Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Yessy"]
ik kreeg net bij ons op stal een versimpelde uitleg voor wat voor mij iig van toepassing is. ik heb een stamboek quarter en moet 1 februari met de trailer met haar weg, dus dan zou ik zo'n paspoort nodig hebben (al weet de politie er nog niets van en kunnen ze je dus niks maken omdatv ze het zelf nog niet snappen).
omdat het quarter stamboek hier verder ook niet aan meedoet, is het voor ons het handigst gewoon de veearts te bellen. die chipt haar dan en we krijgen meteen een formulier en codes enzo, dat moeten we dan opsturen en dan krijgen we een paspoort teruggestuurd.
klinkt makkelijker dan wat op de site staat
[/quote]
Heb een mailtje naar de NQHA gestuurd (omdat ik zelf ook 2 quarters en een aih heb) en kreeg netjes het volgende antwoord:
[quote="NQHA schreef:Wij staan wel op de lijst als Nederlandse Quarter Horse Associatie.
Je kan inderdaad bij ons een paspoort aanvragen, dan hebben we de volgende gegevens nodig:
Naam / plaats waar je paarden staan / telefoonnummer.
Zodra we deze gegevens hebben nemen we contact met je op om een afspraak te maken
maar heeft GEEN paspoort
, daar moet ik dus maar wel werk van gaan maken, maar gaat dat automatisch via je eigen verzekering? of is er nog een organisatie of iets war bij ik het het beste kan laten doen? en heeft iemand enig idee hoeveel het kost?? alvast bedankt...lundi schreef:Ik snap alleen niet waarom er in je paspoort moet staan wel of niet slacht!
mag je dat zelf invullen of moet dat ook weer speciaal met een stempel bevestigd worden door de dierenarts?
Welke medicijnen vallen er onder dat je paard niet geslacht mag worden?
Ik vind het een beetje te ver gaan allemaal hoor! Stel dat je paard ernstig ziek is en medicijnen bnodig heeft waardoor hij het nog wel kan redden,geven ze die dan nbiet omdat je slacht heb staan in je paspoort?
Eigenlijk wil ik hier wel meer van weten,aangezien ik een paard heb wat aardig onder de medicijnen gestaan heeft en waarschijnlijk weer op medicijnen moet!
Lundi
Jolande"]
[quote="Yessy"]ik kreeg net bij ons op stal een versimpelde uitleg voor wat voor mij iig van toepassing is. ik heb een stamboek quarter en moet 1 februari met de trailer met haar weg, dus dan zou ik zo'n paspoort nodig hebben (al weet de politie er nog niets van en kunnen ze je dus niks maken omdatv ze het zelf nog niet snappen).
omdat het quarter stamboek hier verder ook niet aan meedoet, is het voor ons het handigst gewoon de veearts te bellen. die chipt haar dan en we krijgen meteen een formulier en codes enzo, dat moeten we dan opsturen en dan krijgen we een paspoort teruggestuurd.
klinkt makkelijker dan wat op de site staat
[/quote]
Heb een mailtje naar de NQHA gestuurd (omdat ik zelf ook 2 quarters en een aih heb) en kreeg netjes het volgende antwoord:
[quote="NQHA schreef:Wij staan wel op de lijst als Nederlandse Quarter Horse Associatie.
Je kan inderdaad bij ons een paspoort aanvragen, dan hebben we de volgende gegevens nodig:
Naam / plaats waar je paarden staan / telefoonnummer.
Zodra we deze gegevens hebben nemen we contact met je op om een afspraak te maken
dat is ook wel een heel handige manier dan ja! en hoe duur is dat dan? Natasha"]
[quote="Waterkippie schreef:dus gewoon zeggen dat ze wel bestemd zou kunnen zijn voor de slacht.. dan is er niets aan de hand!
Kendra schreef:Ik ben wel benieuwd hoe het straks gaat. Wij hebben (stamboek)schapen, met oornummers dus en moeten al sinds jaren bij (laten) houden welke medicatie er wordt gebruikt.
Nou, mooi niet dus he. Iedereen doet alsof z'n neus bloedt, dierenarts vraagt nergens naar, wij ook niet.
) sundance schreef:moeten veulens onder de 7 maand ook een paspoort en chip hebben ????
en hoe gaat het bv bij shetlanders als je een hengstveulen hebt ?
wat gebeurt er met zulke veulens die normaal naar de handel gaan zonder papier
veel vinden de kosten te hoog van paspoort en chip
voor een hengst veulen
dus ik vraag mij af hoe dit gaat
suusjuhh schreef:hai
mijn paard is WEL gechiptmaar heeft GEEN paspoort
, daar moet ik dus maar wel werk van gaan maken, maar gaat dat automatisch via je eigen verzekering? of is er nog een organisatie of iets war bij ik het het beste kan laten doen? en heeft iemand enig idee hoeveel het kost?? alvast bedankt...
groetjes, suus
Gaitkeeper"]
[quote="Natasha"][quote="Waterkippie schreef:dus gewoon zeggen dat ze wel bestemd zou kunnen zijn voor de slacht.. dan is er niets aan de hand!