Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:33

Ayasha schreef:
What can I say, ik heb aandelen. Per keer dat ik ze verdedig krijg ik 100 euro gestort. Tenminste, iets dergelijks is wel eens geopperd. Misschien moet ik PS en co eens een mailtje doen met een zakenvoorstel.. 't zou een mooie bijverdienste zijn. :+

however; Ja, ik ben advocaat van de duivel omdat ik moeite heb met de onzin en de naïviteit die er heerst betreffende de hele Totilas-situatie. :)

Dat mes snijd aan twee kanten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:36

Dat valt wel mee. Maar durven opperen dat Gal en Visser misschien gewoon ook zakenmannen zijn ipv pennyjongens met een zwarte hengst is verraad op bokt. :)

jesito; dan weet ik het voor ons twee. Ook in Nederland zijn er voldoende mensen tegen LDR. Toch werd er verrassend weinig geklaagd toen Anky de OS won. :)
however; PS heeft niks tegen LDR. Zoals gezegd paste hij het al toe voor Anky en Sjef er bekent mee werden.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:53

Ayasha schreef:
Dat valt wel mee. Maar durven opperen dat Gal en Visser misschien gewoon ook zakenmannen zijn ipv pennyjongens met een zwarte hengst is verraad op bokt. :)

jesito; dan weet ik het voor ons twee. Ook in Nederland zijn er voldoende mensen tegen LDR. Toch werd er verrassend weinig geklaagd toen Anky de OS won. :)
however; PS heeft niks tegen LDR. Zoals gezegd paste hij het al toe voor Anky en Sjef er bekent mee werden.

Bedoel je LDR of de rollkur?Daar zit wel een groot verschil in....

Ayasha
Blogger

Re: Laurens van Lieren over "probleemkindje" Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 11:54

Dat weet ik. Maar jij weet net zo goed als ik dat de tegenstanders daar geen verschil in maken. De methode die Sjef toe past, past PS al langer toe dan Sjef waarschijnlijk. Ongeacht hoe je die wil noemen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:00

R12312 schreef:
easygoing schreef:
Denk zomaar dat we het hier niet over de door jou genoemde bemerkingen hebben

Het is een voorbeeld he! Ik heb geen idee hoe Totilas op de foto is. Net als velen :D

Ik kan me wel herinneren (maar weet t niet helemaal zeker) dat Totilas pas als dekhengst is goedgekeurd op zijn prestaties.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 12:08

Babootje schreef:
Ik kan me wel herinneren (maar weet t niet helemaal zeker) dat Totilas pas als dekhengst is goedgekeurd op zijn prestaties.

Dat komt omdat hij daarvoor nooit is aangeboden.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:04

waar/bij welke eigenaar zou hij dan 'voor het eerst' aan zijn gewrichten zijn geopereerd? voor of na de verkoop aan PS?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:07

bruintje123 schreef:
Ik denk dat Gal heel goed wist dat hij totilas over zijn grenzen reed.
En dat komt er een keer uit.
En slim verkocht voordat het zover was.
En dat is niet bij het eerste paard bij hem geweest.

Klopt, noemen ze slimme handel ;)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:18

R12312 schreef:
Babootje schreef:

Dat komt omdat hij daarvoor nooit is aangeboden.

Waarom zou dat zijn geweest? Mogelijk is had hij een ocd oid, is geopereerd en later alsnog aangeboden?
Ik doe er maar een slag naar, maar dat gebeurt nog wel eens.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 05-06-15 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:20

Babootje schreef:
Waarom zou dat zijn geweest?

Geen idee, kunnen heel veel redenen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 13:30

Omdat Totilas liep als een manegeknol om het even heel denigrerend te zeggen. Jiska van den Akker reed hem toen hij jong was, ze heeft eens in een interview gezegd dat hij voor geen meter liep tot ze hem eens gingen doorsluiten in draf. Toen kwamen ze er achter dat hij fenomenaal kan draven als ze hem flink verzamelen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 14:47

ja pfff zo kunnen we nog wel een heel eind weg speculeren.

