EK Aken: unieke bronzen medaille voor Nederlands reiningteam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jinthe1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:51

Spatter, ik kan mij vaak vinden in je posten maar hierin niet. Deze foto is gemaakt tijdens de weg 2010 vlak na binnenkomst. Op het filpmje zie je het paard bewegingen naar zijn borst maken. Tja, op de foto is dit dan een momentopname. Ik heb Anky de laatste weken live zien trainen maar heb haar nooit de rollshit zien uitvoeren. Gewoon een losse training is wat ik gezien heb met een Anky die er veel plezier in heeft.

Geryon

Re: EK Aken: unieke bronzen medaille voor Nederlands reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 16:53

Spatter dit meen je toch niet? Duidelijk geen bewuste rollkur.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:26

Volgens mij hapt ie gewoon naar zijn borst. Kan een vliegje of zweet zijn, maar echt geen rollkur.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 19:32

superpony schreef:
Volgens mij hapt ie gewoon naar zijn borst. Kan een vliegje of zweet zijn, maar echt geen rollkur.

Zo ziet het er voor mij ook uit :j

Wat zo stoer vind van Ankie is dat ze eigenlijk een schijtluis is op een paard (één bokje en ze is al weg, volgens haar zeggen) en dus over die grens heen moet bij de run down voor een stop. En dat zegt ze ook (weliswaar niet met zoveel woorden) in dit interview. De spins denkt ze al dat ze snel doet en dat valt dan tegen, en het 'loslaten' voor de rundown is tegennatuurlijk voor haar. Vind het echt stoer dat ze op deze manier met haar angst omgaat.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:47

Die foto komt uit deze proef van 5 jaar geleden en is aan het begin van de proef met het spinnen. Whiz is best een heet paard en ik denk dat ie er zin in had. Anky houd d'r hand stil met niet heel veel druk en pakt alleen maar even iets op voor aanvang van de spin, Whiz duikt zelf overdreven met zijn hoofd naar beneden. Ik vind het nou niet direct rollkur.
https://www.youtube.com/watch?v=Gk09rC-UepI