Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Electra63 schreef:KootMiraDrum schreef:
Echt Anky !! Topsportvrouw. Zij heeft de dressuur in Nederland op de kaart gezet, met meerdere paarden gedurende lange tijd.
Azijnzeikers hier, die (bitloos) op hun Tinker of Fjord rondhobbelen, nog geen B-proef fatsoenlijk kunnen rondsturen, maar wel graag anderen afzeiken.
Ayasha schreef:essie_blue schreef:Oeps sorry AyashaIk bedoelde dan Janine1990 whaha, hoe ik opeens op jou kwam geen idee
Ben het alsnog met je eens, dat wel
Geef maar toe! Stiekem miste je me gewoon in het topic en je dacht; als je van de duivel spreekt zie je z'n staart dus laat'k dat es doen!
Cinnepin schreef:En ik snap niet dat mensen de uitdrukkingen, open monden, overvraagde trainingen etc van het paard niet zien....
KootMiraDrum schreef:
Echt Anky !! Topsportvrouw. Zij heeft de dressuur in Nederland op de kaart gezet, met meerdere paarden gedurende lange tijd.
Azijnzeikers hier, die (bitloos) op hun Tinker of Fjord rondhobbelen, nog geen B-proef fatsoenlijk kunnen rondsturen, maar wel graag anderen afzeiken.
Billy schreef:Maar ik ben blij dat jij volledig paardvriendelijk rijdt en nooit een miscommunicatie hebt, je evenwicht verliest of op wat voor manier ook onbedoeld je paard hindert, we kunnen allemaal een voorbeeld aan je nemen........
martine0503 schreef:Wat heerlijk vermakend dit topic. Ik zit dit met een grote grijns op mijn gezicht te lezen. Waar ik me zo over verbaas is dat diegenen die de grootste commentaar hebben niet meerijden bij de crème de la crème oftewel bij de absolute top.
Ga eens kijken bij de turnsport. (om even een beetje vergelijking te kunnen maken.) Hoeveel van ons kunnen zomaar probleemloos in een spagaat of split zitten? Ik denk bar weinig. Dit moet je trainen. Gaat dit gepaard met de benodigde (spier)pijn? Ongetwijfeld. Zullen we de turnsport dan ook gelijk maar gaan afkraken. Om jezelf of paard of welk levend ander wezen lichamelijk te verbeteren, zul je grenzen moeten verleggen. Aan diegene die traint de taak dit op zo'n vriendelijk en verantwoordelijke manier te doen.
Als we dan nog dieronvriendelijk bezig zijn, zullen we dan allemaal onze rijkleding aan de wilgen hangen? Niks onvriendelijker dan op een paard zitten. Zijn ze niet voor gemaakt.
PS, ik pretendeer absoluut niet de wijsheid in pacht te hebben. Zit ongetwijfeld mijn paard af en toe flink in de weg en zal soms ook te hard in zijn mond zijn. Gelukkig vindt ie mij nog steeds lief. Gelukkig heeft nog niemand 144 gebeld, pffffff.
Safiera schreef:Ben ik dan de enige die de opmerking van Anky over haar kinderen helemaal anders leest?
Ze heeft het over 'bekende' combinaties die minder 'wow-effect' bij de jury hebben dus minder scoren.
Ik trek dan door dat ze haar kinderen niet aanmoedigt perse achter haar aan te gaan, 'Van Grunsven' is immers zo'n bekende naam dat haar kinderen altijd met hun moeder vergeleken gaan worden.
Dát vind ik mooi. Dat ze wenst dat haar kinderen, mochten ze de (top) sport in willen, een eerlijke kans maken. Met een vader als Epke Zonderland blijf je bij wijze van ook maar opboksen tegen 'de legende in de ringen' wanneer je turnwedstrijden zou doen.
Dus ja, dan volg ik haar uitspraak volledig dat ze (wellicht zelfs gekscherend) zegt dat haar kinderen beter kunnen gaan springen of een andere sport kiezen.
Cinnepin schreef:Billy schreef:Maar ik ben blij dat jij volledig paardvriendelijk rijdt en nooit een miscommunicatie hebt, je evenwicht verliest of op wat voor manier ook onbedoeld je paard hindert, we kunnen allemaal een voorbeeld aan je nemen........
dat zijn ongelukjes die kunnen gebeuren.
Je paard 2 bitten in de mond hangen en er lekker aan plukken en sporen gebruiken zijn geen ongelukken, dat is opzet en dat is een verschil
Free2 schreef:Ik vind dit wel een overhaaste generalisatie, mag ik dat zeggen? Ik zeg absoluut niet dat ik beter rij dan Anky of dat zij een zware crimineel is, maar ik trek haar LDR-methode enigszins in twijfel omdat onderzoek heeft aangetoond dat het schade zou kunnen toebrengen aan een paard. Vind ik een beetje weinig gegevens om mee te concluderen welk paard ik heb, op welk niveau ik rij en hoe mijn persoonlijkheid is.