Paard verwond door loslopende honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:38

Lara_Silver schreef:
Nou lekker dan! Spuitje erin, en de eigenaar een flinke boete, misschien dat mensen dan leren hun dieren op te voeden in plaats het rotbeesten te laten worden!

Meteen spuitje erin? Dieren kunnen nooit meer los lopen dat is duidelijk. Maar om de honden meteen af te schrijven vind ik not done. Veel mensen denken teveel zwart-wit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 10:48

Tobbes schreef:
love_western schreef:

Op hol geslagen paarden in de buitenwereld is ook makkelijk te voorkomen.

Gewoon in de bak blijven rijden :D Gebeuren er geen aanrijdingen meer enzo.

Of paard gewoon niet los laten lopen maar hoofdstel om doen met teugels ;)
Vreemd dat je een paard nergens los mag laten lopen terwijl met honden wel mag terwijl die veel mee schade aan kunnen richting met hun tanden.

Mocht mijn paard wel schade veroorzaken, is aan bos of aan iemand persoonlijk, dan meld ik dat altijd en zorg ik er voor dat men niet slechter van wordt. Stukje fatsoen.

Een paard dat er vandoor wil, hou je niet tegen met een hoofdstel. Was het maar zo simpel.

En ik zie steeds vaker topics voorbij komen dat mensen door natuur lopen met paard los achter hun aan. Of erop zitten met alleen touwtje om hun nek heen.

En op steeds meer plekken zijn fotomeetings verboden. Omdat er teveel schade aan de natuur word gebracht. Omdat alles word plat gestampt.

Beide diersoorten kunnen schade aanrichten. Dat is een feit. Wat geen feit is dat een hond meer schade kan aanrichten. Dit kan een paard net zo goed.

En daarbij niet overal mogen honden loslopen. Dus je kunt niet beweren dat het overal mag. Het is alleen jammer dat sommige eigenaren daar lak aan hebben. Maar zo zijn er ook ruiters die aan sommige regels lak aan hebben.

Ik word er een beetje moe van dat er telkens overal excuses voor worden gezocht. Zie gewoon in wat de waarheid is. En dat je sommige ongelukken niet kunt voorkomen. Maar hou gewoon rekening met elkaar.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 12:28

maar het paard is niet verwond door de honden... dat is de clou van dit verhaal hier

het is er vandoor gegaan naar aanleiding van de honden, ruiter is eraf gekukeld en paard heeft zichzelf daarna verwond aan struiken en takken.

paard had net zo goed kunnen schrikken van gillende kinderen, kinderen dan maar afmaken???

en dan wil ruiter nog eens de eigenaar aansprakelijk gaan stellen???

deze ruiter gaat volgende week weer op dat paard, paard schrikt van een blaadje ruiter valt er weer af en paard breekt been... wie wil ie dan aansprakelijk gaan stellen???

en dan met het excuus paard is een sportpaard en kan nu niet meer uitgebracht worden.. ja duhhh... had ie hem op stal moeten laten staan

TuttiFrutti_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-15 13:11

speurneusc schreef:
maar het paard is niet verwond door de honden... dat is de clou van dit verhaal hier

het is er vandoor gegaan naar aanleiding van de honden, ruiter is eraf gekukeld en paard heeft zichzelf daarna verwond aan struiken en takken.

paard had net zo goed kunnen schrikken van gillende kinderen, kinderen dan maar afmaken???

en dan wil ruiter nog eens de eigenaar aansprakelijk gaan stellen???

deze ruiter gaat volgende week weer op dat paard, paard schrikt van een blaadje ruiter valt er weer af en paard breekt been... wie wil ie dan aansprakelijk gaan stellen???

en dan met het excuus paard is een sportpaard en kan nu niet meer uitgebracht worden.. ja duhhh... had ie hem op stal moeten laten staan

Precies!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:23

Sorry hoor, maar als er wat gebeurd dan heb je toch het fatsoen om je netjes te melden?
Voor rest is allemaal verzekeringswerk. Die zoeken het wel uit en lossen het op.

