Sjef Janssen:Totilas maanden uitgeschakeld, gun hem oude dag

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Re: Sjef Janssen:Totilas maanden uitgeschakeld, gun hem oude dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:52

En waarom zouden ze een kreupel paard willen terugkopen?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 14:52

Als hij niet meer kan sporten, dan heeft niemand meer iets aan sportrechten, dus ik denk dat dit door iedereen afgewacht gaat worden.
En terugkopen van sportrechten heeft dan ook geen zin meer.
Ik denk dat er een aantal mensen verdiend hebben aan Totilas.
De verkopers, maar ook Paul Schockemohle al lang.
Alleen Ann niet, die is verlies aan het lijden, dat was logisch, maar dit is meer verlies dan gehoopt natuurlijk.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:02

Wat moet Glock er dan mee?

Shoran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:05

Jolien87 schreef:

Laten we eerlijk zijn. Glock heeft geld teveel. ;)
Gewoon puur uit liefdadigheid

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:07

Ja dat zou nog kunnen, om de cirkel rond te maken. Als hij dan toch met pensioen moet.
In dat geval is het natuurlijk wachten tot de eerste hoopvolle (naïeve) reacties komen van mensen die denken dat hij nu weer de top kan bereiken met Gal. Áls die kans al bestond dat zou Schockemöller het nieteens overwegen om Toot weer te verkopen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 15:55

GewoonNoor schreef:
Jolien87 schreef:

En voor de fok.
En als ie dan nog berijdbaar is is ie leuk voor wat demo's en hengsten show's.

Maar denk het niet , paard blijft in Duitsland.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:28

Tendance schreef:
Als hij niet meer kan sporten, dan heeft niemand meer iets aan sportrechten, dus ik denk dat dit door iedereen afgewacht gaat worden.
Alleen Ann niet, die is verlies aan het lijden, dat was logisch, maar dit is meer verlies dan gehoopt natuurlijk.

Vergeet niet dat Edward er ook een bak geld aan verdiend heeft.
En voor Ann Katrin is dit een schijntje, die ligt daar geen seconde financieel van wakker.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:29

GewoonNoor schreef:
Jolien87 schreef:

Linsenhoff heeft meer geld............

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:33

GewoonNoor schreef:
Jolien87 schreef:

Cowgirl schreef:
En voor de fok.
En als ie dan nog berijdbaar is is ie leuk voor wat demo's en hengsten show's.

Maar denk het niet , paard blijft in Duitsland.

Ik acht de kans ook vrij klein tot simpelweg niet aanwezig.
Maar dat is nu dus de vraag die bij velen speelt: is hij straks nog geschikt voor de fok?

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:41

R12312 schreef:
Tendance schreef:

Vergeet niet dat Edward er ook een bak geld aan verdiend heeft.
En voor Ann Katrin is dit een schijntje, die ligt daar geen seconde financieel van wakker.

Dat bedoel ik ook. Natuurlijk heeft Edward hier aan verdiend.
En ondanks dat Ann geen seconde wakker ligt van de centen is zij wel degene die verlies lijdt. Financieel maakt dat haar misschien niet uit, maar je koopt een paard niet voor de sport omdat je hem graag op stal ziet staan.
Noem het voor het gemak maar emotioneel lijden.

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 16:48

liekensancho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:02

Babootje schreef:
wilma12 schreef:
Ik denk niet dat dekdienst eerlijk is voor zijn gezondheid. Komt de bot ontsteking niet ten goede en alle overige blessures die hij ervan kan krijgen.

Persoonlijk denk ik dat Toot ten onder is gegaan aan de dekdienst.

Ja, dat vrees ik ook

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:09

Tendance schreef:

Ja inderdaad, al zou het wel een mooi sprookje zijn moet ik toegeven. Ann die verlies hier inderdaad. Ik weet nog tijdens die documentaire had gezegd dat dan het zusje of stiefzusje van Rath er verder mee zou gaan rijden als leerpaard en dat zij er uiteindelijk misschien mee zou kunnen starten en dat kan denk ik zelfs niet meer..