Ik denk nog steeds dat er niks mis was met dat paard toen hij verkocht was. Glock wilde hem niet voor niks proberen terug te kopen. Gewoon een hoop mismanagement en een beetje pech. Dit gebeurd vaak na een verkoop van zulke paarden. Never change a winning team

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:18

EngeltjeS schreef:
Ik ben zo "benieuwd" naar de vorige eigenaar van Totilas, hoe die zich nu voelt.
De keuze maken om je paard te verkopen is altijd moeilijk, maar als je hem dan op deze manier terug ziet in het nieuws etc. iedere keer...
Is dat die "zoveel" miljoen wel waard?

Die voelt zich vast prima en denk "hihi net op tijd!" :')

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 15:55

jessdaniels schreef:
EngeltjeS schreef:
Ik ben zo "benieuwd" naar de vorige eigenaar van Totilas, hoe die zich nu voelt.
De keuze maken om je paard te verkopen is altijd moeilijk, maar als je hem dan op deze manier terug ziet in het nieuws etc. iedere keer...
Is dat die "zoveel" miljoen wel waard?

Die voelt zich vast prima en denk "hihi net op tijd!" :')

Die is gewoon euries aan t tellen denk ik :D

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 17:36

Bij Jiska liep hij ook wel goed, maar ze was bang van hem omdat hij nogal hengst was!! En ze vond er niks aan om zo'n paard te rijden. Als ze een soort Edward was geweest had ze hem net zover kunnen krijgen. En al dat gespeculeer over dat het paard niet goed zou zijn geweest.... Daar wordt ik moe van. Je kan een paard echt wel hier en daar laten opereren als er toch iets niet lekker zit of door een ongelukje iets mankeren toch ?????? Wij kunnen ook een bv meniscus operatie krijgen als wij ons verstappen waarom een paard niet ??

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:52

Achteraf gaan filosoferen over wanneer, hoe en door wie het paard geblesseerd is geraakt, is als een koe in zijn k.nt kijken. Feit is dat de kans zeer aannemelijk is dat hij niet terug zal keren op het hoogste niveau. Dat het dekgeld zal dalen? Ja dat denk ik wel. maar hé...risico van het vak hè. Paarden zijn levende wezens. Ook als hij dood zou gaan, levert hij nog geld op als er nog rietjes in de diepvries zitten.

dacosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-15 21:22

Verbazingwekkend alle speculaties, hoop geleuter zonder wetenschap. Kan er maar een ding van vinden, arm paard, hopen op beterschap.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 13:59

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:08

Verdraaid, als ik dat had geweten was ik naar Hulten gereden.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:10

Ik vind in ieder geval het achterbeen van die foto nou niet je van het :P Slecht fotomoment? Maar waarom als dekmantel startten? Had je een meute verwacht?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:13

in een reportage gezien dat ze toot helemaal verkeerd bekapt hebben toen hij pas naar duitsland was verhuist, ze wilden zijn vaste smid eerst niet, daarna heeft die vaste smid toot weer een tijdje gedaan, voorgedaan aan de andere smid hoe hij bekapt moet worden en nu volgens mij weeral een hele tijd een andere smid....weet natuurlijk niet of zijn blessures daardoor gekomen zijn maar blijkt dat er flinke fouten zijn gemaakt aan die hoeven....

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:34

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 19:47

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:28

Verosjaak schreef:
Ik vind in ieder geval het achterbeen van die foto nou niet je van het :P Slecht fotomoment? Maar waarom als dekmantel startten? Had je een meute verwacht?

Dat is nooit je van het geweest, nee ook niet onder Gal.

Easygoing; nee maar degenen die zeiden dat hij dus nooit meer op wedstrijd zou gaan zaten mis. :)

Wb die dekmantel; ze hebben blijkbaar toch wat geleerd.

xLeonietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-15 07:50

Hoop eigelijk dat het niet waar is... Het zou wel heel veel duidelijk maken maar toch zou het jammer zijn als je zo'n gaaf paard zo verprutst.

Edward Gal zou wel balen van de verkoop