Schriktraining tijdens dressuurproef? Geen probleem!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:23

Wauw wat een prestatie! *\o/*

Ik zou de kettingzaag zelf al eng vinden :P

Elisa2

Re: Schriktraining tijdens dressuurproef? Geen probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 16:34

Ik vind het super knap! maar een paard moet inderdaad wel van nature al een wat bomproef karakter hebben en veel vertrouwen in de mens.

Ik heb er een die overal bang voor is, en het maakt niet uit hoe vaak hij het al gezien/ gedaan heeft...het blijft gewoon een enorme held op sokken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-15 18:46

Ons bonte varken kwam laatst een walibi tegen.
Baas (stokstijf stil) wat is dat???
Niks byzonders, ohh zeker weten?? zeurkous. :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 15:56

Ik vin dhet ook echt belangrijk dat ze niet overal drama van maken. Zelf doe ik daarom zo normaal mogelijk bij paarden: vooral niet te voorzichtig. Want dat ben ik ook niet. En anderen, die niets van paarden weten, al helemaal niet. Of ik er nu op zit, naast sta of aan kom wandelen: ik steek geen halsters achter mijn rug, ik wapper met mijn armen, ik ren idioot (want zo ren ik nu eenmaal), ik maak bruuske bewegingen en ik trek mijn jas flapperend uit :D

Paarden hebben erg snel door wanneer er slechte bedoelingen achter zitten en wanneer je gewoon in je gewone doen bent.

Ze bomproof maken onder het rijden vind ik zelf wel erg lastig omdat ik snel bang ben eens ik erop zit helaas. Ik kan een ietwat kijkerig paard dan ook echt banger maken dan hij al is. Ik zoek dus vrij coole paarden uit om te rijden: wel graag met een beetje pit intussen maar zeker niet te heet of sensibel.
Dit verbetert wel met de jaren doordat ik handiger word met rijden en ook doordat ik het paard dat ik nu rij steeds beter ken en hij mij en we elkaar steeds beter gaan vertrouwen.

Maar ik vind wel: schrikken kan altijd! Mijne was vroeger beetje panisch van vogels, intussen is hij hier cool mee, maar onlangs stap ik op aan de wei, we zetten 10 passen en voor onze neus vliegt er een vogel uit: toen is hij écht geschrokken, kan toch altijd nog eens.

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:11

Heel leuk filmpje om naar te kijken !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 16:14

Ik denk dat mijn eerste verzorgpony niet zo netjes zou blijven lopen maar wel bij me zou blijven. Maar jee wat knap zeg! Die galopswissels ook gewoon tussendoor, niks aan het handje denkt dat paard!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 21:17

Geweldig dat dit paard hierop is getrained! Heb je als ruiter ook alleen maar profijt van :j Wel erg leuk gedaan zo'n demo!

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:23

geweldig om te zien! :D

_bokworst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 21:56

Wat onwijs gaaf! Ik heb blijkbaar nog een lange weg te gaan :D

Ik vind het jammer dat je zo reageert ikke, ook dat je zegt dat het vaak de ruiter zijn fout is dat een paard schrikachtig is.
Mijn paard heb ik voor een groot deel doorgereden, en hij is gewoon onwijs bang aangelegd. In het begin durfde hij nieteens in de buurt van iets 'nieuws' te komen. Het is al erg verbeterd, maar een zeil zoals op de video? Nee. Voor dat ik hem dat kan leren is hij bejaard.
Het kán zeker wel de fout van de ruiter zijn, als de ruiter ook gaat spannen als het paard spant. Maar altijd? Absoluut niet.
Het was leuker geweest als je iets minder arrogant in je berichten schreef :)
Niks aanvallends, overigens.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 23:53

Wat een super paard! Dat kan menig ruiter/paard een voorbeeld aan nemen

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:02

Leprycorn schreef:
Ikke, ik hoop toch niet dat je van elk paard verwacht dat ze niet horen te schrikken als ze een golf van blauw zeil achter ze aan krijgen of als er een mafketel met een kettingzaag achter je aan rent :') Zelfs ik zou dan hard gaan rennen!

als het paard niet gaat rennen, dan ik zelf wel :')
dan van mij geeft ook niets om de meeste dingen trouwens, maar ik denk dat het blauwe zeil als een zwaard van damocles toch iets teveel voor zijn goede gedrag zouden worden.

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:07

minikatje schreef:
Rennen met zagen ben ik dan weer geen fan van :)

Maar super stoer dat ze dit zo laat zien.

Dat dacht ik dus ook.... Maar ik mag toch hopen dat mijn paard kei hard wegrent als er iemand met een kettingzaag op me af komt rennen :+

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:19

Het filmpje is fantastisch, de reacties van @ikke made my day :')

Ik voel me zo' n wanhopig slechte ruiter nu ik weet dat mijn paard ervandoor gaat voor iemand met een kettingzaag :')

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 00:47

Al die bombarie is te trainen maar dan nog krijg ik al die oefeningen niet aan elkaar geknutseld.... eigenlijk is die van mij goed aan het worden in overal hindernissen in herkennen. Ideaal voor een crosspaard. Nou die krokodillenangst er nog uit :+ al wordt dat al beter