Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Anky van Grunsven opgenomen in EK reiningteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 03:42

Dit wordt totaal uit zijn verband getrokken.

Er reageren hier enkele western ruiters die weten hoe en wat. Anky rijdt inderdaad al heel lang bij Rieky, dus dit is geen voorbeeld van ''even'' een paard kopen en wat western doen. Dat ze er weinig tijd voor heeft, snapt iedereen wel.

Als vervolgens mensen gaan reageren die echt niet op de hoogte zijn, vertellen western ruiters gewoon hoe het zit en dan is het afgunst en slecht voor de sport? Nou, echt niet.......Er is geen serieuze western ruiter die het een bal interesseert hoe men hier discussieert en al helemaal niet over Anky die naar dit EK gaat.

Buiten dit is het in mijn ogen zeker niet zo dat Anky anders wordt behandeld of beoordeelt. Ze heeft ''bekende'' vrienden, maar verder.........Ze heeft een goed paard, maar niet beter dan een aantal topruiters in Nederland.

Ook is het niet zo dat Nederlandse reining ruiters nog achterlopen qua niveau. Even inlezen weet je zoals eerder vermeld dat een aantal Nederlanders behoorlijk goed scoren en presteren op Internationale wedstrijden.
Op diverse wedstrijden zijn buitenlandse jury's, vaak meerdere!! Dwz dat je bijv 2 of meer jury's kan hebben.

In de western kennen mensen elkaar nog een beetje, maar dit verandert al snel door de groei. Maar vooroordelen over een sport waar je niks van weet of nog niet in levende lijve bent wezen kijken, is wel heel makkelijk. Vooral als je alleen op het geschreven woord op Bokt af gaat.

Dat een aantal zgn '' betere'' reiners niet mee ( willen ) doen is toch niet erg? Elke ruiter zal daar zo zijn of haar eigen reden(en) voor hebben. De western ruiters weten een beetje hoe en wat, omdat ze weten hoe de shows werken. Maar niet iedereen weet wat van elke 70+ ruiter de exacte reden is. Soms heeft het beste paard nu rust. Soms heb je even geen topper of focus je je op andere shows die belangrijker voor je zijn. Trainers maken ook keuzes in overleg met eigenaren van paarden bijvoorbeeld. En zo kun je wel blijven spculeren en doorgaan.

Dat is gewoon de realiteit en die wordt hier gemeld zodat onwetenden het misschien een beetje begrijpen. Anky mag verder doen wat ze wil, daar heeft niemand last van.

Enne.....Allard Kalf rijdt ook al enkele jaren bij Rieky, heeft ook een leuk paardje en wordt ook niet als vriend meegenomen, vanwege zijn naam.

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 04:17

Ayasha schreef:
Ik leer uit deze topics van Anky niet dat western makkelijk is zoals iemand vreesde maar wel dat ik iig niet hoef over te stappen voor de leukere mentaliteit.
Djiez wat een zuur gedoe, dressuurtutten kunnen er nog wat van leren.
Ik hoop dat ze het goed doet. :)

helemaal eens!!

en hoe t ook zit .. en of t nou meetelt of niet dat ze bevriend is met rieky
Als ze het niet kon was ze niet meegevraagd, ik hoop van harte dat Anky zo goed rijdt dat de miepers zeggen ow wow :)

iedereen succes

edit ik hoop wel dat we Anky ook nog terug gaan zien in de dressuur ring :)

Jadybabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:07

Voor mensen die beweren dat het aan het type paard ligt waarom ze geen punten krijgen, Google eens op Zorro, shetlander liep M dressuur of op Super Guus, fjord die alle oefeningen van de GP beheerst.

Ik heb mijn kaarten binnen voor de reining in Aken en heb er zin in. Anky is een sportvrouw in hart en nieren en ik heb veel bewondering voor haar ! Go Anky!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:22

Het is wel duidelijk dat de bokt-jury z'n oordeel al rond heeft:

1) Anky rijdt bij de WRAN, dus dat stelt niets voor
2) De punten die ze toevallig rijdt, rijdt ze omdat ze een goed paard heeft gekocht. Succes kan je tenslotte kopen, kijk maar naar Totilas
3) Ze is geselecteerd vanwege vriendjes op de juiste plek hebben
4) maar hey, die FEI stelt geen drol voor, dus waar hebben we het over?

:+

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:25

En iedereen die Anky een beetje kent weet dat ze echt alleen gaat als ze er van overtuigd in dat ze ook werkelijk een bijdrage kan leveren aan het team.