Ik vindt erg treurig dat die honden eigenaar niet het fatsoen heeft om zich netjes te melden.

DatBenIkNou

Re: Paard verwond door loslopende honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:39

Als het geen losloopgebied is voor honden, kan je de vergelijking met kinderen sowieso niet maken. Die honden renden achter het paard aan, waardoor het paard in paniek raakte. Ik heb zelf 2 honden en je hebt gewoon je verantwoording te nemen. Zijn het jagers, dan heb je ze gewoon aangelijnd als je ze niet voldoende onder appel hebt.

amke1305

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 11:45

briitje schreef:
En wat nog een grotere onzin is: 'straks pakt hij een kind'. Snappen mensen nog steeds het verschil niet tussen mens agressie en hond agressie?

Ik heb zo'n kind dat gebeten is door een hond. Een hond die al eerder een paard te pakken heeft gehad en ook nog een volwassene had gebeten. Een hond die dus na de eerste keer dat hij dat paard te pakken had gehad een spuitje had moeten krijgen. Want, zoals een dierenarts mij later vertelde, een hond die eenmaal heeft gebeten, blijft dat doen. En mijn kind blijft levenslang littekens in het gezicht houden, niets meer aan te doen, blij zijn dat ze het overleefd heeft.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:03

amke1305 schreef:
briitje schreef:
En wat nog een grotere onzin is: 'straks pakt hij een kind'. Snappen mensen nog steeds het verschil niet tussen mens agressie en hond agressie?

Ik heb zo'n kind dat gebeten is door een hond. Een hond die al eerder een paard te pakken heeft gehad en ook nog een volwassene had gebeten. Een hond die dus na de eerste keer dat hij dat paard te pakken had gehad een spuitje had moeten krijgen. Want, zoals een dierenarts mij later vertelde, een hond die eenmaal heeft gebeten, blijft dat doen. En mijn kind blijft levenslang littekens in het gezicht houden, niets meer aan te doen, blij zijn dat ze het overleefd heeft.

Dan zit er een steekje los bij de hond (want dit is geen normaal gedrag) of gewoon een enorm slechte opvoeding.

En dit had nooit moeten gebeuren, maar direct een spuitje na een paard bijten vind ik ook te kort door de bocht. De eigenaar had zijn verantwoordelijkheid moeten nemen en de hond aangelijnd of desnoods gemuilkorfd moeten houden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:09

amke1305 schreef:
briitje schreef:

Bullshit, onze hond heeft onze buurman ooit eens gebeten. En terecht, wat een nare vent. :o Maar dat is verder een heel betrouwbare hond met kinderen en volwassenen die geen gevaar dreigen te vormen voor haar gezin.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:11

Ik heb vorig jaar 5 bijtwonden opgelopen in handen en onderarm door andermans Duitse Herder. Toch ben ik het oneens met de stelling dat als een hond eenmaal gebeten heeft, hij dit vaker zou doen. Er zit hierbij een groot verschil tussen agressie naar mensen of naar wild/dieren.

xTiffani

Re: Paard verwond door loslopende honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-15 12:29

En er zijn altijd situaties waar een hond bijt zonder ook daadwerkelijk agressief te zijn.. wij hebben wel eens een jongentje over de vloer die serieus erg naar is tegen onze honden, hij loopt achter mijn husky aan en sluit hem soms zelfs in om hem te aaien etc. Nu is pepper een enorme goedzak en probeerd alleen maar kalm weg te stappen maar het had me ook niet verbaast als die een knauw gaf (had ik wel gedaan :Y) )

Maar onze terrier is een herplaatster die ook werd geklierd door een kleuter in zn puppentijd en deze bijt dus wel, als je hem met rust laat is het een lieve hond zal nooit zomaar bijten maar ja zodra je gaat klieren dan hapt ie wel degelijk.

Dus als dat jongentje langskomt is het altijd goed opletten, aaien mag maar niet achterna zitten.