EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 22:23

joyce B schreef:
Toen die punten maar niet in beeld kwamen begon ik me al af te vragen of ze aan het discussieren waren of hij uitgebeld moest worden nav die uitgestrekte draf. Hij leek echt kreupel.

Ja ik dacht het ook. Dat ze misschien met elkaar aan het seinen waren van wat doen we???
Ik leek live op tv, en ik kan wel zeggen dat het niet door de hakkeligheid van YouTube komt dat totilas kreupel leek ;) en inderdaad achteruit in de piaffe en 1 keer helemaal los van de teugels erachter kruipen... verder ook onrustige aanleuning. Snap inderdaad niet dat Rath zo'n hoge score verwachtte.
Ook charlotte reed niet zo mooi als anders. Ook wat minder stabiel in de aanleuning soms. Onwijs spannende wedstrijd was het :)

Tendance

Re: EK Aken: Rath niet tevreden met puntentelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:15

Ach wat zou het dat hij te veel punten kreeg of niet...
Bij Gal kreeg hij ook altijd te veel punten, dus dat is om het even.
Kijk je naar waar de dressuur voor bedoeld is en wat het streven is, dan was dit bij Gal ook niet aan de orde met Totilas. Ja! Het dier had een fenomenaal voorbeen, maar de achterkant........ Sorry van echt dragen en gelijke ruimte in voor en achterbeen is nooit sprake geweest.

En Gal had naar mijn idee vandaag een prima 2e plek.
Charlotte was niet foutloos, maar Undercover hield ook soms wat vast in de achterhand en toonde duidelijk niet altijd helemaal ontspannen.

Kom op mensen. Geen van ons rijdt een foutloze proef, dus waar zeuren we over?

Ik vind het knap dat Rath onder de druk presteert die er op hem staat. En dit geldt ook voor alle andere ruiters die deelnemen.

En die punten..... Ach die moeten we maar gewoon niet vergelijken met de basissport, want dat is gewoon niet te doen.

KPet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 23:46

Ik reageer liever niet op de hele totilas discussie, maar nav deze verhalen over kreupelheid heb ik toch even gekeken. Ik snap ergens wel dat rath blij was, want ik vond er veel minder spanning in zitten dan ik eerder wel eens heb gezien.
Verder wil ik op de hele discussie voorhand-achterhand niet ingaan, maar ik vond in de proef 3 heel erg opvallende punten zitten.

1: de eerste uitgestrekte draf
2: vlak daarna het zigzag appuyement, vooral naar links komt dat kreupele been echt niet mee
3: heel opvallend vond ik het afgroeten.... ik ben benieuwd naar andere beelden, maar het paard lijkt halt te houden op 3 benen!

Ja, wat mij betreft had ie niet moeten mogen rijden/uitgebeld moeten worden

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:07

Wat ik dus het meest vreemde vind van dit alles is dat Rath een ruiter is op topniveau en klaarblijkelijk niet in staat is om te voelen dat zijn paard onregelmatig/kreupel loopt!?

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:10

Trekt ie zich straks terug uit de special krijgen we dat gezeur weer! :+

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:36

Ik heb het ook live gezien, en ik vond hem inderdaad ook niet zuiver lopen.
Vooral bij de uitgestrekte draf, en de (laatste) passage vond ik het erg opvallen.

Desondanks vind ik het wel een mooie combinatie worden, en vind ik het knap hoe Rath hem ondanks de druk die iedereen op hem legt hem er netjes door heen loodst.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:37

@peelie ik ben idd ook wel s "geschorst"geweest mocht 3 wedstrijdden niet starten,

ik scheurde een protocol door, .. niet netjes nee zeker niet was ook n moment opname .... maar mocht 3 x niet starten echter niet vanuit knhs hoor maar vanuit mn eigen stal :P

ennn rath en toot is alles al over getypt

Bonnieknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:53

als ik in endurance termen mag spreken, dit is gewoon een C voor locomotie. Dan kun je zeggen toch wel een mooie proef of wat dan ook, maar nee, Totilas loopt onregelmatig, niet zuiver, kreupel of hoe je het ook mag noemen. In elk geval niet goed! dat moet toch de doorslag geven voor zo'n jury? Ik snap echt werkelijk niet dat er nog een goed woord over te zeggen valt. Blijkbaar vinden we dat gewoon okee en kan je met een onregelmatig paard gewoon een dressuurproef rijden. ongelofelijk...

