Jongen van 17 betrapt op verkrachten pony in Bergschenhoek

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:48

Naast het feit dat ik het onbegrijpelijk vind en vreselijk,
dit lijkt me ook niet prettig voor die jongen.
Hoop dat hij de hulp krijgt die hij (duidelijk) nodig heeft, want ik denk niet dat hij expres 'op paarden valt' (ik weet dat dit niet ideaal verwoord is, maar ik weet even niet hoe beter).

Lijkt me trouwens ook afschuwelijk voor de eigenaren, en supernaar dat ze niet meteen serieus werden genomen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:51

UhNee schreef:
Geryon, ik snap dat begrijpend lezen afentoe moeilijk kan zijn, maar hier wordt echt niks goedgepraat?

Minder erg gepraat, hoe je het wilt noemen, die discussie ga ik niet aan. Feit blijft dat het erbij gehaald wordt voor een reden. En het slaat nergens op. Het maakt het niet minder erg.

Hoe kun je het nou zielig vinden voor die jongen. Hij pleegt een strafbaar feit, gebruikt gewoon andermans dier. En het uberhaupt gebruiken is vies egoistisch.

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:58

Geryon schreef:
Hoe kun je het nou zielig vinden voor die jongen.

In mijn optiek is het zielige voor deze jongen dat ook hij niet wint in dit verhaal. Niemand wint namelijk. Indien hij nooit door krijgt wat hij daadwerkelijk gedaan heeft op deze leeftijd, is dat een rauwe voorbode voor de rest van zijn leven. Indien hij later wél door zal hebben wat hier daadwerkelijk gebeurd is, is dat ook een naar vooruitzicht. Ik zal niet zeggen dat ik het zielig vind voor hem. Ik vind het eenvoudigweg zielig in zijn algemeenheid.

xlorettax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 21:59

dit bedenk je toch niet!

Ariannee

Re: Jongen van 17 betrapt op verkrachten pony in Bergschenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:05

Vind het wel erg van de politie dat ze hem nu al weer hebben vrij gelaten, hij heeft deze week al 5x een pony verkracht

GEEK1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:43

Waarom vrijlaten?! Zo'n stuk onbenul moeten ze in een cel stoppen. Lekker hoor zo kun je toch niet monitoren wat die verder uitspookt.

Moordenaar van Els Borst werd ook onachtzaam weer naar buiten gegooid... met alle gevolgen van dien.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:44

Hoe kun je dat nou vergelijken :=

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 22:45

Basilicium schreef:
Geryon schreef:

In mijn optiek is het zielige voor deze jongen dat ook hij niet wint in dit verhaal. Niemand wint namelijk. Indien hij nooit door krijgt wat hij daadwerkelijk gedaan heeft op deze leeftijd, is dat een rauwe voorbode voor de rest van zijn leven. Indien hij later wél door zal hebben wat hier daadwerkelijk gebeurd is, is dat ook een naar vooruitzicht. Ik zal niet zeggen dat ik het zielig vind voor hem. Ik vind het eenvoudigweg zielig in zijn algemeenheid.

Sorry maar waarom zou een verkrachter moeten winnen in dit verhaal?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:50

Als je denkt aan letterlijk winnen en verliezen, dan begrijp je de essentie van haar verhaal niet.

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:54

Snap de vergelijking die Geek1980 maakt wel. Check maar eens goed de feiten vd gast die zowel oud minister Borst als z'n zus heeft omgelegd. Categorie ongeleid projectiel.

Er wordt door de onachtzaamheid van de justitie zoveel potentiële rand debielen op straat weer gezet. Vervolgens gaan die juist dat doen wat niet wenselijk is.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:54

Zeker misselijk makend :(, jammer dat hij zo snel op vrije voeten is.

Ik weet niet eens hoe boos ik zal worden als ik dat bij mijn merrie ziet gebeuren....

Yuzhena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-15 23:55

Bah, bizar dit... Hoe komt zo iemand op het idee... :n

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 08:21

Basilicium schreef:
Geryon schreef:

Hier ga ik helemaal mee akkoord... En hoe misselijkmakend en ziek dit ook mag zijn, ergens hoop ik toch dat die jongen ooit in staat zal zijn op een normale manier in de maatschappij te functioneren.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:01

Ibbel schreef:
Uhm, als de dierenarts z'n arm naar binnen steekt om een paard te insemineren gaat er wel wat meer naar binnen dan het pielemuisje van een 17-jarige knul. Die pony heeft er echt niets aan over gehouden hoor.
Neemt niet weg dat zo'n knul vermoedelijk júist vanwege het nieuws over paardenmishandelingen op het idee gekomen is. Want anders kan-ie z'n handen wel gebruiken, als-ie geen vriendin heeft. Dat doen de meeste pubers (en mannen) bij gebrek aan vrouw.