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 09:55

Ibbel schreef:

2) De punten die ze toevallig rijdt, rijdt ze omdat ze een goed paard heeft gekocht. Succes kan je tenslotte kopen, kijk maar naar Totilas

Inderdaad, elke bokker had dit mak-ke-lijk gekund met een beetje geld en bekendheid! :+ Het is ook heus niet zo dat Anky daar hard voor gewerkt heeft, dus totaal oneerlijk! :')

Maar even OT, hartstikke leuk dat Anky ook in de western succesvol aan het worden is! Een paardenvrouw in hart en nieren.

Verona2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:06

Als je foto's opzoekt van Anky in de reining krijg je toch wel foto's waar je vanaf kunt zien dat ze toch veel ervaring heeft. Ze rijd beter dan veel andere 'westernruiters'

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 11:27

Maar ben ik dan de enige die vind dat western en dressuur echt niet zover uit elkaar liggen, anky heeft natuurlijk een hoop dressuur jaren achter de boeg en vind t echt leuk dat ze nog lekker bezig is met wedstrijden rijden al is t nu western.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:17

selectie?? welke selectie??? Zolang ze nog met paarden op dit soort evenementen komen die bang zijn van een tribune en publiek...hoor je daar niet thuis! Zeker in de westernsport. Das mijn mening.

Als je daadwerkelijk het "top"je van de Nederlandse klasse bent heb je zeker een paard die daar geen enkele moeite mee heeft en voldoende ervaring heeft om dat ook niet te hebben.... heeft die dat wel dan is er ergens iets niet goed in de selectie procedure.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 12:21

Ibbel schreef:

Die FEI stelt juist wel een drol voor!! Daarom is het zo jammer dat de Nederlandse reining daar altijd maar uit dezelfde personen blijft bestaan die het voor het zeggen hebben ook al gaat het al jaren ruk!! En ja WRAN stelt niks voor als je na gaat de concurenten uit de andere landen grote internationale NRHA ruiters zijn.

Equisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:07

Voordat Whiz van Anky werd heeft ie bij Cira Beack goed gepresteerd en regelmatig een 72 gereden. Anky heeft er zelf nog geen 72 mee gereden. Dus ja, wat dat betreft heeft het wel wat overeenkomsten met het Totilas verhaal. :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:23

Narobi schreef:
Voordat Whiz van Anky werd heeft ie bij Cira Beack goed gepresteerd en regelmatig een 72 gereden. Anky heeft er zelf nog geen 72 mee gereden. Dus ja, wat dat betreft heeft het wel wat overeenkomsten met het Totilas verhaal. :+

:')

Hopelijk is dit sarcastisch bedoelt? Zo niet: Dit is een heel ander verhaal dan het Totilas verhaal. Cira is een professionele westernamazone, Anky doet dit omdat ze het leuk vind, maar nog steeds is haar hoofd-discipline dressuur. Maar zelfs als "bij-discipline" doet ze volgens mij leuk mee. En ik weet niet hoe het helemaal mer die bepunting zit, maar er zit geloof ik 4 punten verschil in wat ze rijden. In mijn oren klinkt dat niet zo ontiegelijk veel. (Correct me if I'm wrong!)

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:26

rapido schreef:
Die FEI stelt juist wel een drol voor!! Daarom is het zo jammer dat de Nederlandse reining daar altijd maar uit dezelfde personen blijft bestaan die het voor het zeggen hebben ook al gaat het al jaren ruk!!

Maar als 'de echte' top liever dood gezien wil worden dan daar te rijden, wiens schuld is dat dan?
Zij kiezen er kennelijk voor om andere wedstrijden te rijden/vinden andere wedstrijden belangrijker.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:44

Heidiwilco, in de reining is een verschil tussen 72 en 68 wel echt enorm :j

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 13:54

Ryder schreef:
Heidiwilco, in de reining is een verschil tussen 72 en 68 wel echt enorm :j

Oh, okay, dan weet ik dat ook weer :) Ik zal daar dan even op googelen.
Maar nog is het niet te vergelijken met het Totilas verhaal.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:28

Ayasha schreef:
Ironisch hoe dat bericht van sallandval ook op haar eigen van toepassing is... :)

Een infinite loop :D

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:52

Sinds wanneer doet anky van grunsven western? :?

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 14:53

Tja, ik vind de mensen die western rijden helemaal niet verkeerd reageren in dit topic. Sterker nog, ze leggen hun standpunt uit en ik snap het.
Het komt eerder over alsof mensen die iets tegen de western tak hebben dit topic als een goede kans zien om gal te spuwen.
Erg jammer.

