Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:30

vRhijn schreef:
leanR schreef:
Had hem idd ook nog graag in Rio gezien. Heel jammer voor ons, maar ik hoop toch het beste voor Totilas. Het zal bij Rath vast, op een of andere manier, ook wat druk van de ketel halen, maar natuurlijk voor hem ook (opnieuw) teleurstelling. Totilas had in ieder geval een waardiger afscheid verdiend.

Dat het tweede deel van zijn leventje in Duitsland er maar rooskleurig(er) uit mag komen te zien..
Dankjewel Totilas, voor alle mooie momenten

[ Video ]
_/-\o_

Toen toch niet kunnen denken dat nu, 7 jaar later het er zo voor zou staan :n
Als je dit filmpje ook vergelijkt met die van MAR, tijdens de persconferentie waar Totilas een paar keer in protest kwam, dat zegt genoeg.. -O-

Volgens mij weet ik welk filmpje je bedoeld. Vergelijkbare setting, maar totaal ander paard.

Toch respect voor Matthias die zich, ondanks alle negativiteit over hem in de media en onder de mensen, zich niet heeft verstopt en het toch is blijven proberen met Totilas. Dat zal echt geen gemakkelijke periode voor hem en zijn familie geweest zijn. Gewoon stom dat ze zo laks geweest zijn in Aken, dat had niet mogen gebeuren.

MyWup

Re: Totilas komt definitief niet meer terug in de sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 22:51

Ik heb genoten van Totilas en Gal, tuurlijk balen dat hij werd verkocht maar zo gaat dat. Paarden worden dagelijks verhandeld.
Heb MAR altijd succes gegund met Totilas, ik ga niet zeggen dat hij hem naar de filistijnen heeft gereden want voor hetzelfde geld was hij bij Gal ook kreupel geworden, en ook dit gebeurt, bij een toppaard of huis-tuin en keukenpaard. Dat blijft dus iets waar we nooit achter komen en ook helemaal niet belangrijk is.
Ik blijf nuchter en koester de filmpjes waar Totilas zich op zn best liet zien, voor mij niet belangrijk wie er op zat.
We moeten ons niet zo laten meeslepen, er komt zeker nog wel een paard waar we met open mond en watertandend naar zitten te kijken achter de tv.
En dan zijn we Totilas allemaal vergeten...
Geniet van de paarden in de topsport, dan graag wel zonder jaloerse, haatdragende en ik-weet-het-beter opmerkingen :)

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 00:29

K heb niet alle reacties gelezen

Maar Uhmz als ze wel dek dienst willen behouden. Apart, het "moeten". Dekken op de bok. Is evengoed n ZWARE aanslag op z'n benen!!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:36

Ik vind het nog het zuurste voor Gal..
Je kunt zeggen dat MAR ook veel te verduren heeft gekregen van de media en dergelijke maar Gal heeft hem opgeleid, gereden vanaf dat ie jonger was en zijn samen echt een team geworden.

Vond het al verschrikkelijk voor Gal toen ze hem verkochten, zo'n combi rijt je niet zomaar uit elkaar maargoed als er maar geld op de tafel komt.. En nu is het ook nog dat 'zijn' wereld paard naar de kl*te is.. Vind het echt heel erg rot voor hem!

Erg jammer maar ik heb er zo mijn eigen menig bij.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:11

Gal heeft er gewoon keihard aan verdiend hoor. Dit is de paardenwereld, hij heeft ervoor gekozen om in deze wereld te werken.
Sorry, maar ik vind er niet zoveel zielig aan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:20

de kogel is dan eindelijk door de kerk, bijzonder jammer!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:24

Tendance schreef:
Gal heeft er gewoon keihard aan verdiend hoor. Dit is de paardenwereld, hij heeft ervoor gekozen om in deze wereld te werken.

Dus dan mag je er geen verdriet om hebben. Wat een onzin.

Citaat:
Toto Jr. is ook nog eens Totilas x Desperados. (diezelfde Desperados die nu zilver in de kür haalde)
Dat moet met Edward toch fantastisch worden? Alleen zullen we daar nog een aantal jaar op moeten wachten.

We krijgen eerst Zonik nog :9

https://www.youtube.com/watch?v=CDUPhSvZRM8

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:28

RaafSmits schreef:
Ik vraag me serieus af of het nog dringen is bij de rietjes-bar van Totilas, na ál die negatieve publiciteit en blessure leed.

Ik hoop oprecht niet dat dit paard straks via de achterdeur in de luwte verdwijnt en dat hij inderdaad een paard waardige "oude dag "mag hebben.

Op een rare manier heb ik daar toch nog steeds zo mijn twijfels over.

Precies ook mijn gevoel!

Vraag me oprecht af hoe zijn 'pensioen' er uit mag zien....

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 07:32

We hebben de afgelopen 5 jaar veel commentaar gehad, wellicht leedvermaak met MAR omdat hij het niet eruit kon halen wat EG wel kon...

