Van Grunsven sluit achtste Spelen niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 14:19

Oeps sorry Ayasha :') Ik bedoelde dan Janine1990 whaha, hoe ik opeens op jou kwam geen idee :+ Ben het alsnog met je eens, dat wel :))

Bullebeest

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 15:32

Wat heerlijk vermakend dit topic. Ik zit dit met een grote grijns op mijn gezicht te lezen. Waar ik me zo over verbaas is dat diegenen die de grootste commentaar hebben niet meerijden bij de crème de la crème oftewel bij de absolute top.

Ga eens kijken bij de turnsport. (om even een beetje vergelijking te kunnen maken.) Hoeveel van ons kunnen zomaar probleemloos in een spagaat of split zitten? Ik denk bar weinig. Dit moet je trainen. Gaat dit gepaard met de benodigde (spier)pijn? Ongetwijfeld. Zullen we de turnsport dan ook gelijk maar gaan afkraken. Om jezelf of paard of welk levend ander wezen lichamelijk te verbeteren, zul je grenzen moeten verleggen. Aan diegene die traint de taak dit op zo'n vriendelijk en verantwoordelijke manier te doen.

Als we dan nog dieronvriendelijk bezig zijn, zullen we dan allemaal onze rijkleding aan de wilgen hangen? Niks onvriendelijker dan op een paard zitten. Zijn ze niet voor gemaakt.

PS, ik pretendeer absoluut niet de wijsheid in pacht te hebben. Zit ongetwijfeld mijn paard af en toe flink in de weg en zal soms ook te hard in zijn mond zijn. Gelukkig vindt ie mij nog steeds lief. Gelukkig heeft nog niemand 144 gebeld, pffffff.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:07

essie_blue schreef:
Oeps sorry Ayasha :') Ik bedoelde dan Janine1990 whaha, hoe ik opeens op jou kwam geen idee :+ Ben het alsnog met je eens, dat wel :))

Geef maar toe! Stiekem miste je me gewoon in het topic en je dacht; als je van de duivel spreekt zie je z'n staart dus laat'k dat es doen! :P

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:22

Anky is een absolute topvrouw, niks anders dan respect voor haar!

Wat betreft de LDR en rollkur, volgens mij zit het probleem hem daar in, in de mensen die het na doen zonder genoeg kennis en kunde om te weten wat ze doen.

Toch zie ik liever een paard lekker rond en over de rug, dan eentje met het neusje perfect op de loodlijn, een valse knik en de rug weg. Wat ook erg vaak voorbij komt...de "topsporters" weten over het algemeen toch echt wel beter hoe je een paard traint en daarbij komt dat als je het goed doet, de dressuur er juist is voor het paard.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:04

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:19

KootMiraDrum schreef:
Reactie van Anky op haar verdraaide woorden:
http://www.anky.com/nl/nieuws/open-brie ... pekenbrink

+:)+ Echt Anky !! Topsportvrouw. Zij heeft de dressuur in Nederland op de kaart gezet, met meerdere paarden gedurende lange tijd.

Azijnzeikers hier, die (bitloos) op hun Tinker of Fjord rondhobbelen, nog geen B-proef fatsoenlijk kunnen rondsturen, maar wel graag anderen afzeiken.

C_atcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:21

Woehoe!! Go Anky!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:21

helemaal off topic maar jeetje wat was Ava Eden mooi op haar eerste communie!! :+:

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:30

Electra63 schreef:
KootMiraDrum schreef:

+:)+ Echt Anky !! Topsportvrouw. Zij heeft de dressuur in Nederland op de kaart gezet, met meerdere paarden gedurende lange tijd.

Azijnzeikers hier, die (bitloos) op hun Tinker of Fjord rondhobbelen, nog geen B-proef fatsoenlijk kunnen rondsturen, maar wel graag anderen afzeiken.

_/-\o_ en zonder hoefijzers vooral

Flew

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:31

Ik heb in de openingspost de reactie van Anky van Grunsven geplaatst als update.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:35

Ayasha schreef:
essie_blue schreef:

Geef maar toe! Stiekem miste je me gewoon in het topic en je dacht; als je van de duivel spreekt zie je z'n staart dus laat'k dat es doen! :P

Hahaha ssst :))

Goed geschreven door Anky, triest dat die kerel het zomaar gepubliceerd heeft zonder toestemming. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:36

Cinnepin schreef:
En ik snap niet dat mensen de uitdrukkingen, open monden, overvraagde trainingen etc van het paard niet zien....

