Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special *Update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:56

Dit verhaal kent alleen maar verliezers...

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:56

Dier heeft veel minder gewerkt dan de meeste GP paarden :+

Tabaluga12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:57

Heel heel heel erg jammer. Taktworden worden terecht lager gepunt en is geen reden tot uitsluiting. Dat er achteraf meer aan de hand blijkt te zijn is heel triest voor het paard en eigenaars. Dit is natuurlijk bodybuilding en turnen op het hoogte niveau. Niet gek dat het paard dit niet vol kon houden.

Sterkte Toti!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 12:57

Nou heb ik er dus niet veel verstand van, maar ik keek vroeger altijd graag naar de dressuurtop op tv.
Tot dus Totilas bekendheid kreeg met Gal. Ik begreep toen al de euforie niet van iedereen, in mijn leken ogen zag het er totaal niet prettig uit, benen gingen naar mijn gevoel alle kanten op behalve de goede.
Dit is voor mij wel de tendens geworden, van wat blijkbaar mooi is in de dressuur; opgekropte nekkies en een maai beweging, die niets dressuurmatigs meer heeft.
Het maakt dat ik dus ook niet meer kijk, of mij bemoei met dit soort discussie's, maar ik wil toch even zeggen, dat ik een vieze smaak in mijn mond krijg als dus en DA's en voorzitter en vooral niet te vergeten eigenaren zelf, het welzijn van het paard niet op 1 zetten.
Ik vind het hartstikke triest voor het dier zelf en hoop dat hij een pensioen op de wei krijgt...

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:00

Verschrikkelijk jammer voor de combi. Iemand al bedacht dat als ze zich terug hadden getrokken dat er ook geen goed woord voor over was?

Misschien zagen ze dit als DE manier om de wereld te laten zien dat hij echt op is en met " bewijs" er een punt achter te zetten...

Zeg nu eerlijk, wie geloofd het als ze afzeggen omdat toot niet rad loopt? Op deze manier kunnen ze met opgeheven hoofd ( sort of) de aftocht blazen. Maar dat is mijn idee erachter... blijft speculeren.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:00

Leuk joh!!!
Een carriére als "sportpaard "

Wéér een levenslang naar de knoppen geholpen.
( en dan is het nog maar de vraag hoe lang "levenslang "mág zijn )

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:01

smileydees schreef:
Arme Totilas. Ik hoop voor het paard dat ie als dekhengst aan de slag mag. :7

het maakt het paard niks uit hoor of hij mag starten of niet :+

jammer het zag er laatst toch goed uit moet ik zeggen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:02

RaafSmits schreef:
Leuk joh!!!

dacht gemiddeld 8 jaar...en dat voor een dier wat met normaal gebruik,goede verzorging en wat geluk makkelijk 30 jaar kan halen.
Bonfire ook trouwens.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:04

Def schreef:
Sneu voor Rath!
En allereerst erg sneu voor Totilas.
Laat hem maar lekker met pensioen gaan en pijn vrij dekhengst zijn, hij heeft zich genoeg bewezen!

Vind je? zovaak is hij niet gestart in zijn leven hoor.
Vooral edward heeft iets bewezen het paard zelf vind ik niet heel bijzonder en heeft nog niets zo heel lang meegedraaid

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:05

RaafSmits schreef:
Leuk joh!!!

Ja, want in de carrières van recreatiepaarden is nooit blessureleed, worden paarden niet doorverkocht enz.
Wat een kansloze opmerking.

Ik vind het erg sneu voor ruiter en paard dat ze evengoed gestart zijn omdat de keuringsartsen zeiden dat t wel kon. Ik zou het jammer vinden als de schade zodanig is dat hij ook voor de fokkerij niet meer gebruikt kan worden. Ik vind het namelijk een prachtpaard om te zien.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:06

Liezel1 schreef:
Dit verhaal kent alleen maar verliezers...

Precies wat ik ook dacht. In en in triest...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:08

Ik denk einde sport voor Totilas. Zonde van het geld want wat heeft hij nou gelopen? Bijna niks door blessures.
En de jury bij keuring snap ik echt niet oh kan wel laatt maar door ppff bril achterste voren binnenste buiten zeker.
Dat is toch niet in het welzijn van het paard denken?
En als ruiter moet je toch kunnen zien/voelen dat hij niet goed loopt.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:09

Al met al een triest verhaal. Geen winnaars, alleen maar verliezers. Hoewel ik nog steeds geen fan ben van het op bepaalde manieren rijden in de hoge dressuursport.... Dit gun ik niemand.

Misschien stom om over te beginnen, maar als hij echt niet weer terug keert in de sport, dan zullen ze mega veel verlies gemaakt hebben qua geld. Jeetje :oo

Netam89

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:10

Dat klopt, in dit verhaal alleen maar verliezers!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:11

Dieselpaard schreef:
RaafSmits schreef:
Leuk joh!!!

Ja, want in de carrières van recreatiepaarden is nooit blessureleed, worden paarden niet doorverkocht enz.
Wat een kansloze opmerking.

