Paardenkwakzalver vandaag voor de rechtbank *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Paardenkwakzalver vandaag voor de rechtbank *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:23

Ligt het nu aan mij of is de Facebookpagina verwijderd? Vanmorgen was ie er nog en nu zie ik hem nergens meer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:26

Ah zijn site is ook offline ;) En zijn persoonlijke Facebook staat op grijs :+

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:27

Relaxed schreef:
Ligt het nu aan mij of is de Facebookpagina verwijderd? Vanmorgen was ie er nog en nu zie ik hem nergens meer..

Ja en zijn foto's verwijderd. Kan ik ook wel begrijpen

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:30

Wat een schandalig subjectief artikel zeg... nee, ik heb geen ervaring met deze man, zelfs nog nooit van hem gehoord, maar als ik hem was zou ik bokt aanklagen voor laster.

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:32

Zwerte schreef:
ayhno schreef:
Ik schrik hier van.
Hij heeft 2 maand geleden mijn paard 2x behandeld met dry needeling en mijn paard los halen.
Moet er echter wel bijzeggen dat mijn merrie wel stukken beter was na zijn behandelingen.

Dus jij dacht wel dat hij da was? En hij heeft niet duidelijk gezegd dat hij dit niet is?
Ik vraag dit even aangezien er hier mensen beweren dat hij dit altijd nadrukkelijk vermeld en dus niemand bedriegt...

Ik was hem niet nodig als DA.
Hij vertelde dat hij voor dryneedeling wel een studie had gevolgd. Hij vertelde nog dat niet iedereen dat zo maar kan doen

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:33

Ik ben inderdaad een bokker die hem heeft aangeprezen. Hij leek veel paarden te helpen en mijn omgeving was zeer over hen te spreken.

Mijn mond valt er van open...
Als ik dit wist had ik hem nooit aan iemand aangeprezen.

Sinds een kleine maand weet ik via via wat er ongeveer speelde.
Maar nu het op papier staat schrik ik nogmaals.

Bah wat naar voor de patiënten en klanten zeg!

ayhno

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:46

Relaxed schreef:

Nee hoor, Kan nog gewoon kijken op zijn pagina

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:47

maralyn schreef:
Ik ben inderdaad een bokker die hem heeft aangeprezen. Hij leek veel paarden te helpen en mijn omgeving was zeer over hen te spreken.

Waarom niet dan? Als deze beste man geen verboden geneeskundige handelingen uitgevoerd heeft en jouw paarden zijn er feitelijk beter van geworden?

Ik ben het ook totaal niet eens met de titel en ik vind kwakzalver ook behoorlijk suggestief.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:48

Wendy schreef:
Wat een schandalig subjectief artikel zeg... nee, ik heb geen ervaring met deze man, zelfs nog nooit van hem gehoord, maar als ik hem was zou ik bokt aanklagen voor laster.

Op basis waarvan?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:51

Zwerte schreef:
ayhno schreef:
Dus jij dacht wel dat hij da was? En hij heeft niet duidelijk gezegd dat hij dit niet is?
Ik vraag dit even aangezien er hier mensen beweren dat hij dit altijd nadrukkelijk vermeld en dus niemand bedriegt...

Ik was hem niet nodig als DA.
Hij vertelde dat hij voor dryneedeling wel een studie had gevolgd. Hij vertelde nog dat niet iedereen dat zo maar kan doen

Die studie is dus een cursus van 4 dagen, waar wel iedereen aan mee kan doen. Is bedoeld voor dierenartsen, dierfysiotherapeuten (beide beschermde titel) maar ook osteopathen en chiropractors. En volgens mij mag iedereen die titels aan zn naam plakken, hij dus ook. Elke peut in paardenland kan deze cursus gaan doen. Dus hij deed er veel mooier over dan het werkelijk was. En dit is nou met mijn probleem met zulke mensen.... Hij impliceert hiermee dat hij meer kennis en ervaring (en wellicht diplomas) heeft dan waar is. Misleiding dus!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-15 15:52

