Geen Wereldbekerwedstrijden voor Valegro

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:42

Anoniem schreef:
Niet zo flauw janine. Clinics (trainingen) worden ook bij Carl op stal gegeven.

Maar een echte insider ben je dus niet....!?
Dat is toch helemaal niet erg?
En natuurlijk mag jij je eigen mening hebben, maar blijf dichtbij jezelf, de feiten en eerlijk, dan kom je geloofwaardig over.

Anoniem

Re: Geen Wereldbekerwedstrijden voor Valegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 19:46

Ik heb nergens geschreven dat ik een insider ben. Dat komt van jullie vandaan. ik heb enkel geschreven dat ik wel eens ergens kom. Jullie maken het allemaal veel groter en spannender dan het is.

Essie73
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 20:20

Moderatoropmerking:
Het is ons opgevallen dat veel berichten persoonlijk worden, wordt gespeculeerd en off topic wordt gegaan. We snappen dat dit onderwerp een discussie teweeg brengt, maar probeer altijd op de bal te blijven spelen in plaats van op de man. Het zou zonde zijn wanneer we dit topic om bovenstaande reden moeten sluiten

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:16

Janine1990 schreef:
Anoniem schreef:
Niet zo flauw janine. Clinics (trainingen) worden ook bij Carl op stal gegeven.

Nee, dan had ik het me goed herinnerd. :) Zou ook wel eens zo'n clinic/training/demonstratie willen bijwonen.

Kennelijk doen ze er dan niet zo moeilijk over om met slof voor publiek te rijden.

Met slof klopt wel hoor. Carl heeft de " fijne kneepjes" bij Anne van Olst geleerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:23

Ik zeg niet dat het niet klopt. Maar dat ze er kennelijk geen probleem mee hebben het aan het publiek te tonen. Dus dat ze het geen big deal vinden.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:27

Als ze Valegro wel zouden starten, zouden er mensen klagen dat hij te veel moet doen en dat de ruiter en eigenaar enkel op geld uit zijn. Zeggen ze dat hij thuis mag blijven, zeggen de mensen dat er iets scheelt.

Wat ze ook zeggen, het is nooit voor iedereen goed.

Ik vergelijk graag dressuur met turnen. Controle van je lichaam, tot het uiterste van bewegingspotentieel gaan, fysiek zwaar. Maar als alles in harmonie verloopt, zo mooi om naar te kijken!

De turners en turnsters zijn ook blij als het seizoen voorbij is en ze eens niet de hele wereld moeten rondreizen. Hoe leuk het ook klinkt, maar maanden op het scherpst van de snee staan om elke keer weer het maximum van je lichaam te vragen. Dat verdient een pauze.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:41

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:47

Misschien ben ik niet geinteresseerd genoeg, maar als ik zo'n nieuwsbericht lees is de enige gedachte die in me opkomt: .....o...(einde gedachte)
:+

Zal me echt geen seconde boeien waarom hij op vakantie gaat, al ging hij de hele winter een slee trekken in siberie, I don't care. Is immers niet mijn paard.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 22:50

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:00

@ janderegelaa: in je link staat dat Anne bij Hester traint maar dat ze elkaar soms helpen en dat Hester via haar bepaalde goede paarden onder zijn kont gekregen heeft. Heb het even samengevat aangezien de link een forumtopic is.
Hij heeft het vak "geleerd" bij Bechtholsheimer en Rutten.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-15 23:04

joh misschien is ze der wissels nog steeds
kwijt... lekker boeiend. Ik vind het juist mooi dat ie de winter vrij krijgt. en volgens mij is het ook algemeen bekend dat hij vaak veel tijd nodig heeft om te acclimatiseren dus waarom heen en weer sleepen met zon een waar ze straks rio mee kan winnen als ze ook een jonkie de ervaring kan geven.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 06:54

Ik blijf erbij dat velen van jullie er te veel achter zoeken en dat het enkel met haar nieuwe paarden te maken heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:14

De reden waarom maakt me persoonlijk helemaal niet uit: zijn haar zaken, niet de onze. Waar ik me aan stoor is dat een persoon hier zegt te weten wat de reden is: eerst wat twijfelachtig, daarna zeker van haar zaak. Maar het alleen nodig vind om een zogenaamd tipje van de sluier op te lichten en vervolgens af te haken. Waarom? Als je het nodig vindt Gast5428 dat 'we' op de hoogte zijn van het echte verhaal: vertel dat dan of zeg niks. Ik snap dat niet zo goed. Maar iedereen moet wel weten dat zij 'meer weet van Valegro, Charlotte en Carl', waarom? Ik begrijp het niet. Als je begaan bent met het lot van Valegro, waarom dan dit soort posts... Je wilt niet dat 'we' (en nogmaals de reden waarom Valegro thuis blijft, maakt mij echt geen donder uit. Als dat nodig is, is dat nodig) geloven in sprookjes van het Dujardin/Hester-kamp, maar doet niks om 'ons' uit de droom te helpen. Dat is toch raar?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-15 07:22, in het totaal 1 keer bewerkt

sassie81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:20

Op Topsport nivo gaat het ook om het juiste management van de paarden. Je moet naar een piek toewerken en een paard kan niet blijven pieken. Lichamelijk niet. Ze doen dit heus niet zonder reden. Maar nou en
?! Hun management hun keuze.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:24

