Man breekt been tijdens poging tot seks met paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:23

Ik snap dat soort mensen niet hoor. De volgende keer doet hij het gewoon weer dus. Bah wat een rare mensen lopen er toch op de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:25

Jolliegirl schreef:
Jij laat de hand van de veearts erin voor je eigen plezier... Je wilt immers een leuk veulentje.

Dat bedoel ik met hypocriet.

* ik typ met je en jij, maar doel op iedereen. Niet specifiek jij Tien.
Maar niet om er seksueel opgewonden van te worden en je kwakje te lozen. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:49

KoudbloedKim schreef:
Jolliegirl schreef:
Jij laat de hand van de veearts erin voor je eigen plezier... Je wilt immers een leuk veulentje.

Denk je dat 't paard daar meer last van heeft dan van jouw wil om een veulen?

Anoniem

Re: Man breekt been tijdens poging tot seks met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:49

Als je mijn berichten had gelezen, wist je dat het daar helemaal niet om gaat, maar om het principe.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:50

En ik vind dat principe hypocriet.
Objectief gezien is het nl gewoon bullshit.
En als ik het goed begrijp is dat ook wat JG zegt.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:57

Een paard heeft geen principes. En dat is dus precies de reden dat een paard geen onderscheid maakt tussen een piemel van een op seksbelust individu, of de arm van een veearts. Wij mensen maken dat onderscheid, een dier niet. En dan puur fysiek bekeken, heeft een paard meer last van een arm dan van een piemel. Dus als je het dan allemaal zo schandalig vind, stop dan eerst dat waar het paard het meeste last van heeft, en niet dat waar de mens het meeste last van heeft. Want anders draait het weer eens om de mens, in plaats van om het paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:57

Dat mag hoor. :j
Ieder z'n eigen mening.

Het is in principe ook hypocriet om vegetariër te zijn, maar wel op leren zadels te rijden.
Of om tegen milieuvervuiling te zijn, maar wel met auto/openbaar vervoer te reizen.

Laat mij dan maar lekker hypocriet zijn en het niet normaal vinden dat mensen seks hebben met dieren. :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:58

KoudbloedKim schreef:
Dat mag hoor. :j
Ieder z'n eigen mening.

Het is in principe ook hypocriet om vegetariër te zijn, maar wel op leren zadels te rijden.
Of om tegen milieuvervuiling te zijn, maar wel met auto/openbaar vervoer te reizen.

Laat mij dan maar lekker hypocriet zijn en het niet normaal vinden dat mensen seks hebben met dieren. :j

Ja en wat hebben die nu weer met dit topic te maken? :')

Eens met Lalidan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 09:59

Het is een vergelijking op jouw stelling. :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:00

Ik zal wel te dom zijn om dat te begrijpen. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:01

Zou kunnen.
Je klaagt ook niet over de vergelijking met bont dragen, maar als ik een andere vergelijking maak, is dat ineens verkeerd. :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:03

De vergelijking met bont dragen heb ik even gemist (mijn nederige excuses daarvoor.) die slaat al evemin ergens op en heeft ook niks te maken met het topic.
blij nu?
Daarmee begrijp ik nog altijd jouw vergelijking niet of welk doel die moet dienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:04

Heel blij. :j

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:22

Ik snap je vergelijking wel Kbk. En ja, dat vind ik ook hypocriet, maar ik vind de vergelijkingen wel van een andere orde dan die in dit topic. Hier gaat het er nl om dat je in sommige gevallen dieren als mensen moet behandelen, en dat dat in andere, voor het dier vergelijkbare, gevallen niet hoeft.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:32

KoudbloedKim schreef:
Jolliegirl schreef:

Wat is het verschil?
Behalve je gevoel erbij.

Niets.....

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:34

Ayasha schreef:
En ik vind dat principe hypocriet.
Objectief gezien is het nl gewoon bullshit.
En als ik het goed begrijp is dat ook wat JG zegt.

Klopt helemaal.

T komt allemaal op t zelfde neer.
Maar omdat er menselijk gevoel bijkomt mag het opeens niet..
Dat vind ik hypocriet.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:38

ik vind het heel moeilijk onderscheid te maken tussen wie gestraft moet worden en wie geholpen. Ik begrijp dat het paard het onderscheid niet maakt maar ik sluit me qua gevoelswaarde aan bij KBK.

Mensen die dit doen hebben problemen (ze worden er zelf ook niet blij van dat ze deze drang hebben, lijkt me) en de paarden mogen hier ook van beschermd worden (los van of ze het heel erg vinden, niemand wil dat dit met zijn dier gebeurd en zolang iemand zo met zichzelf in de knoop zit zijn het zelf geen geschikte eigenaars imo).

