken. (Waar geen dierenleed aan te pas komt. Mbt slaan enz.) Moet maar is op de gemiddelde manege rondlopen tijdens de beginners lessen die leren hun pony naar voren te slaan met een zweepje.

Of op concours waar elke anky zijn/haar paard de trailer in bonjourd.

Het gaat toch ook niet om dierenleed of echt misstanden vast leggen? Het gaat erom dat die mensen worden bedreigd en agressief mee om wordt gegaan. Al was ze een cactus aan het filmen

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:11

Kan me voorstellen dat niemand midden in de nacht zit te wachten om gefilmd te worden.

Logisch dat ze naar legitimatie vragen.

Leek meer alsof ze hen stalkte. Geef gewoon even de ruimte om de pony's uit te laden.

Zie niks verkeerds. Wel een groep mannen die aangeven niet zomaar gefilmd te willen worden. Lijkt me hun goed recht.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:23

Janine1990 schreef:
Inoterry schreef:
Het gedrag van de handelaren tegenover de cameravrouw kan niet door de beugel!

En wat heeft het gedrag van de handelaren getriggerd?
Juist: Het camerameisje.

Dat is een gevaarlijke opmerking. Wat nou als ze daar in een leuk jurkje had gelopen en de mannen had getriggerd?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 08:35

Jennyj01 schreef:
Dat is een gevaarlijke opmerking. Wat nou als ze daar in een leuk jurkje had gelopen en de mannen had getriggerd?

In een leuk jurkje alleen hoef je een man niet te triggeren. De opmerkingen zijn het geweest, haar attitude. Als je geen contact maakt met iets of iemand hoef je diegene in helemaal niets te triggeren.
Dus enkel niet helemaal duidelijk beschreven wat precies dat gedrag triggerde. Helaas kan ik dat niet meer aanpassen.

Sidera schreef:
Musiess schreef:
Wat een onzin griet.

Er gebeurd niks joh. Ja die kleintjes willen niet mee lopen.
Tsja dat gebeurd vaker.

Als we op alle slakken zout gaan leggen krijgt de politie het druk met al die koekenbakkers die hier hun eigen privee paard een trailer in rossen.

De handelaren hoeven zeker niet zo te reageren dat praat ik niet goed. Maar die muts die zich bemoeid met die zaken. (Waar geen dierenleed aan te pas komt. Mbt slaan enz.) Moet maar is op de gemiddelde manege rondlopen tijdens de beginners lessen die leren hun pony naar voren te slaan met een zweepje.

Of op concours waar elke anky zijn/haar paard de trailer in bonjourd.

Het gaat toch ook niet om dierenleed of echt misstanden vast leggen? Het gaat erom dat die mensen worden bedreigd en agressief mee om wordt gegaan. Al was ze een cactus aan het filmen

Misschien kan jij mijn vraag dan beantwoorden: "Met welke intentie was dit meisje aan het filmen?"

PlantsTho

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-15 09:50

Janine1990 schreef:
Het filmpje is toch niet gemaakt met de intentie om lastig te worden gevallen?
Dat deel van de quote mag je namelijk ook gerust beantwoorden.

Geef nu eens toe dat dit filmpje niet is gemaakt met de bedoeling om 'aangevallen' te worden?

Want jij geeft als reactie op Ayasha (je post van 14.37u) dat de journalist wordt aangevallen terwijl ze misstanden vastlegt.
Ik heb nu al meerdere keren gevraagd: "Welke misstanden legt ze dan vast?"
En al meerdere keren ter verduidelijking er achter gezet: "Het filmpje is toch niet gemaakt met de intentie een aanval uit te lokken?"
Er zouden te veel paarden in een trailer staan, zoals de OP aangeeft. Nou die trailer heb ik niet gezien.

Ik begrijp dat je me lief vind, maar ik zou nu ook lief vinden als je mijn vraag nu, na al dit werk om mijn specifieke vraag te verduidelijk, zou willen beantwoorden :)

269_life schreef:

Waarom zouden zij in godsnaam een filmpje gaan maken om aangevallen te worden? Ze zijn daar voor het dierenwelzijn, niet om te provoceren.