Ik snap dat wel hoor. Mijn paard die in de absolute basissport loopt knapt ook op van vakantie, en die doet echt niet veel. Valegro komt overal, loopt al een behoorlijke tijd in de top mee.. lekker poosje bosritjes mee maken en een beetje knutselen en in de tussentijd je andere toppers voorbereiden.

Eigenlijk ga ik met Sizzle mee, ik dacht ook..o.. en dat was het. Maar de reacties hier :+

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:52

maximuss schreef:
@ janderegelaa: in je link staat dat Anne bij Hester traint maar dat ze elkaar soms helpen en dat Hester via haar bepaalde goede paarden onder zijn kont gekregen heeft. Heb het even samengevat aangezien de link een forumtopic is.
Hij heeft het vak "geleerd" bij Bechtholsheimer en Rutten.

Hij heeft bij Anne van Olst gelest
http://www.localriding.com/dressage-rid ... ester.html

Anky heeft het ook ergens geleerd en is later met slof gaan rijden.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 07:59

Het maakt toch geen fluit uit bij wie iemand gelest heeft of waarom iemand voor een slof kiest.
Jemig wat een gezeur en gezever.

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:02

Sizzle schreef:
Misschien ben ik niet geinteresseerd genoeg, maar als ik zo'n nieuwsbericht lees is de enige gedachte die in me opkomt: .....o...(einde gedachte)
:+

Zal me echt geen seconde boeien waarom hij op vakantie gaat, al ging hij de hele winter een slee trekken in siberie, I don't care. Is immers niet mijn paard.

Dat heb ik dus ook. Vraag me echt af of mensen niets te doen hebben de hele dag als ze zich om dit soort dingen druk gaan maken...

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:23

Maaaaaarrrrrrr ben het met jullie eens hoor Sizzle en OliLau, maar ondanks dat het jullie niet boeit, net als mijzelf (al had ik naar mijn idee er een goed idee bij en heb die ook aangegeven), reageren we wel......
Toch?

Maar goed ik heb een alibi, want ik zit op een kind te wachten wat inmiddels 4 dagen te laat is,dus ik heb inderdaad niets te doen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:32

:')

Ik werd geprikkeld door de reacties. :D Misschien je kind ook onderbewust!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 08:35

Pantykous schreef:
:')

Ik werd geprikkeld door de reacties. :D Misschien je kind ook onderbewust!

Nou ik hoop dat die geprikkeld wordt, maar heb niet het idee dat het hem iets doet. Hij draait nog gewoon heen en weer in mijn buik en laat zich niet zien.
Kan iemand niet even een echt rrel-topic opzetten ofzo..... Misschien schiet het dan op!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:14

Tendance schreef:
Maaaaaarrrrrrr ben het met jullie eens hoor Sizzle en OliLau, maar ondanks dat het jullie niet boeit, net als mijzelf (al had ik naar mijn idee er een goed idee bij en heb die ook aangegeven), reageren we wel......
Toch?

Maar goed ik heb een alibi, want ik zit op een kind te wachten wat inmiddels 4 dagen te laat is,dus ik heb inderdaad niets te doen.

Haha! Die keur ik zeker goed! Succes met de laatste loodjes!

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:25

OliLau schreef:
Tendance schreef:
Toch?

Haha! Die keur ik zeker goed! Succes met de laatste loodjes!

Dank je! Net nog 2 boxen gemest en 20m gangpad aangeveegd, dus denk dat ik nog wel even moet wachten.

Olympia96

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:30

Het enige wat ik echt bijzonder aan het hele verhaal vind is dat Valegro straks op zo'n jonge leeftijd met pensioen gaat...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 09:33

Ze zullen hem vast nog wel rijden alleen geen wedstrijden meer...

Maargoed stel dat die wederom goud haalt in rio. Wat valt er dan ook nog te halen, EK´s, WK , OS , wereldbeker. Alles records in handen.. Het absolute hoogtepunt dan kan je beter dan afscheid nemen dan wachten tot er jongere nieuwe toppers opduiken en hem verslaan. Nu zal die altijd bekend blijven staan als het paard dat iedereen omver blies.