Twaalf opgezette paarden uit Venlo voor museum China

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:17

love_western schreef:
speurneusc schreef:
vermoed dat ze gewoon voor dit project gedood zijn en om protesten tegen te gaan zeggen ze dat het paarden waren die bestemd waren voor de slacht

En ook al is dit waar? Wat maakt het uit? Er worden elke dag gezonde dieren afgemaakt.

En omdat het elke dag gebeurt is het niet erg?

LukieBradley

Re: Twaalf opgezette paarden uit Venlo voor museum China

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:25

Ik vind het erg voor de vorige eigenaar die waarschijnlijk ineens in diepe shock zou zijn.
Als ik mijn paard zo zou terug zien zonder ik het wist, zou ik een rolberoerte krijgen en niet zon beetje ook.

Anderzijds als er voor is betaald is het de nieuwe eigenaar zijn eigendom en moet ie zelf weten wat ie ermee doet.
Ik zie vaak het gezegde, verkocht is verkocht
En eigenlijk is dat hier ook zo van toepassing geweest toch? :)
Neemt niet weg dat de shock best groot zal zijn bij vorige eigenaren.

Dagelijks worden er dieren geslacht dus tsja

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 10:37

Dat er dagelijks dieren geslacht worden is toch geen vergelijking?

Ik eet graag een stukje vlees. Maar wel anoniem vlees. Misschien hypocriet maar toch is het zo voor mij.
Ik heb best de plaats hier een paar kippen of een varken te houden, maar dan is het geen anoniem dier meer en zal deze nooit op mijn bord gaan belanden.

En ik denk dat dit voor veel mensen zo is.
Ik heb veel vrienden, kennissen en familie die in het buitengebied wonen.Die geen van alle vegetariërs zijn. En ook allemaal plek zouden hebben voor slachtdieren.
Maar geen van alle heeft dat. Dat komt denk ik toch dat een eigen dier op een bord voor vele moeilijk is. Ook al weet je dan dat het dier een goed leven heeft gehad.

En dat gevoel zou ik ook hebben als ik dacht een paard voor de sport te verkopen, waar de prijs dan ook naar is en je echt niet gaat denken die is morgen geslacht.
Ik zou me echt zwaar beduveld voelen en erg verdrietig zijn. Daar verkoop je niet voor.
Ook al heb ik regelmatig vlees op mijn bord en worden er dagelijks dieren geslacht. In mijn beleving toch echt wat anders.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 11:49

Ik vind het erg pervers. Hoe komt iemand erbij. Trouwens een levend paard is toch veel mooier en meer waard dan een dood opgezet.In China laten ze ook neushoorns doden enkel en alleen om de hoorn te krijgen. Aparte manier van naar dieren kijken.

Jackie82

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 12:12

Het mag dan wel mooi zijn gedaan, zou er de humor ook niet van inzien als iemand een paard of wat voor dier dan ook overkoopt. En dan ten slotte met opzet dood om er puur naar te kijken, ik kon de paarden of de eigenaar niet. Maar zo te lezen ging het om paarden in de topsport, dan is doodzonde!

En ja de dood van de dagelijks zoveel dieren die ook onnodig worden geslacht vind ik ook gekkenwerk, maar ben dan ook geen vleesliefhebber.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 13:37

Doden om vlees vind ik toch even iets heel iets anders dan een gezond dier te doden om op te zetten.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:14

speurneusc schreef:
Doden om vlees vind ik toch even iets heel iets anders dan een gezond dier te doden om op te zetten.

Toch komt het precies op hetzelfde neer; Het is ter vermaak van de mens.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:33

BarbaLala schreef:
speurneusc schreef:

Toch komt het precies op hetzelfde neer; Het is ter vermaak van de mens.

Jagen omdat je honger hebt is voor mij toch heel iets anders dan jagen omdat je je verveelt/ergens mee wil pronken om je sociale status te bevestigen/verhogen.
Jagen omdat je honger hebt doet een leeuw of wolf ook, jagen om belangrijk te lijken niet, dat is een mensen iets.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:34

Voedsel is geen vermaak.
Er kan discussie zijn of je het nodig vind als voedingstof, maar vermaak is het niet. Eten blijft een eerste levensbehoefte, ook al bestaat er ook ander voedsel.
De paarden in een museum opzetten is wel vermaak. Totaal onnodig en zeker geen 1e levensbehoefte.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 14:54

Opzetten op zich vind ik niet zo’n punt, iedereen moet zelf weten wat ‘ie met z’n overleden dieren wil doen.
Maar als ik dan lees dat er gezonde paarden voor zijn afgemaakt moet ik toch wel even slikken...
Dat lijkt me toch niet nodig, er worden per dag zat paarden afgemaakt, zet er daar dan een paar van op...
Zitten ook heus mooie bij...

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:12

Serieus ontkennen nog ook, foei foei. Om nog maar te zijgen over het vergelijk met wilde dieren :') Over oogkleppen gesproken.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:43

Ik ben helemaal al geen voorstander van de Hailan Equestrian Club maar nu helemaal niet meer. Ze houden er rare ideeën op na.
Misschien is het wel toeval, maar dat er 12 paarden in de zomer afgemaakt zijn die allemaal ziek waren en in de Achterhoek al stonden en ook nog eens in bezit waren van meneer Jianping. Tja, ik geloof het niet.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 29-02-20 15:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 15:44

Azmay schreef:
Vraag me af of de eigenaren toestemming hebben gegeven eigenlijk, zou het zelf wel naar vinden als ik nu ineens mijn paard op dit filmpje zou herkennen eigenlijk :o

Zoals ik lees in de OP was de Chinees zelf eigenaar van de paarden:
Citaat:
Jianping leverde zelf de paarden aan

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:43

Zij bedoelt denk ik of de oud-eigenaren er vanaf wisten dat ze hiervoor gebruikt zouden worden..

Toulouze

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:46

Autumnn schreef:
Ik ben helemaal al geen voorstander van de Hailan Equestrian Club maar nu helemaal niet meer. Ze houden er rare ideeën op na.
Misschien is het wel toeval, maar dat er 12 paarden in de zomer afgemaakt zijn die allemaal ziek waren en in de Achterhoek al stonden en ook nog eens in bezit waren van meneer Jianping. Tja, ik geloof het niet.

Die fotos van dat “paleis”.. breekt je hart!! Wat een paardonwaardig leven voor die dieren zeg..