Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Ik zie potentie.
Of is het normaal dat je in een vrij land niet zelfstandig naar een toilet mag lopen omdat je toevallig supporter bent? Dan heb ik het nog niet eens over de soms totaal onzinnige buscombi's die burgemeesters opleggen, terwijl er bij die supporters onderling de laatste jaren nooit iets is voorgevallen. Voor het geval dat er eens iets zou gebeuren. capopjekop schreef:Mensen met zijden handschoentjes behandelen is heel wat anders dan mensen normaal behandelen. Het enige dat ik aangaf is dat er in mijn ogen winst te halen is door supporters als normale burgers te behandelen en niet bij voorbaat al als criminelen. Dat je dan een aantal situaties in de kiem kunt smoren die anders zouden ontsporen. Gelukkig komt dat besef bij de meeste clubs nu ook langzaam binnen en staat normalisatie van het voetbal op de agenda.
Verder heel typisch dat de voetbalsupporters hier uit het topic wel precies snappen wat ik bedoel. Dus mss moet je wel echt supporter zijn om het te snappenOf is het normaal dat je in een vrij land niet zelfstandig naar een toilet mag lopen omdat je toevallig supporter bent? Dan heb ik het nog niet eens over de soms totaal onzinnige buscombi's die burgemeesters opleggen, terwijl er bij die supporters onderling de laatste jaren nooit iets is voorgevallen. Voor het geval dat er eens iets zou gebeuren.
En ja, dat hebben de goede supporters te danken aan de slechte. Ik praat het gedrag van deze mafketels ook echt niet goed, want zulke figuren zie ik liever niet dan wel in een stadion. Mijn inziens zou er wel een voetbalwet mogen komen zoals ze die in Engeland kennen. Daar legt de rechter een stadionverbod op bij wangedrag. Houdt iemand zich er niet aan dan kan ie een tijdje brommen en krijgt hij een boete. Het is zelfs mogelijk om het paspoort in beslag te nemen bij een groot toernooi en er is een meldingsplicht bij de politie op bepaalde wedstrijddagen. Pak de daders hard aan, zodat de normale voetbalsupporters zonder al die rompslomp voetbal kunnen kijken.
DatBenIkNou schreef:capopjekop schreef:Mensen met zijden handschoentjes behandelen is heel wat anders dan mensen normaal behandelen. Het enige dat ik aangaf is dat er in mijn ogen winst te halen is door supporters als normale burgers te behandelen en niet bij voorbaat al als criminelen. Dat je dan een aantal situaties in de kiem kunt smoren die anders zouden ontsporen. Gelukkig komt dat besef bij de meeste clubs nu ook langzaam binnen en staat normalisatie van het voetbal op de agenda.
Verder heel typisch dat de voetbalsupporters hier uit het topic wel precies snappen wat ik bedoel. Dus mss moet je wel echt supporter zijn om het te snappenOf is het normaal dat je in een vrij land niet zelfstandig naar een toilet mag lopen omdat je toevallig supporter bent? Dan heb ik het nog niet eens over de soms totaal onzinnige buscombi's die burgemeesters opleggen, terwijl er bij die supporters onderling de laatste jaren nooit iets is voorgevallen. Voor het geval dat er eens iets zou gebeuren.
En ja, dat hebben de goede supporters te danken aan de slechte. Ik praat het gedrag van deze mafketels ook echt niet goed, want zulke figuren zie ik liever niet dan wel in een stadion. Mijn inziens zou er wel een voetbalwet mogen komen zoals ze die in Engeland kennen. Daar legt de rechter een stadionverbod op bij wangedrag. Houdt iemand zich er niet aan dan kan ie een tijdje brommen en krijgt hij een boete. Het is zelfs mogelijk om het paspoort in beslag te nemen bij een groot toernooi en er is een meldingsplicht bij de politie op bepaalde wedstrijddagen. Pak de daders hard aan, zodat de normale voetbalsupporters zonder al die rompslomp voetbal kunnen kijken.
Of moet je juist GEEN voetbalsupporter zijn om te zien dat 'uitlokking' een kul-argument is en supporters toch echt aan zichzelf te danken hebben dat er helaas maatregelen genomen moeten worden om één ander een beetje in de hand te kunnen houden.
En inderdaad, de goede lijden dan helaas onder de slechte. Ik ben het helemaal eens met de suggestie dat voetbalclubs hun eigen beveiliging zouden moeten regelen én betalen. Totaal belachelijk dat wij daar als Nederlandse bevolking voor op moeten draaien, terwijl er miljoenen door clubs worden betaald aan volwassen mannen die goed tegen een balletje kunnen trappen...

LadyMadonna schreef:Maarja, honden en paarden werkt vaak wel....
Ik heb er echt geen problemen mee met politie paarden/honden.
Meestal gaat het goed, een enkele keer niet...