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:10

Ibbel schreef:

Totilas presteerd niet zo heel goed meer zonder gal hoor, die 2 hadden een mooie band, en tegenwoordig hoor je niks meer over Totilas, ik snap niet waar anky ineens vandaan komt met de western, maar ze verdient een kans, maakt niet uit hoe goed haar paard is, geef haar een kans

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:18

heidy_wilco schreef:
:')

Hopelijk is dit sarcastisch bedoelt? Zo niet: Dit is een heel ander verhaal dan het Totilas verhaal. Cira is een professionele westernamazone, Anky doet dit omdat ze het leuk vind, maar nog steeds is haar hoofd-discipline dressuur. Maar zelfs als "bij-discipline" doet ze volgens mij leuk mee.

Dat is voor veel westernruiters nou net het hele punt denk ik. Waarom iemand meenemen die 'leuk meedoet', een bekende naam heeft en waarvan iedereen weet dat ze vriendinnetje is van de vrouw van de bondscoach en niet bijvoorbeeld een jong talent?

Juist hierdoor krijg je dan het idee dat ze het niet zo serieus nemen maar het meer als een gezellig vriendinnenuitje zien... en dan vinden mensen het gek dat serieuze reining ruiters hun neus ophalen voor een FEI wedstrijd?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:21

PoekieX schreef:
Totilas presteerd niet zo heel goed meer zonder gal hoor, die 2 hadden een mooie band, en tegenwoordig hoor je niks meer over Totilas, ik snap niet waar anky ineens vandaan komt met de western, maar ze verdient een kans, maakt niet uit hoe goed haar paard is, geef haar een kans

Als iemand al 20 jaar western rijdt waarvan inmiddels 7 jaar op dit paard (dat daarvoor heeft laten zien een 72 te kunnen lopen en die ze neem ik aan zelf heeft uitgezocht tussen al die paarden die Cira heeft getraind) kun je er niet echt meer van spreken dat iemand geen kans gehad heeft, is mijn persoonlijke mening.

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 15:55

sallandval schreef:
PoekieX schreef:

Als iemand al 20 jaar western rijdt waarvan inmiddels 7 jaar op dit paard (dat daarvoor heeft laten zien een 72 te kunnen lopen en die ze neem ik aan zelf heeft uitgezocht tussen al die paarden die Cira heeft getraind) kun je er niet echt meer van spreken dat iemand geen kans gehad heeft, is mijn persoonlijke mening.

wacht even, is dit nou wel of niet Dé Anky van de dressuur, Dé Anky van bonfire etc.? Want het staat mij niet bij dat ze western doet..Nou, ik beodlede ik elk geval kans op de manier dat ze in het team terechtkomt, want iedereen zegt ja dat kanniet enz, of zoiets bedoelen ze.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:02

PoekieX schreef:

Sinds allang voordat jij geboren bent.

En misschien moet je je wat beter inlezen of laten informeren voordat je domme uitspraken doet. Totalis presteert momenteel prima onder Rath en Anky rijdt dus al heel lang ook western.
Laatst bijgewerkt door Vala op 26-07-15 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:06

Sinds 1996.

PoekieX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 16:11

Vala schreef:
PoekieX schreef:

Sinds allang voordat jij geboren bent.

En misschien moet je je wat beter inlezen of laten informeren voordat je domme uitspraken doet. Totalis presteert momenteel prima onder Rath en Anky rijdt dus al heel lang ook western.

nou sorry hoor, kan ik er wat aan doen dat ik alleen de penny lees en nog niet zo heel lang op bokt zit? Want een tijd terug(paard jaren) was het altijd in het niuews van Totilas dit en Totilas zus en Totilas zo, en toen was er iets met zijn pees ofzo, of iets met een blessure en toen niks meer, en ik ken anky alleen vanuit de dressuur en over haar western gedeelte hoor je eigenlijk nooit wat, dus logisch dat ik denk: he wat gek Anky in een reining team, en dat ik "domme uitspraken" heb, is niet waar, geen enkele uitspraak is echt dom ofzo, geen enkele vraag is dom, en trouwens als je wat vraagt is het juist niet dom, want dan vraag je ernmaar en ben je bereid om meer erover te weten, ik ben totaal niet dom en je kunt best wat aardiger zeggen dat Totilas op dit moment ook goed presteert, maar ik weet zeker minder goed dan toen hij met Edward Gal een combinatie was!