De schade aan de pony zal meevallen (tenzij die knul het met iets anders deed). Maar stel je voor, om 5 uur 's ochtends gaat er iemand bezig met je pony en laat wat "lichaamsvloeistoffen" achter op de pony.
Om half 8 s'ochtends staat je dochter je pony al te borstelen, tja, vakantietijd en mooi weer... en gaat het optuigen om voor de kar te zetten... zou je het een fris idee vinden als je kind bijvoorbeeld een staartriem moet vastmaken, terwijl daar vlakbij even daarvoor nog iemand wat heeft achtergelaten op de pony? :r

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:27

Ben het eigenlijk met alle meningen die gegeven zijn eens. Vindt het een ontzettende klootzak, die een onschuldige pony lastig valt. Nu stopt hij er blijkbaar iets van zichzelf in |( , maar wanneer gaat hij zijn toch al vage grenzen verleggen?!

Grenzen heeft deze jongen blijkbaar toch al niet echt. Zag het filmje bij Hart van Nederland en hij moest toch best wat hekjes, lampen en camera's passeren voordat hij bij zijn doelwit was. Heel veel grenzen dus waar hij voor had kunnen stoppen. Kan me voorstellen dat de eigenaren van de pony zich ook echt onveilig hebben gevoeld en voelen, doordat er 's nachts iemand rond hun huis rondliep die daar niets te zoeken heeft. Een gevoel dat je ook niet zo één twee drie kwijt bent.

Maar ik kan me ook vinden in de reacties dat deze jongen dus echt niet spoort en hulp nodig heeft. Hoop voor hem, zijn familie en de hele maatschappij dat hij deze hulp serieus gaat krijgen. Als zijn arrestatie niet meer "oplevert" dan een dagje cel, dan ben ik bang dat het niet goed met hem af gaat lopen :-( .

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:28

Ariannee schreef:
Vind het wel erg van de politie dat ze hem nu al weer hebben vrij gelaten, hij heeft deze week al 5x een pony verkracht

al vijf x?Het was dus geen incident dus....die gaat gewoon vrolijk verder.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:28

tjonge…dat is wel heel creatief gedacht Zoolgangster.
Ik zou ook woest zijn als iemand zoiets zou flikken met 1 van onze dieren, echter…ik ben het met een aantal anderen hier helemaal eens, deze jongen moet geholpen worden. Ik denk ook niet dat hij blij is met het feit dat hij sex met dieren wil.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:30

Kinke schreef:
tjonge…dat is wel heel creatief gedacht Zoolgangster.
Ik zou ook woest zijn als iemand zoiets zou flikken met 1 van onze dieren, echter…ik ben het met een aantal anderen hier helemaal eens, deze jongen moet geholpen worden. Ik denk ook niet dat hij blij is met het feit dat hij sex met dieren wil.

maar waarom doet hij het dan?Even zijn handen gebruiken is een stuk simpeler,hoef je ook de deur niet voor uit.En het effect is hetzelfde.

Briiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:35

Als hij het al 5x heeft gedaan gaat hij gewoon door.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:38

waarom hij dat doet? Om dat dat zijn sexuele voorkeur is, lijkt me nogal logisch. Dat iedereen die niet die voorkeur heeft het afschuwelijk vindt, maakt nog niet dat hij daar zo maar mee kan stoppen. Die jongen moet daar hulp bij krijgen.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:52

Kinke schreef:
waarom hij dat doet? Om dat dat zijn sexuele voorkeur is, lijkt me nogal logisch. Dat iedereen die niet die voorkeur heeft het afschuwelijk vindt, maakt nog niet dat hij daar zo maar mee kan stoppen. Die jongen moet daar hulp bij krijgen.

Natuurlijk wel. Er zit een heel verschil tussen willen en ook doen hoor! Wij verkrachten toch ook geen mensen omdat dat onze seksuele voorkeur. Kom op zeg!

sardientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:56

och wat vreselijk! :? hoe kan je nou zoiets doen?! arme pony, en ook voor die eigenaar! vreselijk %)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:57

Geryon schreef:
Kinke schreef:

Natuurlijk wel. Er zit een heel verschil tussen willen en ook doen hoor! Wij verkrachten toch ook geen mensen omdat dat onze seksuele voorkeur. Kom op zeg!

Verkrachting bij mensen gaat dan ook in de meeste gevallen helemaal niet om seks, maar om macht.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:58

Basilicium schreef:
Geryon schreef:

Ik snap wel wat ze bedoelt. Als je hier op je 17e 'behoefte' aan hebt, wat voor leven heb je dan voor je?
En daarmee praat ik niks goed, het is en blijft walgelijk. Aangezien de straffen in Nederland (helemaal voor minderjarigen) een geintje zijn hoop ik dat ze hem op de een of andere manier hulp gaan bieden.

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-15 09:58

nee, dat komt omdat wij die behoefte niet hebben Geryon. Als het zo simpel zou zijn, dan was de wereld een stuk vreedzamer.