Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
petraaken schreef:In de B kan ik het nog begrijpen dat ze die binnenkomende groet afschaffen maar al die andere klassen vind ik grote onzin. Ik vind het juist veel fijner om door te zitten in de middendraf. Kan ik veel beter het achterbeen er bij houden.
lotje5lotje schreef:Ik had begrepen dat ze doorzitten/lichtrijden in B en L aan de ruiter gaan overlaten (middendraf etc nagelaten). Ik vind die piepkleine stukjes lichtrijden in de B proeven lastig,en je brengt je paard telkens uit balans. Volgens mij wordt er in Duitsland altijd doorgezeten tijdens de proeven,ook de lagere klasses.
Zou fijn zijn als je zelf mag kiezen of je wil lichtrijden of doorzitten in de lagere klasses.

vur schreef:Het doet afbreuk aan de sport om alles maar te simplificeren. Alles draait om het geld. Beter toegankelijk voor iedereen? Voor de inkomsten van de KNHS. Hoe meer mensen met startkaarten, hoe beter.
Investeer meer in fatsoenlijk paardrijden en maak wat mij betreft de proeven maar moeilijker, in plaats van makkelijker. Alles moet tegenwoordig maar in hapklare brokken worden aangeboden. Paardrijden is niet makkelijk en simpel te leren voor iedereen. Het is afzien en hard werk. Vooral voor jezelf. Als je in de M al niet meer hoeft halt te houden bij binnenkomst en niet meer hoeft door te zitten bij verruimingen, wat stelt de africhting dan nog voor. Schaf dan de verzameling in de M2 ook maar af. Veel te moeilijk.
Maak het proeven rijden juist meer uitdagend en iets hoogstaands. Ik vind dat waar het nu naar toe lijkt te gaan 3 keer niks.
Anne_GTI schreef:Lijkt me toch grappig om de huidige ruiters in de diverse klassen een keertje uit het boekje waar 156 een winstpunt was te laten rijden.

bruintje123 schreef:Ik denk dat je daar de spijker op de kop slaat Janine.
Plus de jaag mentaliteit van tegenwoordig. Alles moet snel. Geen tijd meer voor basis. Geen tijd meer voor goede voorbereiding thuis.
Dan zijn proeven al snel te moeilijk.
En ach, op den duur ga je vanzelf klagen over juryleden die niet zien wanneer een paard 'goed' gereden is. Mando schreef:Geweldig die oude proeven.
Ik vind het jammer dat groeten word afgeschaft.
Vind het een stukje respect naar de jury toe en ik vind het ook netjes om eerst te groeten maarja blijkbaar ben ik ook van de oude stempel

) wel weer een pluspunt want ondanks d'r kort ogende nekje kan ze altijd heerlijk op de correcte manier stofzuigen