En ja dat sjef zegt 'aan de praat hebben gekregen' dat is denk ik ook wel een beetje boeren nuchterheid. Ja dat hoor ik vooral mannen wel vaker zeggen :')

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:09

Ayla_4Ever schreef:
Ik ben bang dat Totilas niet meer op de wei komt.

Ook mede door wat de fokker vertelt vanaf 06:20
http://www.npo.nl/totilas-paard-en-feno ... W_00838320

Is gewoon aangeleerd gedrag...hij mag niet "wild" doen dus voordat hij gaat rennen halen ze hem binnen.

Corine20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:11

Focussed schreef:
http://www.nos.nl
Als een paard een bot ontsteking heeft loopt hij, m.i. de hele proef kreupel. Ik heb Totilas tijdens deze proef niet kreupel zien lopen.. Wel zag ik dat de verbinding van paard en ruiter niet optimaal was, waardoor er geen sprake was van een goede aanspanning Edward Gal heeft Totilas altijd goed gegymnastiseerd en de pezen en spieren op de juiste spanning gezet. Mathias Rath heeft dat echter nooit goed voor elkaar gekregen en dan is het heel aannemelijk dat deze spieren en pezen geïrriteerd raken. In combinatie met het dekken (waarbij hij lang op de achterbenen moet staan) denk ik dat deze verkeerde belastingen de oorzaak zijn van alle ellende..

Totilas, het dressuurpaard waarmee Edward Gal in 2010 drie wereldtitels behaalde, heeft mogelijk zijn laatste wedstrijd gereden. Het paard heeft een botontsteking en is zeker vier tot vijf maanden uitgeschakeld.

"Hij kampt voortdurend met Robben-blessures", vertelt Sjef Janssen, trainer van het toppaard. "Het is de ene blessure na de andere. We hebben hem wel weer aan de praat gekregen. Maar je wordt er helemaal tureluurs van. Misschien moeten we hem z'n oude dag gunnen."

Volgens Janssen valt niet uit te sluiten dat daarmee de loopbaan van de vijftien jaar oude Totilas in de dressuursport ten einde is. "Het zou zomaar kunnen."
Botontsteking

Totilas maakte tijdens het EK in Aken zijn rentree op topniveau na langdurig blessureleed. Met de Duitser Matthias Rath presteerde hij niet slecht in de landenwedstrijd, maar de combinatie kon niet voorkomen dat de Duitsers van de eerste naar de derde plaats zakten.

Kort na zijn proef bleek het paard een blessure te hebben aan een achterbeen en besloot de Duitse equipe Totilas terug te trekken. Nader onderzoek toonde aan dat het om een botontsteking bij zijn linkerhoef gaat.

De Nederlands gefokte Totilas werd in 2011 verkocht aan de Duitse stal van Paul Schockemöhle. Met Matthias Rath als berijder kwam Totilas nooit meer in de buurt van de eerdere topprestaties.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:17

Corine20 schreef:
Focussed schreef:
http://www.nos.nl
Als een paard een bot ontsteking heeft loopt hij, m.i. de hele proef kreupel. Ik heb Totilas tijdens deze proef niet kreupel zien lopen.. Wel zag ik dat de verbinding van paard en ruiter niet optimaal was, waardoor er geen sprake was van een goede aanspanning Edward Gal heeft Totilas altijd goed gegymnastiseerd en de pezen en spieren op de juiste spanning gezet. Mathias Rath heeft dat echter nooit goed voor elkaar gekregen en dan is het heel aannemelijk dat deze spieren en pezen geïrriteerd raken. In combinatie met het dekken (waarbij hij lang op de achterbenen moet staan) denk ik dat deze verkeerde belastingen de oorzaak zijn van alle ellende..