Even een verduidelijking, maar ik heb de titel (in iets aangepaste versie) overgenomen van Dagblad v/h Noorden. Zij hebben in de krant staan: Dierenkwakzalver voor Asser rechtbank.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:53

Zwerte schreef:
ayhno schreef:
Ik schrik hier van.
Hij heeft 2 maand geleden mijn paard 2x behandeld met dry needeling en mijn paard los halen.
Moet er echter wel bijzeggen dat mijn merrie wel stukken beter was na zijn behandelingen.

moet eerlijk toegeven, dat ik mijn dierenartsen nooit heb gevraagd, of ze ook echt dierenarts zijn, mét diploma :+

en over suggestieve artikelen gesproken: de nieuwsredactie neemt deze toch gewoon over? Ze hebben het niet zelf bedacht.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:59

9 van de 10 paardentandartsen zijn ook geen dierenarts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 15:59

ayhno schreef:
Relaxed schreef:

Nee hoor, Kan nog gewoon kijken op zijn pagina

Ja op zijn persoonlijke pagina, maar die van de kliniek is niet meer beschikbaar..

https://www.facebook.com/Peesblessure

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:05

Jammer dat iedereen altijd reageert zonder het hele verhaal te kennen. Dit soort artikelen brengen niks anders dan negativiteit. Ik heb gezien hoe Emiliano binnen kwam bij Dhr. van Dokkum. Hij was al lang opgegeven door de reguliere dierenartsen en het woord in de openingspost 'ondanks' moet dan ook echt 'dankzij' zijn. Het is een wonder dat dat paard in de sport loopt. En dat is voor de volle 100% te danken aan de Hondsrug.
Ook mijn destijds eigen merrie, Aberdeen Ds, had zonder deze man niet meer geleefd.
Hij is ontzettend goed in wat hij doet, op bepaalde gebieden zeker beter dan de meeste reguliere dierenartsen. Voor zover ik weet heeft hij nooit een foute diagnose gesteld en nog belangrijker hij heeft zich nooit als dierenarts uitgegeven. Ongelooflijk dat niemand hier denkt aan het welzijn van het paard en dat er alleen maar oog is voor de wet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:14

Nina_love schreef:
Jammer dat iedereen altijd reageert zonder het hele verhaal te kennen. Dit soort artikelen brengen niks anders dan negativiteit. Ik heb gezien hoe Emiliano binnen kwam bij Dhr. van Dokkum. Hij was al lang opgegeven door de reguliere dierenartsen en het woord in de openingspost 'ondanks' moet dan ook echt 'dankzij' zijn. Het is een wonder dat dat paard in de sport loopt. En dat is voor de volle 100% te danken aan de Hondsrug.
Ook mijn destijds eigen merrie, Aberdeen Ds, had zonder deze man niet meer geleefd.
Hij is ontzettend goed in wat hij doet, op bepaalde gebieden zeker beter dan de meeste reguliere dierenartsen. Voor zover ik weet heeft hij nooit een foute diagnose gesteld en nog belangrijker hij heeft zich nooit als dierenarts uitgegeven. Ongelooflijk dat niemand hier denkt aan het welzijn van het paard en dat er alleen maar oog is voor de wet.

Serieus? Dus bij jou mag iedereen doen wat ie wil zonder er de juiste papieren voor te hebben? Jij hebt toevallig goede ervaringen en daarmee praat je het goed, maar je kunt je toch niet zomaar voor dierenarts uitgeven zonder het te zijn? :?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:17

Je denkt juist aan het welzijn van dieren als dit soort praktijken met medicatie wordt afgestraft ipv wordt goedgekeurd...

Nina_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:19

Relaxed schreef:
Nina_love schreef:

Serieus? Dus bij jou mag iedereen doen wat ie wil zonder er de juiste papieren voor te hebben? Jij hebt toevallig goede ervaringen en daarmee praat je het goed, maar je kunt je toch niet zomaar voor dierenarts uitgeven zonder het te zijn? :?

