Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RaafSmits schreef:Leuk joh!!!
Een carriére als "sportpaard "
Wéér een levenslang naar de knoppen geholpen.
( en dan is het nog maar de vraag hoe lang "levenslang "mág zijn )
Def schreef:Sneu voor Rath!
En allereerst erg sneu voor Totilas.
Laat hem maar lekker met pensioen gaan en pijn vrij dekhengst zijn, hij heeft zich genoeg bewezen!
RaafSmits schreef:Leuk joh!!!
Dieselpaard schreef:RaafSmits schreef:Leuk joh!!!
Ja, want in de carrières van recreatiepaarden is nooit blessureleed, worden paarden niet doorverkocht enz.
Wat een kansloze opmerking.
Ik vind het erg sneu voor ruiter en paard dat ze evengoed gestart zijn omdat de keuringsartsen zeiden dat t wel kon. Ik zou het jammer vinden als de schade zodanig is dat hij ook voor de fokkerij niet meer gebruikt kan worden. Ik vind het namelijk een prachtpaard om te zien.

Sannnn schreef:geerke schreef:
nee ik weet er helemaal niets van....daarom heb ik al 35 jaar geleden afscheid genomen van deze praktijken.En ja...ik geloof als je het aan een paard zou vragen hij veel gelukkiger is met een bosritje.Maar velen verstaan hun paard niet.
Heb je ook op internationaal top niveau gereden dan?
Geloven is wat anders dan daadwerkelijk zo zijn.
Thesserd schreef:Al met al een triest verhaal. Geen winnaars, alleen maar verliezers. Hoewel ik nog steeds geen fan ben van het op bepaalde manieren rijden in de hoge dressuursport.... Dit gun ik niemand.
Misschien stom om over te beginnen, maar als hij echt niet weer terug keert in de sport, dan zullen ze mega veel verlies gemaakt hebben qua geld. Jeetje
Citaat:Wüst gaf slechts 72.900%
Citaat:Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."
Heb je ze gemist?
geerke schreef:Vind dat ik er wel iets over mag zeggen,ben groom geweest van een internationale ruiter,dan zie je genoeg dingen om te bedenken dat het geen leuke wereld is.Als je van paarden houdt tenminste....als het is ter meerdere glorie van jezelf kan de mishandeling best ver gaan