Totilas, het dressuurpaard waarmee Edward Gal in 2010 drie wereldtitels behaalde, heeft mogelijk zijn laatste wedstrijd gereden. Het paard heeft een botontsteking en is zeker vier tot vijf maanden uitgeschakeld.

"Hij kampt voortdurend met Robben-blessures", vertelt Sjef Janssen, trainer van het toppaard. "Het is de ene blessure na de andere. We hebben hem wel weer aan de praat gekregen. Maar je wordt er helemaal tureluurs van. Misschien moeten we hem z'n oude dag gunnen."

Volgens Janssen valt niet uit te sluiten dat daarmee de loopbaan van de vijftien jaar oude Totilas in de dressuursport ten einde is. "Het zou zomaar kunnen."
Botontsteking

Totilas maakte tijdens het EK in Aken zijn rentree op topniveau na langdurig blessureleed. Met de Duitser Matthias Rath presteerde hij niet slecht in de landenwedstrijd, maar de combinatie kon niet voorkomen dat de Duitsers van de eerste naar de derde plaats zakten.

Kort na zijn proef bleek het paard een blessure te hebben aan een achterbeen en besloot de Duitse equipe Totilas terug te trekken. Nader onderzoek toonde aan dat het om een botontsteking bij zijn linkerhoef gaat.

De Nederlands gefokte Totilas werd in 2011 verkocht aan de Duitse stal van Paul Schockemöhle. Met Matthias Rath als berijder kwam Totilas nooit meer in de buurt van de eerdere topprestaties.

Ja ik denk dat je helemaal gelijk hebt hier mee Focussed!!!

Corine20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:17

Sizzle schreef:

wilma12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:21

Totilas dekte al ruim een jaar niet meer vertelde sjef net op de tv. Dit was niet te combineren met sport. Alleen diepvries was er beschikbaar.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:23

wilma12 schreef:
Totilas dekte al ruim een jaar niet meer vertelde sjef net op de tv. Dit was niet te combineren met sport. Alleen diepvries was er beschikbaar.

Wellicht dat die mogelijkheid er straks weer is als hij uit de sport wordt gehaald.
Het belangrijkste is dat het beestje gelukkig is. Dat gehannes met dat beest lijkt me niet bevordelijk voor zijn gemoedstoestand.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:57

Corine20 schreef:
Sizzle schreef:

Maar het staat gewoon al vast dat hij een botontsteking had tijdens de proef? :?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:02

Naja iemand zei eerder ook al dat dieren wel vluchtdieren zijn die van oorsprong niet snel laten merken als ze zwakker zijn. Misschien was het bij Totilas inderdaad het geval. Bella Rose die had ook last van een Sfeer toch tijdens de WEG de volgende dag terwijl ze tijdens die proef niks liet zien. En volgens mij is de hoefsfeer er ook niet van de 1 op andere dag. Nu is dat natuurlijk wel weer anders dan een botontsteking natuurlijk dat weet ik niet.

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:16

HorseTimeXL schreef:
Naja iemand zei eerder ook al dat dieren wel vluchtdieren zijn die van oorsprong niet snel laten merken als ze zwakker zijn. Misschien was het bij Totilas inderdaad het geval. Bella Rose die had ook last van een Sfeer toch tijdens de WEG de volgende dag terwijl ze tijdens die proef niks liet zien. En volgens mij is de hoefsfeer er ook niet van de 1 op andere dag. Nu is dat natuurlijk wel weer anders dan een botontsteking natuurlijk dat weet ik niet.

Dat had ik gezegd inderdaad. Zou niet het eerste paard zijn, zoals je al aangeeft ;)

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:18

Wel altijd gezellig. Die hoefsfeer :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 21:59

Ontstekingen kunnen ze toch niet zien op een röntgenfoto? Dat kan toch alleen met een scan en een goedje wat je naar binnen krijgt. Dus ze konden niet weten dat toot die ontsteking in het bot had.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:09

Bij die van mij was een goedje niet nodig, maar inderdaad was het op de foto niet te zien, maar op de scan wel.