Hij heeft zich nooit als dierenarts uitgegeven. Ik heb 10tallen paarden die opgegeven waren in de reguliere circuit zien genezen door deze man. Hij hielt zich ook enkel bezig met pezen en spieren en vroeg indien nodig advies en ondersteuning van een dierenarts.
Zn variant op ibuprofen is discutabel, dat weet ik. Maar het werkt!!

Edit: ik vind de titel 'kwakzalver' echt schandalig. Ik heb diep respect voor deze man en zn behandelingen.
Laatst bijgewerkt door Nina_love op 10-08-15 16:21, in het totaal 2 keer bewerkt

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:19

Ben het er zeker mee eens dat sommige mensen veel kennis op doen in de loop der jaren, ervaring. Zo heeft mijn paard jarenlang gestald gestaan bij een voormalig paardenslager, man wist alles over de dieren, zowel van binnen als van buiten en heb altijd veel aan zijn adviezen gehad. Maar toch als er echt iets aan de hand was, dan liet ik liever een DA komen die er voor heeft geleerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:24

Nina_love schreef:
Relaxed schreef:

Hij heeft zich nooit als dierenarts uitgegeven. Ik heb 10tallen paarden die opgegeven waren in de reguliere circuit zien genezen door deze man. Hij hielt zich ook enkel bezig met pezen en spieren en vroeg indien nodig advies en ondersteuning van een dierenarts.
Zn variant op ibuprofen is discutabel, dat weet ik. Maar het werkt!!

Edit: ik vind de titel 'kwakzalver' echt schandalig. Ik heb diep respect voor deze man en zn behandelingen.

Als hij zich niet als dierenarts heeft uitgegeven, waarom is hij dan nu veroordeeld tot een boete en voorwaardelijke sluiting? Dat is toch niet uit de lucht komen vallen? En dat Ibuprofen werkt, kan prima, maar het is misleidend door het onder een andere naam uit te geven en er een veelvoud zoveel geld voor te vangen.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:25

Je diploma wordt zelden om gevraagd helaas. Ik geloof zeker dat hij nooit verkondigd heeft dierenarts te zijn. Fout waar het hier om gaat is dat hij blijkbaar wel dier geneeskundige handelingen verrichtte. En daar zit de fout. Ook schreef hij medicatie voor die niet geregistreerd is voor paarden. Grote fout nummer 2.
Wbt de dry needling cursus, die duurt idd een aantal dagen, kan iedereen met een vooropleiding doen waar voldoende anatomische kennis bij is. Maar als ik het lees had die die ook niet...

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:26

Discutabel? Zoiets heet gewoon oplichting. Los van of zijn methodes werkten, heeft hij begrijp ik wel mensen misleid door hen in de waan te laten dat ze door een DA werden geholpen. Dat mensen voor iets nieuws/out of the box willen gaan, is hun goed recht. Maar het is de plicht van deze meneer om zijn klanten goed voor te lichten, zodat ze weten waar ze aan beginnen. Ook hier in dit topic heeft iemand haar paard laten behandelen die niet op de hoogte was van dat hij geen dierenarts was. Dat opgeteld met het gesjoemel met ibuprofen en het uitschrijven van medicijnen waar hij niet tot bevoegd was, kán je toch niet goedpraten onder het mom dat "het werkt"?

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:27

maralyn schreef:

Weet jij misschien waarom er een rechtzaak tegen de man is aangespannen? Ik krijg namelijk de indruk dat zijn klanten allen tevreden klanten zijn. Het hernoemen van de Ibuprofen vind ik schandalig, geef dan het advies om Ibuprofen aan te schaffen voor je paard, maar ga er geen paardengeneesmiddel van maken. Hij heeft vast verstand van zaken maar blijkbaar toch ergens tegen de lamp aan gelopen.

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:27

Dat deze man uberhaupt klanten had verbaasd me nog het meest. Zo'n eigenwijs stuk vreten als hij is, daar ga je toch never-nooit-mee-in-zee :o?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 16:37

Tazzey schreef:
Wendy schreef:

Op basis waarvan?

Omdat, zoals door anderen ook al genoemd niet het hele artikel is overgenomen, maar delen ervan, waarna zelf een suggestieve alinea over die tuigerhengst is toegevoegd.