Ik vind het erg sneu voor ruiter en paard dat ze evengoed gestart zijn omdat de keuringsartsen zeiden dat t wel kon. Ik zou het jammer vinden als de schade zodanig is dat hij ook voor de fokkerij niet meer gebruikt kan worden. Ik vind het namelijk een prachtpaard om te zien.

Ach, dat "kansloze" valt wel mee.
Het is maar net hoe je het lezen wilt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:13

Sannnn schreef:
geerke schreef:

nee ik weet er helemaal niets van....daarom heb ik al 35 jaar geleden afscheid genomen van deze praktijken.En ja...ik geloof als je het aan een paard zou vragen hij veel gelukkiger is met een bosritje.Maar velen verstaan hun paard niet.

Heb je ook op internationaal top niveau gereden dan?
Geloven is wat anders dan daadwerkelijk zo zijn.

Hebben jij en R12312 dat wel gedaan dan?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:14

Thesserd schreef:
Al met al een triest verhaal. Geen winnaars, alleen maar verliezers. Hoewel ik nog steeds geen fan ben van het op bepaalde manieren rijden in de hoge dressuursport.... Dit gun ik niemand.

Misschien stom om over te beginnen, maar als hij echt niet weer terug keert in de sport, dan zullen ze mega veel verlies gemaakt hebben qua geld. Jeetje :oo

Dat denk ik ook que geld.

Gwahir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:17

Citaat:
Wüst gaf slechts 72.900%

Citaat:
Één van de twee dierenartsen gaf aan om Totilas niet direct goed te keuren, maar voorzitter van de jury, Katrina Wüst, besloot hem te passeren. "Voor mij is Totilas fit genoeg om te concurreren tijdens de keuring. Het was tenslotte geen kwestie van een verkoopkeuring."

Ik nie snap nie... dezelfde mevroup Wüst die vond dat hij goed genoeg was om te starten heeft daarna lage scores gegeven omdat hij niet rad liep?

Ik word verdrietig van dit verhaal... paard heeft pijn aan zijn been... en dan een proef moeten lopen op dit niveau... hoop dat hem dat voortaan bespaard wordt.
Laatst bijgewerkt door Gwahir op 14-08-15 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:18

goed verzekerd en dekgeld is ook niet mis volgens mijn, nee verlies zal wel meevallen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:18

nee ik weet er helemaal niets van....daarom heb ik al 35 jaar geleden afscheid genomen van deze praktijken.En ja...ik geloof als je het aan een paard zou vragen hij veel gelukkiger is met een bosritje.Maar velen verstaan hun paard niet.
[/quote]

Heb je ook op internationaal top niveau gereden dan?
Geloven is wat anders dan daadwerkelijk zo zijn.[/quote]

Hebben jij en R12312 dat wel gedaan dan?[/quote]

tuurlijk...die kwamen net na Rath de ring in :j Heb je ze gemist?

Vind dat ik er wel iets over mag zeggen,ben groom geweest van een internationale ruiter,dan zie je genoeg dingen om te bedenken dat het geen leuke wereld is.Als je van paarden houdt tenminste....als het is ter meerdere glorie van jezelf kan de mishandeling best ver gaan ;)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:19

God wat een discussie weer wij zijn er niet bij geweest dus wel kunnen wel discussie voeren over wie wat besloten heeft maar dat heeft totaal geen zin.
Ik vind het goed dat ze het dier teruggetrokken hebben en nu aan het welzijn van het paard denken. Ja, hij was gisteren onregelmatig maar nee ik geloof niet dat ze dat wisten. Ik vind het lullig voor Rath en triest voor het paard dat overduidelijk pijn had.
Ik hoop voor Totilas dat er in zijn voordeel beslist wordt en ik hoop dat Rath met Bretton Woods meer succes heeft en zich verder kan ontwikkelen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:20

Wonderpaard!!!!! germ ...............soappaard zullen ze bedoelen.
Arme dier wat een gedoe.
Ging ook al best lang goed -O-

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:23

Echt Geerke? Shoot heb ik ze toch even helemaal gemist zeg,damn.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:24

geerke schreef:
Vind dat ik er wel iets over mag zeggen,ben groom geweest van een internationale ruiter,dan zie je genoeg dingen om te bedenken dat het geen leuke wereld is.Als je van paarden houdt tenminste....als het is ter meerdere glorie van jezelf kan de mishandeling best ver gaan ;)

Hartstikke leuk dat je gegroomd hebt op internationaal nivo. Maar bij deze top van dressuurruiters zou je toch moeten weten dat dit soort paarden een fantastisch pensioen krijgen en echt niet ergens op een achteraf stalletje worden geplaatst.

Snorkel8

Re: Totilas in kliniek in plaats van Grand Prix Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 13:29

ach hij mag altijd bij mij zijn pensioen komen vieren, krijgt hij alle liefde en aandacht <3

nee zonder gekkigheid, ik ben er echt wel beetje verdrietig van. Totilas is voor mij een legende die voor mij nog steeds bij Edward Gal hoort. Ookal heeft Mar er zo zijn best mee gedaan, hij mag trots zijn op zichzelf dat hij staande is gebleven onder alle druk en commentaren van iedereen.

voor eeuwig zonde...