Meen je dit nu serieus? :')
Want niet veel later reageer je heel laconiek op de reactie van Billy waarin je aangeeft dat je niets kan zeggen op basis van niets zien. Ik neem aan dat jij en ik het er wel over eens zijn dat er van iedereen slechte momentopnames te maken zijn.

Ben wel benieuwd wat jouw manier van dressuur trainen (volgens mij train je dressuur niet, je traint dressuurmatig, maar eigenlijk is het trainen van een paard altijd dressuur, want je bent je paard aan het dresseren) is als het zonder ruk en pluk werk is. Want ik rij ook gewoon zonder ruk en pluk werk, maar dat betekent niet dat je nooit een rottig moment van mij kan maken :D

KootMiraDrum schreef:

Geweldig! Heeft ze mooi gesproken!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:42

Electra63 schreef:
KootMiraDrum schreef:

:D

GJ9

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen niet uit *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:48

Ik schaam me soms bijna dat ik een bokt account heb als ik bepaalde reacties een topic als dit lees.

We mogen juist trots zijn op onze boegbeelden! En natuurlijk variëren rijstijlen en komt er nu weer wat meer aandacht voor wat eenvoudiger rijden met veel lichaamsgebruik zonder dat er wapperende voorbenen uitgeperst hoeven worden en een achterbeen dat achterblijft, maar daar kan je ook op een normale manier mee omgaan.

Ik zou het super gaaf vinden als Anky meedoet en gun het haar, en ons als Nederlanders, van harte!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:48

Mooie reactie van Anky, genuanceerd. Gaat ook voor haar kinderen staan, maar bovenal voor haar liefde voor de paardensport. Echt mooi.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:49

Billy schreef:
Maar ik ben blij dat jij volledig paardvriendelijk rijdt en nooit een miscommunicatie hebt, je evenwicht verliest of op wat voor manier ook onbedoeld je paard hindert, we kunnen allemaal een voorbeeld aan je nemen........

dat zijn ongelukjes die kunnen gebeuren.
Je paard 2 bitten in de mond hangen en er lekker aan plukken en sporen gebruiken zijn geen ongelukken, dat is opzet en dat is een verschil

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:52

martine0503 schreef:
Wat heerlijk vermakend dit topic. Ik zit dit met een grote grijns op mijn gezicht te lezen. Waar ik me zo over verbaas is dat diegenen die de grootste commentaar hebben niet meerijden bij de crème de la crème oftewel bij de absolute top.

Ga eens kijken bij de turnsport. (om even een beetje vergelijking te kunnen maken.) Hoeveel van ons kunnen zomaar probleemloos in een spagaat of split zitten? Ik denk bar weinig. Dit moet je trainen. Gaat dit gepaard met de benodigde (spier)pijn? Ongetwijfeld. Zullen we de turnsport dan ook gelijk maar gaan afkraken. Om jezelf of paard of welk levend ander wezen lichamelijk te verbeteren, zul je grenzen moeten verleggen. Aan diegene die traint de taak dit op zo'n vriendelijk en verantwoordelijke manier te doen.

Als we dan nog dieronvriendelijk bezig zijn, zullen we dan allemaal onze rijkleding aan de wilgen hangen? Niks onvriendelijker dan op een paard zitten. Zijn ze niet voor gemaakt.

PS, ik pretendeer absoluut niet de wijsheid in pacht te hebben. Zit ongetwijfeld mijn paard af en toe flink in de weg en zal soms ook te hard in zijn mond zijn. Gelukkig vindt ie mij nog steeds lief. Gelukkig heeft nog niemand 144 gebeld, pffffff.

Heel toevallig heb ik als kind op zeer hoog niveau geturnd. En ja daar heb ik nog steeds last van in de rug, van de vroegere overbelasting!

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:53

Electra63 schreef:
KootMiraDrum schreef:

Ik vind dit wel een overhaaste generalisatie, mag ik dat zeggen? Ik zeg absoluut niet dat ik beter rij dan Anky of dat zij een zware crimineel is, maar ik trek haar LDR-methode enigszins in twijfel omdat onderzoek heeft aangetoond dat het schade zou kunnen toebrengen aan een paard. Vind ik een beetje weinig gegevens om mee te concluderen welk paard ik heb, op welk niveau ik rij en hoe mijn persoonlijkheid is.

Ayasha
Blogger

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen niet uit *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:54

Het enige nadeel aan die onderzoeken is dat ze uitgevoerd zijn met paarden en ruiters die niet erg ervaren waren met de methode, ik vraag me af of men hetzelfde zou vast stellen als men bij Anky en Sjef zou gaan testen.

