Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LadyMadonna schreef:Vroeger hadden de meeste mensen respect voor politiemensen en andere hulpverleners. Tegenwoordig wordt dat steeds minder.
Shadow0 schreef:Jolandaa_ schreef:Wat een gezever zeg. Heel jammer dat die man overleden is. Als ie zo'n idioot grapje niet gedaan had en meegewerkt had was er niets aan de hand.
Dat klinkt een beetje als een politiestaat. Is dat echt wat je wilt voor Nederland?
SAKKIA schreef:Shadow, je kan niet ontkennen dat het geweld tegen hulpverleners is toegenomen. Politie, brandweer en ambulance medewerkers worden steeds vaker belaagd terwijl ze het leven proberen te redden van andere mensen.
Citaat:Dat is geweld wat door omstanders gestart wordt en wat mij betreft niet met een vriendelijk praatje hoeft te worden opgelost.
LiesxAnne schreef:@ Shadow0 : sorry, maar je praat echt veel onzin! Per korps verschillend? Er is voor de politie een zogenoemde politiewet en ambtsinstructie. Hierin staat wat wel en niet mag ten behoeve van geweld! Elke diender moet een aantal keer per jaar hierin examen doen. Slaag je niet, moet je je geweldsmiddelen inleveren.
Horsa schreef:Jammer dat het paard er onder moet lijden.
Shadow0 schreef:Jolandaa_ schreef:Wat een gezever zeg. Heel jammer dat die man overleden is. Als ie zo'n idioot grapje niet gedaan had en meegewerkt had was er niets aan de hand.
Dat klinkt een beetje als een politiestaat. Is dat echt wat je wilt voor Nederland?
LadyMadonna schreef:Waarom is je gedragen in vredesnaam gelinkt aan een politiestaat
Liekess schreef:En wat die man betreft: als je in deze tijd, met een relatief hoge terroristische dreiging (kijk alleen al naar afgelopen week),
Shadow0 schreef:LadyMadonna schreef:Waarom is je gedragen in vredesnaam gelinkt aan een politiestaat
Als niet meteen en onmiddellijk geheel meewerken aan de politie maakt dat het begrijpelijk wordt dat de politie buitensporig geweld gebruikt en er zelfs doden vallen, dan heb je de definitie van een politiestaat wel ongeveer te pakken.
Straf loopt via het strafrecht, niet via politiegeweld.Liekess schreef:En wat die man betreft: als je in deze tijd, met een relatief hoge terroristische dreiging (kijk alleen al naar afgelopen week),
Toch is het goed om te bedenken dat we hier in Nederland precies 0 doden hebben gehad door terroristische aanslagen. (Pim Fortuyn en Theo van Gogh waren allebei namelijk gerichte moorden.)
De kans dat je als willekeurig persoon gedood wordt door de politie is nu dus feitelijk groter dan dat je slachtoffer wordt bij een terroristische aanslag. Het is goed om dat in gedachten te houden, want het geeft toch wel wat perspectief.
RaafSmits schreef:Horsa schreef:Jammer dat het paard er onder moet lijden.
Nu is het toevallig een politiepaard tijdens rellen, maar ik denk dat dagelijks paarden in gevaarlijke situaties worden gebracht waar ze niet altijd zonder kleerscheuren vanaf worden gebracht.
Een ongeluk is nooit leuk, maar over het algemeen gaat de politie zéér zorgvuldig met zijn dieren om.
_Lisaa_ schreef:Shadow0 schreef:Van de andere kant speelt er natuurlijk wel het een en ander daar. Geweld roept geweld op - en dat er nu iemand dood is, maakt de frustratie wel begrijpelijk. Het lijkt me niet terecht om alleen het 'volk daar' af te schilderen als asociaal, terwijl de problemen veel breder zijn en ook het handelen van de politie wel vraagtekens oproept (en niet slechts in deze situatie, want er zijn veel meer problemen geweest.)
(En wat er precies gebeurd is, is nog niet helemaal bekend, maar dat de politie loog over de situatie wel.)
helemaal mee eens, niet alles over 1 kam scheren dat iedereen asociaal volk is..
hoop voor de nabestaanden van de gene in kwestie snel meer duidelijkheid krijgen over wat er gebeurd is.. deze rellen slaan in elk geval nergens op..
sterkte voor de agente en haar paard!
lovehaffie schreef:Het was al te verwachten dat het ellende zou worden... Het 'ongeluk' is gebeurt in het Zuiderpark en ze demonstreren bij bureau de Heemstraat, hartje schilderswijk, waar het al tijdenlang onrustig is... Dat het rellen zouden worden kon iedereen in Den Haag al op zijn klompen natellen! De dood van de arme man is gewoon als excuus gebruikt om weer eens flink de beest uit te hangen, ik kan je garanderen dat het na een uur daar al niet meer over ging namelijk! Van mij uit mogen er grote hekken om die wijk, alles wat eruit wil komen enkeltje terug naar land van herkomst, kunnen ze is kijken of het daar nou zoveel beter is!
Ik ben echt niet racistisch heb een hoop buitenlandse vrienden en kennissen maar wat daar woont is 99% troep! Bah!
robert45 schreef:Wat een grootst mogelijk onzin is dit, Nederland een Politiestaat.
Citaat:Het is niet alsof hier willekeurig mensen worden opgepakt in elkaar geslagen en verdwijnen of vermoord worden. Als deze meneer zich normaal gedragen had en zelfs meegewerkt had zou dit niet gebeurd zijn.
Citaat:Als je je gewoon aan de regels houd heb je van de politie niets te vrezen.
Riddershow schreef:Over politie en mishandeling: Ik heb ook wel eens het idee dat mensen al snel roepen dat ze mishandeld zijn.
Citaat:Tja als jij een politieagent duwt, kun je iets terugverwachten, deze heeft toch ervoor te zorgen dat hij/zijn overwicht behoudt