Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
vencedor schreef:Ik word hier zo moe van...
Topsport is hard, ongeacht of het om mensen en dieren gaat. Pupliek , fans, mensen willen ook steeds meer spektakels zien. Mooier, extremer beter. Dus dat zou betekenen dat iedereen op de tribunes net zo schuldig is als de personenn in de top. Want als niemand het interesseert en geen bakken geld betaald om het te zien hoeven die zich ook niet zo druk te maken om het spektakel.
geerke schreef:Percy schreef:Misschien moeten alle topsporters er maar mee ophouden. Inclusief Epke Zonderland, de voetballers, de zwemmers etc. want goed begeleid naar je top werken met plezier in het werk is oh zo slecht.
Soms zijn er rotte appels, soms zijn er inschattingsfouten maar laten we vooral iedereen over één kam scheren en er tegen aan gaan trappen. Dan kunnen de stokpaardjes weer van stal gehaald worden.
hoe kun je nu mensen vergelijken met mensen die dieren ge(mis)bruiken voor hun succes?
Ik begreep dat jij bekend bent met internationaal niveau?Dan weet je ook dat het niet over rozen gaat,en dat het paardenwelzijn zeker niet altijd voor op staat.
_Nelleke_ schreef:Anne_GTI schreef:Het afscheid van PIB op 18 jarige leeftijd terwijl die altijd in de rollkur losgereden is lijkt mij dan weer een goed voorbeeld dat mits op de juiste manier toegepast het juist bijdraagt aan langere houdbaarheid van een grandprix paard.
Omdat 1 taai paard er geen last van heeft, hoeft het niet te betekenen dat het heeft bijgedragen aan het behalen van zijn 18 jaar op top niveau.
Joolien schreef:Listje, dat ben ik neit met je eens. Ik heb paarden afgestompt zien worden, ja die waren daarna wel braaf ja. Als ze het maar niet in hun hoofd haalden om wat anders te doen dan wat er van hun gevraagd werd.
Llewella schreef:Hoe kunnen we nu serieus eerlijk en oprecht de vergelijking blijven maken tussen paarden en topsporters binnen andere sporten? Kiest het paard vrijwillig voor topsport? Of is het paard een middel in de topsport? Krijgt het paard de dikke vette bankrekening zoals een voetballer dat krijgt? Welk zeggenschap heeft het paard? Ik weet niet hoor maar een paard is net zo'n levend wezen als een mens.
listiglistje schreef:Joolien schreef:Listje, dat ben ik neit met je eens. Ik heb paarden afgestompt zien worden, ja die waren daarna wel braaf ja. Als ze het maar niet in hun hoofd haalden om wat anders te doen dan wat er van hun gevraagd werd.
Ja Joolien jij kwam ook echt op de topstallen![]()
Het is de laag eronder waar het misgaat, waar de paarden en ruiters aan talent ontbreken....daar ben jij geweest en heb jij gezien.
Ik heb op een internationale stal gewerkt en kwam daardoor ook op ander topstallen met de grote namen,
maar echt geen kwaad woord daarover, echt top hoe ze met hun paarden omgaan
listiglistje schreef:Afdeling sterkte verhalenals je het mij vraagt.....
Citaat:een sterke argumentering is helaas geen bewijs, het omdraaien van bewijslast helpt ook niet,
geerke schreef:Ik begreep dat jij bekend bent met internationaal niveau?Dan weet je ook dat het niet over rozen gaat,en dat het paardenwelzijn zeker niet altijd voor op staat.
liedje89 schreef:Llewella schreef:Hoe kunnen we nu serieus eerlijk en oprecht de vergelijking blijven maken tussen paarden en topsporters binnen andere sporten? Kiest het paard vrijwillig voor topsport? Of is het paard een middel in de topsport? Krijgt het paard de dikke vette bankrekening zoals een voetballer dat krijgt? Welk zeggenschap heeft het paard? Ik weet niet hoor maar een paard is net zo'n levend wezen als een mens.
Als je denkt dat er in de topsport bij mensen niemand wordt uitgebuit zie je het imo wel een beetje rooskleurig in hoor. Dat is misschien waar voor de Nederlandse topsporters maar in sommige landen worden jonge kinderen in opleidingen gestopt om topsporter te worden waar ze niet voor kiezen, waar ze enorm zware opleidingen volgen die imo nooit gezond kunnen zijn en de meeste het toch nooit zullen maken en daar dus ook niet rijk van gaan worden. In china bijvoorbeeld: http://www.dailymail.co.uk/news/article ... -bars.html