En daarvoor heeft hij heus al lang genoeg losgereden dat het probleem door hemzelf of omstanders toch gezien had moeten worden...

heel bijzonder dit...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 00:57

bonniekool dat heel bijzonder dat vinden zij zichzelf ook:P

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 01:24

Jammer dat ze hem zo laten lopen. Dier is duidelijk onzuiver links achter, en ik heb altijd geleerd dat je dan uitgebeld dient te worden? Natuurlijk is het knap om onder enorme druk zo'n veelbesproken paard rond te rijden, maar dit moet voelen als een fiets met een slag in het wiel. Als je voor je dier gaat, stap je dus af dan. Daarom kan ik er niet blij van worden, deze proef, en het omgaan met dit paard. Jammer, het kan echt ook anders.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 04:56

denisesilver schreef:
Trekt ie zich straks terug uit de special krijgen we dat gezeur weer! :+

Yep, als ie wel meedoet is het niet goed en als ie niet meedoet heb je precies hetzelfde gemekker.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 06:47

Ik vind Totilas een geweldenaar en een paard waar ik al kippenvel van krijg als ik hem zie lopen, hij was echt onregelmatig gisteren, maar het pakt niet met Rath. De lage jurering vind ik niet meer dan terecht. Zo jammer van dat paard!
Edward daarentegen vind ik een lust voor het oog, straalt rust uit.

nathe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:05

Hij was idd niet correct... Jammer voor hem natuurlijk want ik denk dat hij ook eens gewoon op een grote wedstrijd een leuke proef wou rijden.

Maar om gal met undercover nu rust te noemen... Het is een heel actief paard met veel beweging maar vooral beweging naar boven toe. Hij durfde hem voor 3/4de van de proef niet los laten en daardoor bewoog hij heel fel "omhoog" maar zonder ruimte vond ik... Komt vast door de spanning :-)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:09

Gisteren was dat indd zo maar ik vind hem zelf zo heerlijk rustig overkomen. Bij Totilas vond ik dat hij veel met zijn mond open liep.

mirrex

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:18

Heel jammer als ik al deze reacties lees over de proef van Totilas en Mattias Rath..
Totilas is een geweldenaar hij is een zeer bijzonder paard met geweldige bewegingen. Door zijn prestaties (en verkoopprijs) met Edward Gal heeft iedereen wel een mening, hij ligt onder een enorm vergrootglas en elk foutje wordt dan ook enorm uit z'n voegen getrokken.. Ik vind Rath vreselijk dapper dat hij het met Totilas probeert, geen enkele andere ruiter had dit gedurfd, omdat hij dan zo in de schijnwerpers zou komen te staan.. Dus hulde aan Rath.. Ook ik heb de proef gezien en ja hij was niet altijd zuiver.. maar blijft een feit dat alles wordt uitvergroot en zoals altijd de beste stuurlui staan altijd aan wal. wilde dit toch even kwijt.. en ja de reactie van Rath is op basis van emotie, geen kinderlijk of verwend gedrag...

bovenstaande is mijn mening, je kunt erop schieten of het er niet mee eens zijn..
Laatst bijgewerkt door mirrex op 14-08-15 07:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Eucalipta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:31

Wat er ook allemaal over deze combinatie gezegd wordt of over Totilas met Gal....
Als je de filmpjes van Gal terug kijkt zie je ook met regelmaat een horizontale stang en onregelmatigheden......
Totilas zal het moeten betalen met alle pijnen in zijn lichaam en waarvoor?
Ik denk dat het tijdperk Totilas verleden tijd is....gun hem een goede oude dag....

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 07:47

Sterker nog, als ik zie hoe strak Undercover gereden wordt, snap ik wel dat Toot een beetje stuk is.

Waar is de ontspanning en harmonie?
En waarom krijgen ze hier punten mee?

