Paard mishandeld in Eemnes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:50

Ik weet niet wat ik zou doen mocht ik iemand met mes bij mijn paarden betrappen, eerst maar eens de hooivork pakken want die is langer dan een mes. En dan?? Hangt er van af wat diegene doet, word hij/zij agressief naar mij dan is het een geval zelfverdediging en gaat de vork er wel in. Blijft de persoon rustig dan bel ik 112. Rent de persoon weg dan bel ik ook 112 en probeer ik nummerbord te noteren. (mocht ik in een reflex niet gaan speerwerpen met de hooivork)
Paarden die niet reageren, het gaat zo snel volgens mij dat de steek gezet word en klaar, dieren worden overdondert en weg is diegene.

Anoniem

Re: Paard mishandeld in Eemnes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 10:58

Het lijkt me sowieso iemand met verstand van paarden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:28

KoudbloedKim schreef:
Het lijkt me sowieso iemand met verstand van paarden.

Dat lijkt mij ook Tineke.

@Jannepauli dat mag jij belachelijk vinden.Maar ik ga ook niet naar de leidinggevende toe van die instelling als er iemand alleen maar staat te loeren/kijken naar de paarden.
Zoals ik al eerder zei:ik ga op mijn gevoel af of iemand van de instelling is of niet en of het een verdacht persoon is of niet.
De mensen die in de instelling zitten zijn vaak normaler dan wat er buiten los rond loopt.Ook zijn ze t.o. dieren zeer vredelievend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:35

Ik vind het grappig dat je dat steeds noemt. :D
Heb zelf 2 jaar in zo'n psychiatrisch ziekenhuis gewoond, maar ben niet gek hoor.
Ik heb alleen wat pech in mijn leven gehad en daardoor PTSS.
Snap wel dat je het niet kwetsend bedoeld, maar mensen die daar zitten zijn niet allemaal 'raar'.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:46

KoudbloedKim schreef:
Ik vind het grappig dat je dat steeds noemt. :D
Heb zelf 2 jaar in zo'n psychiatrisch ziekenhuis gewoond, maar ben niet gek hoor.
Ik heb alleen wat pech in mijn leven gehad en daardoor PTSS.
Snap wel dat je het niet kwetsend bedoeld, maar mensen die daar zitten zijn niet allemaal 'raar'.

Klopt Tineke,daarom zeg ik ook dat de mensen die er zitten,soms voor tijdelijk,vaak veel normaler zijn dan wat er buiten de instelling rond loopt.De mensen in de instelling zijn vaak tijdelijk even 'anders' dan anderen,maar zeer zeker niet gek.En dat word wel vaak gezegd.Daar zitten veel écht hele lieve mensen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:47

Klopt. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:49

Vraag me af waarom er nooit iets van op het journaal komt eigenlijk

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:52

Sappos| Gohya: Dom.. belachelijk... dat zijn jullie woorden, niet de mijne. Kwestie van zelfkennis? :+
Maar als je niks doorgeeft en alleen maar op je eigen inzicht vertrouwt in dit geval, gaan we met jullie de oorlog niet winnen!

@ Lady Madonna: het was vorige week wel op het journaal (RTL4)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 11:56

JP heeft natuurlijk wel gelijk, want wat heb je dan aan al die kentekens uiteindelijk Sappos, als je ze toch niet doorgeeft aan de politie?
Politie is de enige die kan vergelijken in hun database of die betreffende kentekens toevallig al eerder zijn doorgegeven of niet...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 12:50

Dat van die kentekens doorgeven begrijp ik nog wel,maar niet om mensen/patiënten aan te geven/melden die staan te kijken naar de paarden vanuit de struiken.Deze mensen zijn vaak al schichtig,logisch dat ze het liefst ongemerkt blijven.Ik maak die patiënten daar al 7 jaar mee,dus ik weet echt wel wanneer mijn gevoel goed zit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 13:00

Amy77 schreef:
Ninx, er is een foto van een man die in Blaricum gesignaleerd was bij een weide. Iemand die daar niks te zoeken had..ik zoek die foto even op, wellicht dat jij die man herkent?

Ja, graag Amy77.... Krijg echt de kriebels van dit gebeuren.

Overigens bedacht ik me gisteren dat het motief wellicht hetzelfde is als van die mensen die die pony plet filmpjes maakten.
Dat het dus een erotische lading heeft voor de 'kijker'.
Mensen die dezelfde voorkeuren hebben neigen er toch naar elkaar en materiaal te zoeken op het web, wellicht worden dit soort filmpjes verkocht. Dit zou dan wellicht ook verklaren waarom het 'overal' lijkt te gebeuren, dat meerdere mensen die filmpjes maken omdat het gewoon lucratief is en/of ze opwindt?

Enge gedachte overigens. Maar iemand moet wel in die mate de weg kwijt zijn en pervers zijn.
Wereld zou toch een stuk gezelliger zijn zonder die zieke idioten.