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:41

Qua gevoel denk ik hetzelfde als kbk. T kan gewoon niet.

Maar als ik verder ga denken en mn eigen gevoel opzij zet... Is t gewoon zo hypocriet als t maar wezen kan.

Wel de arm van de veearts erin..
Omdat wij als eigenaar een lief veulentje willen.
Als t ff nodig is nieten we de merrie ook nog eens dicht van achteren ( ja dat gebeurt veel!)
En t paard staat vaak vast in een opvoelbox en kan dus niets.

Maar een piemel van een opgewonden man mag er niet in...
Terwijl een paard dan nog kan trappen/wegdraaien/bokke

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:41

Maar wat als het bij jullie eigen dieren zou gebeuren dan?
En is het ook niet een stukje 'voorkomen van erger'? Tenminste, ik weet niet of het ook zo werkt bij mannen die seks hebben met dieren maar bij psychopaten is het eerst dieren en daarna mensen. Misschien denkt de man wel: Het paard geeft geen reactie (nu dus wel, maar de keren daarvoor) dus het kan ook wel bij mensen.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:42

Maar je kan mensen toch niet gaan veroordelen op basis van gevoelens???? Dat is waar ik me hier het meeste over verbaas, mensen worden veroordeeld op basis van iets wat zó subjectief is, in plaats van op datgene wat daadwerkelijk is.

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:43

Lalidan schreef:
Maar je kan mensen toch niet gaan veroordelen op basis van gevoelens???? Dat is waar ik me hier het meeste over verbaas, mensen worden veroordeeld op basis van iets wat zó subjectief is, in plaats van op datgene wat daadwerkelijk is.

Ok dan moet er iets gebeuren om die mensen te helpen omgaan met hun drang en niet om paarden te beschermen. Hoedanook is de situatie niet wenselijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:43

Inderdaad, stel er komt een man bij jouw paard op stal, heeft seks met jou dier, is dat dan ook niet erg?

En wat is er mis met gevoelsmatig ergens tegen zijn en met je verstand weten dat het niet altijd schade op hoeft te leveren?

Lalidan, mag je pedoseksuelen dan ook niet veroordelen op basis van gevoelens?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:46

UhNee schreef:
En is het ook niet een stukje 'voorkomen van erger'? Tenminste, ik weet niet of het ook zo werkt bij mannen die seks hebben met dieren maar bij psychopaten is het eerst dieren en daarna mensen. Misschien denkt de man wel: Het paard geeft geen reactie (nu dus wel, maar de keren daarvoor) dus het kan ook wel bij mensen.

Als er iemand bij mijn dieren komt die geen toestemming heeft van mij, heeft ie sowieso een probleem. Maar dat heeft niks te maken met of ie er seks mee wil of niet. Zou ik een penny in mijn weide vinden die geen toestemming heeft, heeft die ook een probleem. :+ Je blijft van mijn erf en mijn dieren als je geen toestemming hebt, al kom je alleen maar manen vlechten.

De voorliefde voor dieren werkt niet zoals bij psychopaten. Het is niet omdat ze voorkeur voor dieren hebben dat dat zal uit breiden naar mensen verkrachten (het is ook geheel niet te vergelijken. Het gaat hen nl niet om de overmacht zoals bij veel verkrachters wel het geval is.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:47

UhNee schreef:

Als hij specifiek opgewonden raakt van paarden, is de kans klein dat hij mensen bespringt. Een fetish en/of filie richt zich vaak op iets heel specifieks immers. Iemand die aan SM doet, zal ook niet per definitie maar iedereen rustig in de winkel straat met een zweepje te lijf gaan.

Van andermans dieren blijf je af; ik laat de dierenarts ook niet zomaar het paard van de buren opvoelen immers.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 16-06-15 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 10:47

Ayasha schreef:
UhNee schreef:

Als er iemand bij mijn dieren komt die geen toestemming heeft van mij, heeft ie sowieso een probleem. Maar dat heeft niks te maken met of ie er seks mee wil of niet. Zou ik een penny in mijn weide vinden die geen toestemming heeft, heeft die ook een probleem. :+ Je blijft van mijn erf en mijn dieren als je geen toestemming hebt, al kom je alleen maar manen vlechten.

De voorliefde voor dieren werkt niet zoals bij psychopaten. Het is niet omdat ze voorkeur voor dieren hebben dat dat zal uit breiden naar mensen verkrachten (het is ook geheel niet te vergelijken. Het gaat hen nl niet om de overmacht zoals bij veel verkrachters wel het geval is.)

Maar het staat wel in de weg van een gezonde seksuele relatie met mensen?