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 17:57

Ben ik dan de enige die de opmerking van Anky over haar kinderen helemaal anders leest?
Ze heeft het over 'bekende' combinaties die minder 'wow-effect' bij de jury hebben dus minder scoren.
Ik trek dan door dat ze haar kinderen niet aanmoedigt perse achter haar aan te gaan, 'Van Grunsven' is immers zo'n bekende naam dat haar kinderen altijd met hun moeder vergeleken gaan worden.

Dát vind ik mooi. Dat ze wenst dat haar kinderen, mochten ze de (top) sport in willen, een eerlijke kans maken. Met een vader als Epke Zonderland blijf je bij wijze van ook maar opboksen tegen 'de legende in de ringen' wanneer je turnwedstrijden zou doen.

Dus ja, dan volg ik haar uitspraak volledig dat ze (wellicht zelfs gekscherend) zegt dat haar kinderen beter kunnen gaan springen of een andere sport kiezen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:00

Safiera schreef:
Ben ik dan de enige die de opmerking van Anky over haar kinderen helemaal anders leest?
Ze heeft het over 'bekende' combinaties die minder 'wow-effect' bij de jury hebben dus minder scoren.
Ik trek dan door dat ze haar kinderen niet aanmoedigt perse achter haar aan te gaan, 'Van Grunsven' is immers zo'n bekende naam dat haar kinderen altijd met hun moeder vergeleken gaan worden.

Dát vind ik mooi. Dat ze wenst dat haar kinderen, mochten ze de (top) sport in willen, een eerlijke kans maken. Met een vader als Epke Zonderland blijf je bij wijze van ook maar opboksen tegen 'de legende in de ringen' wanneer je turnwedstrijden zou doen.

Dus ja, dan volg ik haar uitspraak volledig dat ze (wellicht zelfs gekscherend) zegt dat haar kinderen beter kunnen gaan springen of een andere sport kiezen.

Psst. Joeri van Gelder > Lord of the Rings
Epke Zonderland > Flying Dutchmen

@ OP & update: Heb haar nooit echt gevolgd, maar ben benieuwd of ze het nog een keer probeert of dat ze het bij trainen en lesgeven houdt :)

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:05

terpentijn schreef:
Jkomt alleen een beetje bitter over om je kinderen om die reden maar het springen oia (behalve dressuur) aan te raden.

Maar dat is juist niet het geval als je haar reactie leest op het artikel.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:09

Cinnepin schreef:
Billy schreef:
Maar ik ben blij dat jij volledig paardvriendelijk rijdt en nooit een miscommunicatie hebt, je evenwicht verliest of op wat voor manier ook onbedoeld je paard hindert, we kunnen allemaal een voorbeeld aan je nemen........

dat zijn ongelukjes die kunnen gebeuren.
Je paard 2 bitten in de mond hangen en er lekker aan plukken en sporen gebruiken zijn geen ongelukken, dat is opzet en dat is een verschil

Nogmaals, zo ongenuanceerd als jij her nu benoemt gaat het natuurlijk niet, en als het echt allemaal zo erg was waren de paarden niet de happy atletes die ze nu in de ring zijn.....

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:13

Ik zou het gaaf vinden als we haar weer terugvinden in de ring. Haar tijd is nog lang niet geweest.
Ook al zie je iemand niet in de ring. Anky is niet gestopt met rijden of zo. Maar ze gaat natuurlijk wel voor de top. Moet je ook een topper vinden waarmee het ook bijzonder klikt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 18:23

Free2 schreef:
Ik vind dit wel een overhaaste generalisatie, mag ik dat zeggen? Ik zeg absoluut niet dat ik beter rij dan Anky of dat zij een zware crimineel is, maar ik trek haar LDR-methode enigszins in twijfel omdat onderzoek heeft aangetoond dat het schade zou kunnen toebrengen aan een paard. Vind ik een beetje weinig gegevens om mee te concluderen welk paard ik heb, op welk niveau ik rij en hoe mijn persoonlijkheid is.

Het enigszins in twijfel trekken van LDR of zeggen dat twee bitten in de mond hangen en er aan rukken en plukken geen ongelukken zijn maar pure opzet (het gaat mij er om dat er in deze zin geen enkele nuance aan is gebracht) is een wereld van verschil.

Natuurlijk mag je LDR in twijfel trekken! Daar is helemaal niets mis mee... Maar het keihard en zwart wit in dit topic te zetten als een vaststaand, onomstotelijk feit, dáár is wel wat mis mee. Dan ben je een azijnzeiker zoals Electra zegt ;)