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:04

mirrex schreef:
Heel jammer als ik al deze reacties lees over de proef van Totilas en Mattias Rath..
Totilas is een geweldenaar hij is een zeer bijzonder paard met geweldige bewegingen. Door zijn prestaties (en verkoopprijs) met Edward Gal heeft iedereen wel een mening, hij ligt onder een enorm vergrootglas en elk foutje wordt dan ook enorm uit z'n voegen getrokken.. Ik vind Rath vreselijk dapper dat hij het met Totilas probeert, geen enkele andere ruiter had dit gedurfd, omdat hij dan zo in de schijnwerpers zou komen te staan.. Dus hulde aan Rath.. Ook ik heb de proef gezien en ja hij was niet altijd zuiver.. maar blijft een feit dat alles wordt uitvergroot en zoals altijd de beste stuurlui staan altijd aan wal. wilde dit toch even kwijt.. en ja de reactie van Rath is op basis van emotie, geen kinderlijk of verwend gedrag...

bovenstaande is mijn mening, je kunt erop schieten of het er niet mee eens zijn..

Je hebt geen vergrootglas nodig om te zien dat hij niet rad is. En dat doet aan de kwaliteiten van het paard niet af. Wel aan die van de eigenaar, trainer , jury en ruiter. Want van deze mensen zou je toch verwachten dat ze het kunnen zien en er naar handelen.
Laatst bijgewerkt door Jennyj01 op 14-08-15 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:14

Dan hadden we dat met z'n allen ook over Gal kunnen zeggen,want daar was Totilas ook niet altijd regelmatig.
Het zal nooit mijn favoriete paard worden. Te veel van het één, te weinig van het ander. Dat vond ik bij Gal, dat vind ik ook bij Rath.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:28

Grappig om van wat Duitsers te horen dat ze ook vinden dat het paard niet meer is wat het geweest is. Tortilas spreken ze al over. ;)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:30

germie schreef:
Grappig om van wat Duitsers te horen dat ze ook vinden dat het paard niet meer is wat het geweest is. Tortilas spreken ze al over. ;)

Ja, die vinden natuurlijk dat Totilas en MAR hun de titel heeft gekost. :(:)

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:37

Dat zal toch wel meevallen.....
Er waren er nog 2 die beter hadden kunnen presteren.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:37

Ik vind het er rommelig uitzien...

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:38

Ik keek niet live mee maar ff een terugkijk filmpje.
Dat toot zich niet wauw voelt is duidelijk.
De draf onregelmatig. Innd uit die apuyement. Het achteruit gaan ging erg vluchtig en oogde niet fijn. Piaffe vond ik niet harmonieus en ontspannen. En zo ookdd passage.

Máár ik heb nu alleen zijn proef gezien en de anderen niet.

Als het inderdaad zo is dat hij gekeurd is door dierenartsen, één m wilde terughalen van de baan af en ander met twee juryleden overblufden vraag ik mij af waarom de juryleden met die da dat deden... want dat dit paard niet lekker loopt... ongeacht de reden. Is n feit.

Hoop dat t straks wat beter zal gaan.

Rijtechnisch laat ik me niet over uit.
Genoeg mensen die dat doen...

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-15 08:39

dierfysio schreef:
Jammer dat ze hem zo laten lopen. Dier is duidelijk onzuiver links achter, en ik heb altijd geleerd dat je dan uitgebeld dient te worden? Natuurlijk is het knap om onder enorme druk zo'n veelbesproken paard rond te rijden, maar dit moet voelen als een fiets met een slag in het wiel. Als je voor je dier gaat, stap je dus af dan. Daarom kan ik er niet blij van worden, deze proef, en het omgaan met dit paard. Jammer, het kan echt ook anders.

Ik las je reactie en dacht; "Eindelijk iemand die er hetzelfde over denkt!". Pas toen ik weer teruglas zag ik dat we dezelfde achtergrond hebben, dat zal het delen van deze mening verklaren. :)

Ben wel benieuwd of er nu in het Duitse team ook verhit vergaderd wordt over wat ze gaan doen. Lijkt mij dat ze een hoop geloofwaardigheid inleveren als ze Toot nog verder laten gaan dit EK