Maar laten we wel wezen, dat we nu helemaal niet meer van dit paard gaan horen, is toch ook niet wat we willen? Juist niet?
Terugkijkend heb ik liever dat Duitsland met MAR en Totilas mee zouden dingen in de top en van dit paard genieten dan de stempel die ze nu hebben... Je kunt met geld een hoop kopen, behalve geluk. En dat blijkt maar weer.

Ik hoop oprecht dat hij in zijn dekdienst nog wel kan functioneren, al heb ik nog sterk een vermoeden dat dit niet gaat gebeuren...

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 09:55

ik heb het idee dat dit een "geluk" (verkeerde naamkeuze) bij ongeluk is.
nu hebben ze een "reden" om de pibliciteit in te gaan en dan even later toch moeten afmelden om iets.
Vraag me oprecht af hoe zijn 'pensioen' er uit mag zien

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:37

Wat zonde dat hij topsport ui is maar eindelijk wordt er voor het paard gekozen Wordt :D

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:42

Ik denk eigenlijk nog niet dat het boek dicht is. Ik denk dat dit verhaal nog een staartje krijgt. Misschien verkoop, misschien herstarten, misschien de dood. Iig is dit nog niet het einde. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:46

eenitraM schreef:
Ik denk eigenlijk nog niet dat het boek dicht is. Ik denk dat dit verhaal nog een staartje krijgt. Misschien verkoop, misschien herstarten, misschien de dood. Iig is dit nog niet het einde. :D

De moeder van Mathias gaat m uitbrengen :))

Die Zoniak trouwens, wat onnatuurlijk, vind het vreselijk om naar te kijken :n

Yoshiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:46

leanR schreef:
Had hem idd ook nog graag in Rio gezien. Heel jammer voor ons, maar ik hoop toch het beste voor Totilas. Het zal bij Rath vast, op een of andere manier, ook wat druk van de ketel halen, maar natuurlijk voor hem ook (opnieuw) teleurstelling. Totilas had in ieder geval een waardiger afscheid verdiend.

Dat het tweede deel van zijn leventje in Duitsland er maar rooskleurig(er) uit mag komen te zien..

[ Video ]
_/-\o_

Die muziek ook 'you are my life, my crime, my (store?)''.
Dit was voor mij mijn meest favoriete combinatie ook en eerlijk gezegd, zodra ik hoorde dat Toot verkocht was zei ik al dat het niet 'zo goed zou kunnen zijn als bij Gal'.
Want wat een combinatie waren die twee! _/-\o

Edit: Natuurlijk bedoelde ik toendertijd niet dat het niks zou worden met MAR en Toot. Meer dat ik Totilas zó geweldig zag lopen bij Edward dat ik nauwelijks kon geloven dat het ook zo zou gaan bij MAR.
De merrie van de zus van mijn vriendin is ook drachtig van Toot. Dat zou ik zelf dan weer niet ervoor geven, vind het wel heel duur.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:58

Cowgirl schreef:
Tendance schreef:

Altijd zeggen: "Wat een onzin!", dat is zo'n dooddoener en kun je volgens mij net zo goed achterwege laten. Jij vindt het namelijk onzin. Iemand die echt in deze handel zit, die denkt daar heel anders over.
Natuurlijk mag hij het jammer vinden en zal hij het jammer vinden, maar romantiseren moet we het ook niet gaan doen.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:02

Eigenlijk is alles hier al wel gezegd. Blijf het ontzettend zuur vinden voor alle betrokken partijen.. Een enorme investering die zich helaas niet al te best heeft uitbetaald. Wel heel fair voor Totilas dat nu de keuze is gemaakt dat hij niet meer terug zal keren in de sport. Na voorgaande berichten had ik ook niet anders verwacht, er vanuit gaande dat alle betrokkenen het welzijn van Totilas voorop stellen. Ik hoop van harte dat hij in zoverre voldoende goed herstelt dat hij fit genoeg wordt bevonden voor de dekdienst.

Wat betreft het wel/niet zielig of sneu voor Edward Gal.. Moeilijk om voor hem in te vullen welke emoties bij hem spelen op dit moment. Ik denk dat het wel duidelijk is dat iedereen Totilas wat anders had gegund, namelijk een blessurevrije sportcarrière, of dat nou onder Gal of onder Rath was.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:31

Mensen die in de handel zitten, hebben wel gevoel (de een wat minder dan de ander }> ) , maar het is niet zo professioneel om dat te laten zien.
Paarden(sport)= emotie.
Dat bewijzen de talloze topics over Totilas eens te meer.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:34

Tendance schreef:
Cowgirl schreef:

Altijd zeggen: "Wat een onzin!", dat is zo'n dooddoener en kun je volgens mij net zo goed achterwege laten. Jij vindt het namelijk onzin. Iemand die echt in deze handel zit, die denkt daar heel anders over.
Natuurlijk mag hij het jammer vinden en zal hij het jammer vinden, maar romantiseren moet we het ook niet gaan doen.

Wat knap dat jij weet wat er in Gal omgaat...
En wat lekker generaliserend, ''iemand die in deze handel zit''....

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:39

Joolien schreef:
eenitraM schreef:

De moeder van Mathias gaat m uitbrengen :))

Die Zoniak trouwens, wat onnatuurlijk, vind het vreselijk om naar te kijken :n

Dat dacht ik dus ook -O-

Ik ben blij dat er voor het welzijn van Totilas is gekozen, dat heeft hij verdiend na al die inspanningen die hij verricht heeft. Ik hoop dat hij een paardwaardig bestaan zal leiden de rest van zijn leven, lekker in de wei!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:49

Yoshiko schreef:
leanR schreef:

[ Video ]
_/-\o_

Die muziek ook 'you are my life, my crime, my (store?)''.
Dit was voor mij mijn meest favoriete combinatie ook en eerlijk gezegd, zodra ik hoorde dat Toot verkocht was zei ik al dat het niet 'zo goed zou kunnen zijn als bij Gal'.
Want wat een combinatie waren die twee! _/-\o

Edit: Natuurlijk bedoelde ik toendertijd niet dat het niks zou worden met MAR en Toot. Meer dat ik Totilas zó geweldig zag lopen bij Edward dat ik nauwelijks kon geloven dat het ook zo zou gaan bij MAR.
De merrie van de zus van mijn vriendin is ook drachtig van Toot. Dat zou ik zelf dan weer niet ervoor geven, vind het wel heel duur.

Muziek : Elvis - my boy
Tekst waar jij naar doelt:
My Life,my pride, my joy

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:49

Pff hebben jullie gezien hoe de Duitse fanclub van Rath en Totilas Edward Gal afkraken, tjonge jonge niet normaal.
Natascha Lawrenz schrijft dit : Auch beim wiederholten Anschauen wird der Ritt nicht besser. Man sieht schon im Schritt deutliche Taktstörungen, Spannungstritte im Trab, eine deutlich hinten herausgestellte Hinterhand die zu keiner Zeit unter den Schwerpunkt fußt und im Galopp einehochgedrückte Kruppe besonders in den Wechseln. Ich verstehe die Richterentscheidungen ganz und gar nicht...

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:51

Ik meen toch echt ergens gelezen te hebben dat Edward na de verkoop van Totilas er behoorlijk emotioneel onder was en niet de pers te woord wou staan.
En ik denk dat iedere paardeneigenaar zich daar wel iets bij kan voorstellen.

Handel, werk of niet je bouwt iets op met zo'n paard. Wint EK's, WK's NK's en de grote droom van iedere topsporter een OS gouden medaille lag behoorlijk binnen handbereik.
Zo'n dier is je maatje die je kwijtraakt en als je die gevoelens niet hebt kun je maar beter auto's gaan verkopen want dan red je het verder ook niet.

Dus ja DIKKE VETTE ONZIN dat je er niet verdrietig om mag zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:52

Klaas15 schreef:
Pff hebben jullie gezien hoe de Duitse fanclub van Rath en Totilas Edward Gal afkraken, tjonge jonge niet normaal.
Natascha Lawrenz schrijft dit : Auch beim wiederholten Anschauen wird der Ritt nicht besser. Man sieht schon im Schritt deutliche Taktstörungen, Spannungstritte im Trab, eine deutlich hinten herausgestellte Hinterhand die zu keiner Zeit unter den Schwerpunkt fußt und im Galopp einehochgedrückte Kruppe besonders in den Wechseln. Ich verstehe die Richterentscheidungen ganz und gar nicht...

En dat gebeurde andersom niet?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:53

Cowgirl schreef:
Ik meen toch echt ergens gelezen te hebben dat Edward na de verkoop van Totilas er behoorlijk emotioneel onder was en niet de pers te woord wou staan.
En ik denk dat iedere paardeneigenaar zich daar wel iets bij kan voorstellen.

Handel, werk of niet je bouwt iets op met zo'n paard. Wint EK's, WK's NK's en de grote droom van iedere topsporter een OS gouden medaille lag behoorlijk binnen handbereik.
Zo'n dier is je maatje die je kwijtraakt en als je die gevoelens niet hebt kun je maar beter auto's gaan verkopen want dan red je het verder ook niet.

Dus ja DIKKE VETTE ONZIN dat je er niet verdrietig om mag zijn.

_/-\o_

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 11:56

Tsja, dat laatste bericht verbaast mij niets. Het is altijd makkelijker om de schuld bij een ander te leggen/met het vingertje te wijzen. Wij Nederlanders vinden Totilas verslechterd in alle opzichten sinds dat hij bij Rath (in training) staat. Er wordt gezegd dat de combinatie Totilas en Edward Gal nooit gescheiden had mogen worden. Nu de sportcarrière van Totilas door blessures beëindigd moest worden, lijken 'onze' speculaties en voorspellingen bevestigd te worden en is het voor Duitsers het makkelijkst om de schuld terug te leggen bij Gal.